2020-04-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag har också svårt o tyda vad han egentligen säger men den ljusa fjantiga rösten..

Män när dom ljuger så kan de få en ljusare röst, nu tror jag SD pratar så regelbundet. Stackars kriminalvården inne på häktet.

Det har aldrig varit mer attraktivt att vara sjukskriven för Coronaliknande symtom..
Citera
2020-04-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Rösten är så obehaglig så det är svårt att förstå att två kvinnor kunde falla för honom.

Det är ju egentligen en subjektiv känsla du - liksom jag - har för SD:s röst.
Likväl är rätten van vid att spåra efter falska tongångar i tilltalades röster och uttryckssätt.
En del ljuger mindre bra och de får då oftast ett annat tonläge.
Sen hur estetiskt tilltalande rösten är hör inte till skuldfrågan.
Jag tänker på de med "aggressivt" utseende som är oskyldiga. Skenet kan bedra.
Finns också allvarliga människor som visar sig ha jättemycket humor.
Skämtsamma typer som innerst inne är djupt seriösa.

Detta kanske blev OT.
Citera
2020-04-14, 17:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fast är eg. inte det en uppfattning som färgas en hel del av det som kommit fram i FUP?

Jag tror också det.
Om vi hade hört att detta var en fantastisk person som var väldigt god och uppoffrande, som hade startat något i välgärningens namn så hade vi bortsett från det ena och det andra.

Nu blir effekten tvärtom, allt filtreras genom det hemska vi har hört och vet. Då blir det definitivt svårare att bortse från annat som man tycker är negativt.
Citera
2020-04-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Okej , men kan man stoppa in ett rör i markiserna på något sätt ?

Ja, min arm som sträcker tyget på markisen är ihåligt. Fyrkantigt men ihålligt.
Bara att ta bort gummi-plupparna i ändarna och peta in något som är mindre och sedan sätta tillbaka plupparna.
Citera
2020-04-14, 17:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har riktat samma fråga till Glorious angående GM.

Men när du skriver att Glorious försöker påtvinga LW en moral som hon inte har så har du - i så fall- gjort samma fel som Glorious, när du påstår "som hon inte har".
Visst handlar det om värderingar här. Men det är ett faktum att LW:s största mål i dramat var dels att ha ett eget liv med SD, dels att vinna över honom. För detta omger hon sig med andra män med vilka hon har sex och inte minst nära vänskap.
SD uppmanade henne ha andra män men visade samtidigt stark irritation och stalkade henne
när hon hade det.
Kan inte vara fel att belysa både hur SD bar sig åt och hur LW bar sig åt - men som sagt har
jag inte räknat inläggen från Glorious men känner mig inte heller träffad av dem.

Är det verkligen sant att SD uppmanade L*ena att ha andra män?
Det är väl bara något som han själv påstår?
Detta för att visa att han INTE var svartsjuk och INTE hade anledning att mörda henne.

Jag minns tydligt *BeholderX och någon annan i tråden. Att han upplevde det som att SD visst blev svartsjuk, och att SDs förnekande av att det skulle varit något mer än vänskap verkade konstig i KN öron.
Citera
2020-04-14, 17:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker inte att man försvarar SD bara för att man granskar hur LW agerat
i dramat.
SD:s agerande är det mest viktiga och väsentliga.
Man har inte rätt att mörda bara för att någon har se med andra! Det finns ju en kategori
mördare som mördar prostituerade efter att de utnyttjat dem sexuellt.
De är ju inte mindre mördare för det, däremot på ett sjukt sätt låtit sig dras in.

För att klargöra några saker, vad tänker du om SD och hans skuld?

Jag tänker att SD är en idiot och jag tror
att han är GM.

Jag försöker se hur mordet skulle ha
kunnat undvikas. Att SD är en idiot är inte
någonting som LW kunde ändra på.
Den enda hon kunde ändra på var sig själv
och sitt eget beteende.
Därför är det det som är intressant för mig.
Citera
2020-04-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det verkligen sant att SD uppmanade L*ena att ha andra män?
Det är väl bara något som han själv påstår?
Detta för att visa att han INTE var svartsjuk och INTE hade anledning att mörda henne.

Jag minns tydligt *BeholderX och någon annan i tråden. Att han upplevde det som att SD visst blev svartsjuk, och att SDs förnekande av att det skulle varit något mer än vänskap verkade konstig i KN öron.

Läste i en chat mellan SD och LW där han visade både och.
Minns inte orden exakt. Kan varit ironiskt som "Ta någon annan då"
men står också "om någon vill ha dig" (återgivet av LW eller direkt från chatten av SD).
Att han förnekar svartsjuka offentligt är ju klart.
Citera
2020-04-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
att han är GM.

och sitt eget beteende.

Tack. Ja och nu är hon borta ...
Citera
2020-04-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är detta ite mordvapnet, annars bord det ha varit med i huvudprotokollet, men ändå lite intressant:

Aktbilaga 157 B/478

Fynden är gjorde vid första cykel/gångbron över motorvägen och de hittades i juni-18:

"Övrig information:
Den plats där godset anträffades har ej varit avspärrad.
I samband med ett besök på fyndplatsen den 8 juni 2018
anträffades en vinkelslip, en hammare och ett skydd till en
cykelsadel
, beslag 2018-5000-BG 61292-p. l-3.
Beskrivning av platsen där godset anträffades
De tre godspunkterna anträffades i ett grönområde i närheten av bullerplanket och
cykel vägsövergången över E20, i hörnet av Rättarevägen och Färdemansgatan, Örebro.
Området där godset anträffades ligger i den norra änden av det bullerplank där Lena
Wesström anträffades
"

Jag förmodar att det var detta som MV menade fanns med i utredningen och föranledde krattningarna? Eller var det vittnet som berättade om en observation av en man, men dagen var något luddig.

Hmm. Intressant. Särskilt hammaren. Men den har man givetvis kollat om den stämmer överens med skadorna på Lena.

Att jag (bl.a) har tankar på ett rör från en byggnadsställning är för att de finns i olika längder och är tunga och tåliga. Vet däremot inte om Lena hade andra märken av slag, som inte var runda. De runda kan betyda att det är stötskador. Men det stämmer ändå inte med märkena i trädet, som snarare är rektangulära.
Citera
2020-04-14, 17:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, min arm som sträcker tyget på markisen är ihåligt. Fyrkantigt men ihålligt.
Bara att ta bort gummi-plupparna i ändarna och peta in något som är mindre och sedan sätta tillbaka plupparna.

Aha,där ser man ....
Citera
2020-04-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
att han är GM.

och sitt eget beteende.
Det är ju faktiskt så att normala människor dödar inte en kvinna hur än dessa kvinnor burit sig åt. "Hon diskade inte ordentligt", "maten stod inte framme kl 18.00", "hon dansade med en annan kille", "hon var inte hemma i tid", "jag har förbjudit henne att träffa den kompisen" osv osv osv. Vissa män behöver inte ett annat motiv än det motiv de själva anser sig ha. Vi har lyssnat på en kvinna som forskar om våld i nära relationer - det är klockrent. Det handlar om kontroll. När de förlorar kontrollen, då blir det farligt. Hennes pastorsvän sa, när L berättade att hon kände att hon äntligen hade ett övertag i och med Jimmy, så blev pastorsvännen rädd. Han begrep att nu kan det bli riktigt farligt. Han bad L att flytta från Örebro. Det ville hon inte. Hon ville vara där hennes barn var. Pastorn fick rätt.

Att Lena får skylla sig själv finns inte på kartan. SD kunde bara lämnat, men det gjorde han inte. Han började kontrollera henne för ett par år sen - grovt också. Relationen var giftig. Samtidigt som hon var rädd för honom, var hon också bunden till honom. Knepigt. Men så är det.

Vad skulle Lena gjort för att inte bli dödad? Det kunde hon inte hindra. Inte på något annat sätt än skyddat boende.
Citera
2020-04-14, 18:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju faktiskt så att normala människor dödar inte en kvinna hur än dessa kvinnor burit sig åt. "Hon diskade inte ordentligt", "maten stod inte framme kl 18.00", "hon dansade med en annan kille", "hon var inte hemma i tid", "jag har förbjudit henne att träffa den kompisen" osv osv osv. Vissa män behöver inte ett annat motiv än det motiv de själva anser sig ha. Vi har lyssnat på en kvinna som forskar om våld i nära relationer - det är klockrent. Det handlar om kontroll. När de förlorar kontrollen, då blir det farligt. Hennes pastorsvän sa, när L berättade att hon kände att hon äntligen hade ett övertag i och med Jimmy, så blev pastorsvännen rädd. Han begrep att nu kan det bli riktigt farligt. Han bad L att flytta från Örebro. Det ville hon inte. Hon ville vara där hennes barn var. Pastorn fick rätt.

Att Lena får skylla sig själv finns inte på kartan. SD kunde bara lämnat, men det gjorde han inte. Han började kontrollera henne för ett par år sen - grovt också. Relationen var giftig. Samtidigt som hon var rädd för honom, var hon också bunden till honom. Knepigt. Men så är det.

Vad skulle Lena gjort för att inte bli dödad? Det kunde hon inte hindra. Inte på något annat sätt än skyddat boende.

HD måste ha varit fruktansvärt bitter på LW:s idoga prat om att hon och SD skulle bli ett par "på riktigt" !?
Så pass irriterad ,och förgrymmad så att den dagen det stod klart för henne att LW mist livet ,då gladdes hon åt att ÄNTLIGEN ! få logga de burkar hon suktat efter så länge....
Det var det som i hennes sinne var det mest eftertraktade och sinnefridshöjande -att LW dog på kuppen ,det var liksom inte prio ett ,inte för henne .....
Det fick andra sköta ,den SORGEN -för de var inte lika stalkade och anfrätta som hon hade varit utav LW.
Det måste ha varit på det viset ,utifrån hur HD reagerade i den här härvan !?

På något sätt kan man förstå ALLA dessa olika individer ,hur de reagerade och kände !
Om man utgår ifrån deras EGET TÄNK .....
Sen är det inte sagt att TÄNKET skall följas på grund utav det ......livet är klurigt som sagt ...
"Bättre fly än illa fäkta "kan ju vara en bra ide när allt blir sådan här KAOS !!
(Spekulation)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in