2020-04-14, 17:57
Medlem
Tviler på om TH gikk i teateret med Sprox- sko.

Jeg tror faktisk telefonsamtalen var til TH som opprinnelig avisene skrev. Det passet kanskje ikke TH at siste sikre livstegn ble linket til ham, så han ba Holden ordne opp og forandre til et «familiemedlem».
Dette vet jo politiet. Det virker som de føyer seg etter alle innfall TH kommer med. Over 20 sider med aktuelle kandidater er en formidabel prestasjon...
Citera
2020-04-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Kan godt hende at det er en strategi. Hvis de kan få TH til å føle at han er mer mistenkt, eller mindre mistenkt, så kan de få han til å gjøre den ene eller den andre handlingen.
Håpet er vel at han skal lede dem til stedet hun er dumpet eller gravd ned. At han til slutt føler en sånn trang til å sjekke om noen har vært i området eller ikke. Hvis hun er gravd ned noen plass, så må det jo klø noe fryktelig for han å ikke vite om de søker i nærheten osv.
Det er nok det de håper på men jeg tror det er tvilsomt at det skjer. Hvis jeg var GM hadde jeg senket henne i dypt vann, noe han har hatt veldig god anledning til å gjøre i og med at det var så grundig planlagt. Liket er nok borte for alltid med mindre noen vet nøyaktig hvor på bunnen det ligger og bestemmer seg for å fortelle det. Til og med i Jemtland-saken som var så dårlig planlagt så lå jo liket trygt i vann. Her har GM hatt anledning til å gjemme henne mye bedre dessverre.
Citera
2020-04-14, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er nok det de håper på men jeg tror det er tvilsomt at det skjer. Hvis jeg var GM hadde jeg senket henne i dypt vann, noe han har hatt veldig god anledning til å gjøre i og med at det var så grundig planlagt. Liket er nok borte for alltid med mindre noen vet nøyaktig hvor på bunnen det ligger og bestemmer seg for å fortelle det. Til og med i Jemtland-saken som var så dårlig planlagt så lå jo liket trygt i vann. Her har GM hatt anledning til å gjemme henne mye bedre dessverre.

Ja, det er utrolig vanskelig å finne et lik i havet, og spesielt hvis det er et stykke utpå, og det kanskje er 150 meter dypt. Svein brukte ikke noe båt, så hun lå bare på noen få meters dyp. Vet ikke om TH har noen privat båt, men ja, det blir vanskelig å finne uansett. Hvis ikke Svein hadde vist dem hvor hun lå, så hadde hun vel ligget der enda. Hvis TH har brukt båt og dumpet henne, så kanskje liket har vært mellomlagret et sted til at det ble mørkt på kvelden, eller at han har ventet noen dager.
Citera
2020-04-14, 18:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Teaterbesøket har aldri vært slått opp i noen nyhets-artikkel i VG. Så vidt jeg vet er det kun nevnt i denne VG-spesial-artikkelen.

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

Lørenskogforsvinningen ett år, står det i lenken. Tror det ble publisert noe senere enn 31. oktober 2019. Men artikkelen har ingen dato. Den siste måneden artikkelen dekker er desember 2019.

Nå tror jeg ikke at VG har diktet opp noe teaterbesøk selv. Men politiet kan ha bedt VG publisere det. Som et ledd i politiets mediestrategi. VG kan ikke egentlig overprøve informasjon fra politiet. Men, politiet kan ha bedt VG om ikke å bekrefte informasjonen overfor andre medier, for å forhindre unødvendig spredning.

Jeg tror heller ingen andre medier har sitert VG på info om teaterbesøket. Kan ikke huske å ha lest det ihvertfall.

Jeg vet ikke hva som er sant.

Men, selv om det gikk 10 uker fra teaterbesøket til forsvinningen ble kjent, vil jeg tro at mange besøkende på teateret den kvelden må ha vridd hodet sitt for å huske om de så henne der, eller ikke. Jeg ville ihvertfall gjort det.

Om inga andra tidningar alls har tagit i saken är det ju lite speciellt, absolut. VG borde ju också hänvisa till poliskällor, eller ngt.

Men visst, polisens syfte kan rätt och slätt vara att provocera fram vittnesmål kring var de två var någonstans dagen före. Oavsett om de var på teater eller inte. Det är möjligt att vissa tider bara har th som uppgiftslämnare exv.

Man kan ha fått familjens godkännande kring detta med motiveringen att man samtidigt hoppats få in uppgifter kring om de var skuggade eller övervakade.

Sen vill man ändå inte att saken exploderar i vittnesmål på nätet innan man hunnit förhöra så många som möjligt för de ska helst vara så opåverkade av annat skrivande som möjligt. Tror jag.

Så visst. Man får väl förmoda att paret inte satt hemma ändå då. Utan var nånstans. Men dagen är lång för den flitige...

VG får väl pudla när den dagen kommer. Det går väl alltid att lösa.
Citera
2020-04-14, 18:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Tviler på om TH gikk i teateret med Sprox- sko.

Jeg tror faktisk telefonsamtalen var til TH som opprinnelig avisene skrev. Det passet kanskje ikke TH at siste sikre livstegn ble linket til ham, så han ba Holden ordne opp og forandre til et «familiemedlem».
Dette vet jo politiet. Det virker som de føyer seg etter alle innfall TH kommer med. Over 20 sider med aktuelle kandidater er en formidabel prestasjon...

Det är då galoscherna kommer väl till pass...
Citera
2020-04-14, 18:55
Medlem
Det var snakk om hvordan de eventuelt kom hjem fra teateret. Hvis de kom fra Lørenskog stasjon er det en gangsti langs Langvannet på vestsiden. Den er vel litt øde noen steder og går gjennom et mørkt skogholt også. Deretter lettest å ta til venstre over en gangbru og hjem. Ville bare nevne at det er en mulighet, og ikke bare fra sørsiden. Hvis de ville strekke litt på beina, men de tok vel ikke tog...
Citera
2020-04-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ja, man vet jo nesten ikke hva man skal tro lengre. I lang tid sa politiet at selgeren var der kl. 20.00, og at han var en av de siste som så Anne i live. Og plutselig får vi høre at Anne var på teater, og at teppet gikk opp kl. 20.03.
Syntes det lukter teater av hele saken jeg. Politiet lyger om det ene og det andre i denne saken, og det er krefter bak som vi ikke ser, føler jeg. Men det kan også være en taktikk bak, det vet vi jo ikke.
Og jeg nesten nekter å tro at det er helt tilfeldig at selgeren er knyttet til et firma som har base i Futurumbygget, som eies av nettopp TH.
Var det noe som skjedde med saken når man byttet etterforskningleder/politiinspektør? Eller når man byttet fra politimester Steven Hasseldal til Ida Melbo Øystese i oktober 2019? Politimester er altså den som er et trinn over politiinspektør. En del av det som kalles politiledelsen.
Også dette med at Anne ringte TH kl.9.14, og at TH var den siste som hadde snakket med henne, ble plutselig stille og rolig forandret til "familiemedlem", uten noen rettelse i avisene. Kan virkelig politiet ha sagt at telefonen var til TH ved en feil? Ganske alvorlig feil.

Ja, jeg mente THs penger, at penger er makt. At folk kanskje er redd for at de også skal forsvinne slik som AE fordi at TH har masse penger, og at de dermed holder tett om det de vet. Svein hadde jo ikke masse penger. Fysisk bør vel folk være mere redd for SJ , enn en tynn gammel mann i dress. SJ ble jo dømt i forbindelse med den FMI-saken i Brummundal, der de banket helseløs en innvandrer. Og hvor mange han har drept når han var med i fremmedlegionen vet man jo ikke.

