2020-04-13, 21:29
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nu har rätt båda två så vi behöver inte bråka om det. Han är farlig på så sätt att det är avsaknad av impulskontroll och att han är på riktigt svårt dum i huvudet. Han har god fysik etc. På så sätt har han säkert fått ett rykte om sig i ”low life”-kretsar att han är obehaglig.

Han har sett till att han har tillgång till vapen och han kan säkert tänka sig att använda dessa. Så ja farlig på så sätt men det fråntar inte faktumet att han är en riktig luffare.

Som vi sett här så har han farit fram över kompisar. Han har historiskt sett även sett till att bli kompisar med de utan kriminellt liv och tex bosatt sig hemma hos såna eller tvingat till sig andrahandsboende för att han varit obehaglig. En synnerligen oskön individ helt enkelt. En person som de skulle kalla för ett äckel.

Att konflikter uppstår ikring han är inget nytt och att blev som det blev är nog för att de runt honom möjligen är snarlika för att tycka att det är acceptabelt att vara i närheten av en sådan person en längre tid. Hur det nu är så kan vi nog konstatera att någon gång under 2022 muckar L4min D1bba ifrån sitt nuvarande fängelsestraff och det lär definitivt vara flera andra som kommer vilja ta livet av honom framöver. Det är en lågoddsare att han pryder en framtida löpsedel som varandes död eller försvunnen.

Jag anser en människa utan något som helst konsekvenstänk, som inte drar sig för att ta till våld samt med stor tillgång till vapen vara farlig. Han verkar inte heller bry sig om vem det är han vänder sig emot då han slår på sina vänner. Finns inget farligare än att ha en jävla dåre i den innersta kretsen som man aldrig vet vart man har, detta insåg dom och försökte ha ihjäl honom.

Som du säger så är det bara en tidsfråga innan man hittar och avrättar honom, vet inte om han har folk kvar han kan lita på men han borde väl förstå att det är dags att flytta.
Men många av dessa gossar skiter fullständigt i omständigheterna och fortsätter där dom slutade, dvs efter muck beväpnar han sig och vi får nya trådar att spekulera i på Flashback.
Citera
2020-04-13, 22:02
Medlem
Om infon stämmer om att L spöade en polare som pröjsade hans bröllop så verkar det skevt även i dessa kretsar... vem fan spöar en vän som betalar för ens bröllop??
Citera
2020-04-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag anser en människa utan något som helst konsekvenstänk, som inte drar sig för att ta till våld samt med stor tillgång till vapen vara farlig. Han verkar inte heller bry sig om vem det är han vänder sig emot då han slår på sina vänner. Finns inget farligare än att ha en jävla dåre i den innersta kretsen som man aldrig vet vart man har, detta insåg dom och försökte ha ihjäl honom.

Som du säger så är det bara en tidsfråga innan man hittar och avrättar honom, vet inte om han har folk kvar han kan lita på men han borde väl förstå att det är dags att flytta.
Men många av dessa gossar skiter fullständigt i omständigheterna och fortsätter där dom slutade, dvs efter muck beväpnar han sig och vi får nya trådar att spekulera i på Flashback.

Håller med dig i allt. Farlig på så sätt att han är instabil och opålitlig. Ja och våldsbenägen.

Att han återkommer är 100%igt. Antingen som BO eller GM och det lär nog vara få vänner kvar. Han är ju uppvuxen i Dalen och är ju tydligen hatad av barndomsvänner så det är inte så att han går genom livet och skapar vänner utan det är ju fler ovänner än vänner. Om ens några vänner. De senaste sköt ju uppenbarligen ihjäl hans fru och skadsköt andra i ivern att fimpa honom. Återigen går jag säga, hur kan man ens misslyckas med att ha ihjäl en vän om man har den intentionen?
Citera
2020-04-13, 22:19
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Om infon stämmer om att L spöade en polare som pröjsade hans bröllop så verkar det skevt även i dessa kretsar... vem fan spöar en vän som betalar för ens bröllop??

Det är väl detta som är motivet till att ha honom död, han gick över gränsen.

Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Håller med dig i allt. Farlig på så sätt att han är instabil och opålitlig. Ja och våldsbenägen.

Att han återkommer är 100%igt. Antingen som BO eller GM och det lär nog vara få vänner kvar. Han är ju uppvuxen i Dalen och är ju tydligen hatad av barndomsvänner så det är inte så att han går genom livet och skapar vänner utan det är ju fler ovänner än vänner. Om ens några vänner. De senaste sköt ju uppenbarligen ihjäl hans fru och skadsköt andra i ivern att fimpa honom. Återigen går jag säga, hur kan man ens misslyckas med att ha ihjäl en vän om man har den intentionen?

