• 1
  • 2
2020-04-14, 18:03
Medlem
swimmingpools avatar
Jag har ett abonnemang med obegränsad surfmängd (+300 kr). Funderar på at byta till 50 GB (+200 kr) eller 15 GB (+100 kr) för att spara pengar.

Men jag vet inte vad ett GB innebär... Jag brukar inte pendla långt och man kan väl bara köpa extra surf om det tar slut.

Vad tror ni, hur tänker ni...?
Citera
2020-04-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har ett abonnemang med obegränsad surfmängd (+300 kr). Funderar på at byta till 50 GB (+200 kr) eller 15 GB (+100 kr) för att spara pengar.

Men jag vet inte vad ett GB innebär... Jag brukar inte pendla långt och man kan väl bara köpa extra surf om det tar slut.

Vad tror ni, hur tänker ni...?

Jag har 15 GB och kopplar upp mig mot wifi på de ställen där jag ofta är. Har inga bekymmer med att få min surf att räcka.
Citera
2020-04-14, 18:07
Medlem
BigFatCones avatar
Nu streamar jag inget till telefonen när jag är på språng men jag gör av med kanske 15 GB i månaden. Men en hel del är arbetsrelaterat. Tar vi bort det så klarar jag mig nog på typ 5 GB.
Citera
2020-04-14, 18:08
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u02sda
Jag har 15 GB och kopplar upp mig mot wifi på de ställen där jag ofta är. Har inga bekymmer med att få min surf att räcka.
Tack!
Citera
2020-04-14, 18:11
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nu streamar jag inget till telefonen när jag är på språng men jag gör av med kanske 15 GB i månaden. Men en hel del är arbetsrelaterat. Tar vi bort det så klarar jag mig nog på typ 5 GB.
Just det 5 GB fanns ju också. Jag provar nog med det, så får jag väl se hur det känns.
Citera
2020-04-14, 18:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Just det 5 GB fanns ju också. Jag provar nog med det, så får jag väl se hur det känns.
Det är förvånansvärt mycket om man inte streamar. Jag har gjort av med knappt 3gb sen den 26e.
Citera
2020-04-14, 18:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Kan du inte börja med att gå in på telefonen och kolla hur mycket du gör av med per månad under tidigare månader. Det ger ju en hint om hur mycket just du använder.

Vad folk här svarar att dom gör av med har ju inget med dig att göra. Jag har en kompis som gör av med ett par hundra GB i månaden och en tjej jag känner har inte ens en smartphone (gör således av med 0 GB per månad).
Citera
2020-04-14, 18:30
Medlem
Millediablos avatar
I telefonen finns det datamängdsmätning. I Android så kan du se förbrukning över tid och även sätta varningsgränser så att du får en påminnelse när surfmängden börjar närma sig taket.
Inställningar >Anslutning>Dataanvändning
Citera
2020-04-14, 18:44
Medlem
Har du wifi hemma så klarar du dig med betydligt mindre
Citera
2020-04-14, 18:50
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan du inte börja med att gå in på telefonen och kolla hur mycket du gör av med per månad under tidigare månader. Det ger ju en hint om hur mycket just du använder.

Vad folk här svarar att dom gör av med har ju inget med dig att göra. Jag har en kompis som gör av med ett par hundra GB i månaden och en tjej jag känner har inte ens en smartphone (gör således av med 0 GB per månad).
Tänkte inte på det. Var ser man det i en iPhone?
Citera
2020-04-14, 19:06
Medlem
HermaeusMoras avatar
Har du wifi hemma så behöver du inte mycket surf på mobilen tycker jag sen beror det på hur mycket du surfar också.
Kollar du Netflix eller liknade så behöver du mer men surfar du bara runt på Flashback och socialamedier så behöver du inte mycket alls
Citera
2020-04-14, 19:19
Medlem
TheJackets avatar
Jag har 15gb och det räcker för att lyssna på podcasts på väg till & från jobbet och även under arbetsdagen med en hel del till godo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in