Verisure selger plutselig var på døra til Hagen kl 20 den 30.10.Det er AEH som åpnet og de hadde en samtale i 10 min.Han gikk same kveld rund i nabolaget også og tilbud topp alarm system.
Så teaterbesøket den 31.10 kan ikke være bløff.(?)
Venner og bekjente har gitt sine forklaringer og ønsker å være anonyme. Og det er også plus poeng med hensyn til videre etterforskning.
Ja, med sine millioner har kanskje TH støtte helt på " toppen"?
Citera
2020-04-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ja, det er utrolig vanskelig å finne et lik i havet, og spesielt hvis det er et stykke utpå, og det kanskje er 150 meter dypt. Svein brukte ikke noe båt, så hun lå bare på noen få meters dyp. Vet ikke om TH har noen privat båt, men ja, det blir vanskelig å finne uansett. Hvis ikke Svein hadde vist dem hvor hun lå, så hadde hun vel ligget der enda. Hvis TH har brukt båt og dumpet henne, så kanskje liket har vært mellomlagret et sted til at det ble mørkt på kvelden, eller at han har ventet noen dager.
Han kan ha leid noen som kan ha lånt en båt, det vil være umulig å spore. Tipper hun har vært mellomlagret et sted ja, død eller levende. Når man har penger kan man få til mye som man ikke kan få til ellers. Også Svein fikk jo noen til å hjelpe seg, selv uten penger.
Citera
2020-04-14, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Verisure selger plutselig var på døra til Hagen kl 20 den 30.10.Det er AEH som åpnet og de hadde en samtale i 10 min.Han gikk same kveld rund i nabolaget også og tilbud topp alarm system.
Så teaterbesøket den 31.10 kan ikke være bløff.(?)
Venner og bekjente har gitt sine forklaringer og ønsker å være anonyme. Og det er også plus poeng med hensyn til videre etterforskning.
Ja, med sine millioner har kanskje TH støtte helt på " toppen"?

Det som er greia her er at det blir vanskelig å åpne døra kl 8 på kvelden, hvis hun satt i en stol inni teateret kl 8 på kvelden. Hun kan jo ikke være to steder på samme tid.
Hvis det stemmer at Verisure-selgeren var der, så må det ha vært ved et tidligere tidspunkt, altså at selgeren husker feil eller noe.
Men det blir jo noe som ikke stemmer da. Hvorfor sier politiet til media at han var det kl. 8 når de vet at de ikke kan stemme?
Det står i media at "kl.20.03 gikk teppet opp på teateret, og teppet gikk ned 22.37", altså nokså spesifikke klokkeslett. Hva disse klokkeslettene er basert på, det vet man ikke, om det er kameraovervåkning eller hva som står på teaterbilletten.
Senast redigerad av Orderud. 2020-04-14 kl. 21:47.
Citera
2020-04-14, 21:25
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Han kan ha leid noen som kan ha lånt en båt, det vil være umulig å spore. Tipper hun har vært mellomlagret et sted ja, død eller levende. Når man har penger kan man få til mye som man ikke kan få til ellers. Også Svein fikk jo noen til å hjelpe seg, selv uten penger.

TH er medeier i Øyer*n båtforening. Så det kan godt tenkes han har båtkontakter.
Citera
2020-04-14, 21:35
Medlem
Citat:
Det som er greia her er at det blir vanskelig å åpne døra kl 8 på kvelden, hvis hun satt i en stol inni teateret kl 8 på kvelden. Hun kan jo ikke være to steder på samme tid.
Hvis det stemmer at Verisure-selgeren var der, så må det ha vært ved et tidligere tidspunkt, altså at selgeren husker feil eller noe.
Men det blir jo noe som ikke stemmer da. Hvorfor sier politiet til media at han var det kl. 8 når de vet at de ikke kan stemme?
Det står i media at "kl.20.03 gikk teppet opp på teateret, og teppet gikk ned 22.27", altså nokså spesifikke klokkeslett. Hva disse klokkeslettene er basert på, det vet man ikke, om det er kameraovervåkning eller hva som står på teaterbilletten.
Ja, det er merkelig.
"Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.
– Jeg kan bekrefte at vi har snakket med en selger fra et sikkerhetsselskap, og at han er avhørt i saken, sier etterforskningsleder Christian Berge i Øst politidistrikt til VG."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant
Citera
2020-04-14, 21:42
Bannlyst
Citat:

Ja, mye som kan gjøres hvis man har rette sum penger. To millioner er veldig mye for oss vanlige folk, men er nesten bare lommerusk for TH. Ja, hun må nesten ha vært mellomlagret. Det blir stor risk å dumpe noe på dagtid. Det er så mye hytter og hus langs Oslofjorden, og folk er snar til å dra opp kikkerten hvis de ser noe merkelig utpå fjorden, men i mørket er det mulighet.
Tror Svein tilbød 200tusen, men vennen takket nei til å hjelpe. Han røpet ikke Svein, men til slutt fant politiet ut at han hadde løyet i avhør, og da bar det rett på glattcelle. Og etter kort tid sprakk han og fortalte av Svein hadde tilbudt pengene. Det var også en legionær hvis jeg ikke husker helt feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in