Jag tror bara att han hade sån tur vid skjutningarna, och/eller så var skyttarna påverkade eller bara inkompetenta.
När frugan dog så sköt dom förmodligen på det dom såg rörde sig i sängen och hoppades på träff.
Citera
2020-04-14, 01:04
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Då den sk Novalistan var aktuell (2008) så var han tydligen med i ett löst sammansatt nätverk i Bagarmossen som sysslade med rån i olika konstellationer, inget direkt "gäng". Hur hans "gängstatus" ser ut i dagsläget vet jag dock inte.
Som sagt, han var i alla fall runt 2008 känd hos polisen som en rånare. Det säger ju i och för sig inget om vad han pysslar med i dag dock.
No shit?
Vad heter gängen, dom inblandade och dom som Lamin misstänkte?
(Man måste inte använda droger många gånger för att hjärnan ska skadas, det kan räcka med en gång)
Senast redigerad av qutm 2020-04-14 kl. 01:07.
Citera
2020-04-14, 07:35
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Vad heter gängen, dom inblandade och dom som Lamin misstänkte?
Jag har ingen aning om dom kallar sina gäng för något, eller om det endast är löst sammansatta nätverk.
Citat:
(Man måste inte använda droger många gånger för att hjärnan ska skadas, det kan räcka med en gång)
Jaså du säger det? Ja men då vet jag, tack för info!
Citera
2020-04-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det är väl detta som är motivet till att ha honom död, han gick över gränsen.

Jag tror bara att han hade sån tur vid skjutningarna, och/eller så var skyttarna påverkade eller bara inkompetenta.
När frugan dog så sköt dom förmodligen på det dom såg rörde sig i sängen och hoppades på träff.

Ja så är det med största sannolikhet.
Citera
2020-04-14, 10:57
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Hur många som honom skulle idag säga att de försvarade en 70-åring från att bli misshandlad? Allt som gör oss mänsklig ses som en svaghet där "respekt" är mer värt än djupgående respekt.

De har ingen aning vad respekt är. De förväxlar respekt med rädsla. Just nu har jag en helvetes massa respekt för alla läkare och sjuksköterskor som jobbar för att rädda liv.
Citera
2020-04-14, 11:05
Medlem
Lamin påminner faktiskt lite om Danny fitzpatrick(Lamin är självklart lite dummare och mindre kapabel). Med det syfta jag mest på fängelsementaliteten efteråt.

Lamins kompisar nämner ju till exempel att han faktiskt var ganska hövlig tidigare men att han sen blev ett litet as. Detta hände ju Danny när makten steg honom åt huvudet inne i finkan.

Dom båda anpassade sig till finkan och finkans regler med extrem managment by fear. Insidan funkade det men utsidan blir det överdrivet då ingen gillar en. Lamin har många fiender då hans närmaste vänner till och med svek honom. Vad tycker då resten av hans kompisar då om honom tro?

Ps: För dom som inte vet vem Danny Fitzpatrick är var han Ledare för Brödraskapet, sverige första fängelsegäng.
Senast redigerad av Thugnificent2017 2020-04-14 kl. 11:12.
Citera
2020-04-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thugnificent2017
Lamin påminner faktiskt lite om Danny fitzpatrick(Lamin är självklart lite dummare och mindre kapabel). Med det syfta jag mest på fängelsementaliteten efteråt.

Lamins kompisar nämner ju till exempel att han faktiskt var ganska hövlig tidigare men att han sen blev ett litet as. Detta hände ju Danny när makten steg honom åt huvudet inne i finkan.

Dom båda anpassade sig till finkan och finkans regler med extrem managment by fear. Insidan funkade det men utsidan blir det överdrivet då ingen gillar en. Lamin har många fiender då hans närmaste vänner till och med svek honom. Vad tycker då resten av hans kompisar då om honom tro?

Ps: För dom som inte vet vem Danny Fitzpatrick är var han Ledare för Brödraskapet, sverige första fängelsegäng.
ha ha ha ja bra jämförelse med skillnaden att Fitzpatrick faktiskt skapade en riktig organisation. Och förklarade krig mot HA. Men ja båda var galna och då slutar det så.
Citera
2020-04-14, 11:35
Medlem
Killen gick säkert även på anabola steroider
Citera
2020-04-14, 12:10
Medlem
Harry_s avatar
Fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera