2020-04-14, 12:48
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Låt Ryssland ta över, då blir det ordning o reda.

DET vore ett upprop som 22 forskare skulle kunna ställa sig bakom!
Men jag är rädd att vi inte finner en enda som gör det.
Citera
2020-04-14, 12:49
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Händer i alla länder. Frankrike, UK, Sverige osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
spelar ingen roll!
Hatar man Sverige, så kommer man hävda att vi är sämst i världen oavsett..

Jag vet, men det finns fullt med skribenter i tråden som ser allt som sker i Sverige som en unik konspiration som till lika delar består av inkompetens och medveten mörkläggning.

Det kan vara nyttigt för dom att se att andra länder har en stor osäkerhet i alla sina siffror. Därför är det enbart hobbyepidemiologerna som kan göra jämförelser som saknar betydelse för alla andra än dom själva och deras konspirationskompisar
Citera
2020-04-14, 12:49
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Jag har frågat tidigare men inte fått något svar, inom vilket område forskar du? Trovärdigheten är liksom lite avhängig vilken typ av expertkunskap du påstår dig ha

Läs mib signatur.

Denna tråden handlar om co vid-19, inte mig. Skicka ett pm nästa gång du har frågor.

Mvh
Dr. Jeff
Citera
2020-04-14, 12:50
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vill inte sitta inlåst på sommaren. Vi skulle dragit i handbromsen redan i början på mars.

Är väl ingen svensk som orkar eller vill sitta inne på sommaren. Förstår inte alternativen dock. Det är som att vi tror att viruset magiskt försvinner på sommaren. Jag vet inte om man fortfarande är inne på värme teorin. Vilket man borde frångå nu då det sprider sig markant i Sydamerika, Afrika och Asien. Så, fattar inte riktigt tänket här.
Citera
2020-04-14, 12:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
VG skriver också stort att 22 forskare säger i Sverige att superhjälten Tegnell har misslyckas haha.De visste man ju innan.

En debattartikel där vi hittar tandläkare cancerforskare och annat löst folk som saknar kompetens om det dom skriver om. Den är dessutom illa skriven och saknar substans. Det förvånar mig att så kvalificerad personer skriver så ytligt och illa
Citera
2020-04-14, 12:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Inga av trådarna fanns i mitten av februari.

Jag har inte skrivit det du påstod, i någon tråd.

Citat:
Så vi ska vänta till nästa år att bestämma krisåtgärder?

Vilka »vi«, tror du att du har någon roll i detta och ska agera utifrån publicerade dödssiffror?

De som har uppdraget och uppgiften att göra något har tillgång till det som behövs utan att du och alla andra sifferkåta behöver frottera sig i osäkra dödstal löpande.

När året är slut får man ett säkerställt svar på om det dog fler än normalt 2020 och i så fall hur många.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerrorist
Artikeln verkar nu ha blivit låst. Stämmer de?
Du måste skapa dig ett konto på DN för att läsa den men det är gratis just nu.

Edit:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är ju för att man testar X10 fler än vad man gör i Sverige.

Är det testerna som smittar? Så det är inte för att man misslyckats med sin ordning och reda för att hålla smittan nere?

Ryssland är inget framgångsexempel, långt ifrån. Man har dessutom inte kapacitet att ta hand om sina sjuka.
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag gissar på ca 400 döda under helgen

Men c19.se säger "bara" + 25? Jag trodde att det började sjunka igen...?
Citera
Medlem
Ifall FHM strategi skulle hjälpt skulle de flesta länder i Europa kört den och inte stängt ned, det är önsketänkande att strategin ska fungera eftersom den är mest gynnsam för ekonomin.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det beror på vad han utgår ifrån får man anta. Han kanske tror att ett vaccin inte kommer och att ingen immunitet skapas så att detta kommer att pågå i många år med väldigt många döda äldre i slutändan. Nu tror jag på att vaccin kommer eftersom det finns väldiga ekonomiska incitament för att producera det.

Det var inte ett begåvat argument från hans sida.
Citera
2020-04-14, 12:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Svenska lungor behöver inte medicineras mot astma -om man inte har astma.
Jag har hört att i Norge anser man att astma-medicin till friska är korrekt behandlingsrutin?

Nej, vi använder läppkrem mot astma.

Mot corona rekommenderar vi isolering, testing, medicinering och sen vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in