2020-04-14, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är så kapitalism fungerar. Bolag har en skyldighet att maximera vinsten för aktieägarna genom att minska produktionskostnaderna. Så de flyttar produktionen till Kina. Och den kinesiska kommunistdiktaturen vinner spelet enkelt.

1- 0 till kommunismen.

Sen sitter väst på väldigt mycket mer kompetens, något som kineserna sedan länge försöker tillgodoskaffa sig genom att köpa upp västerländska bolag. Med pengar som väst flyttat över till Kina från första början i utbyte mot billig produktion.

Naivitet av väst, och man får hoppas detta blir en ordentlig ögonöppnare
Citera
2020-04-14, 02:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Diverse experter och FHM har ju själva sagt och antytt att toppen i Stockholm kommer i slutet av april, och toppen i Sverige i maj. Så det finns absolut inget som talar för en "platt" kurva, speciellt som folk verkar leva sina liv ungefär som vanligt. Påsken lär också bli ett "superspridar-event".

Jag ser dessvärre ingen orsak till att det inte skulle fortsätta uppåt enligt prognoserna. Sen lär Sverige snart nå en mättnad när rapporteringssystemen inte längre orkar med.

Italien kunde rapportera som mest ca 900 döda varav 500 i Lombardiet. Men vi vet att det faktiska dödstalet i Lombardiet var 4 ggr eller mer än det som rapporterades. Så lär det bli även i Sverige.

Det blir ju rent ut sagt komiskt när Tegnell sa "7 mars" Toppen kan vara nådd!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRpj0A/statsepidemiologen-toppen-kan-vara-nadd-nu
Citera
2020-04-14, 02:10
Medlem
Fan, går ju inte att se på CNN. Det är 24/7 anti-Trump propaganda, som en trasig skiva på repeat. Seriöst, vad är det för skräp? Inte ens Nordkoreansk TV är så uppenbar i sin propaganda 😂
Citera
Medlem
Detta trodde jag också till en början men alla corona-ämnen har en egen kategori som ligger precis över aktuella ämnen. Finns 4 trådar om skottlossning i aktuella ämnen just nu så allt är som vanligt förutom att flashback tillfällgt har en corona-ämnen utöver dom gamla vanliga "aktuella" "en vecka" och "äldre än ett år" ämnena.

Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Intressant att till och med här på Flashback är det coronaskräcken som tar över. Alla aktuella ämnen handlar om detta istället för skottlossningar och muslimskräcken

I övrigt är det väldigt väldigt tyst från SD och deras lakejer, när det blev lite kris på riktigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Sen sitter väst på väldigt mycket mer kompetens, något som kineserna sedan länge försöker tillgodoskaffa sig genom att köpa upp västerländska bolag. Med pengar som väst flyttat över till Kina från första början i utbyte mot billig produktion.

Naivitet av väst, och man får hoppas detta blir en ordentlig ögonöppnare

Det handlar bara om vinst. Vinst har ingen lojalitet till varken nation, folk eller miljö.

Och vinst bryr sig definitivt inte om demokrati eller folkhälsa.
Senast redigerad av zirconium2020 2020-04-14 kl. 02:12.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
"CNN bröt sin sändning av Trumps presskonferens, men de bröt inte på grund av teknikproblem som vi tvingades göra. De valde att avsluta sändning och i studion förklarade John King att han aldrig tidigare upplevt något tidigare:

– Propaganda. Han har all rätt att försvara sina beslut men jag har aldrig varit med om något liknande, säger King i CNN:s sändning.

Under presskonferensen visade presidenten upp en samling nyhetsklipp om hans positiva agerande under coronapandemin. Bland annat om att USA tidigt stoppade flygplan från kinesiska Wuhan."
Citera
2020-04-14, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det blir ju rent ut sagt komiskt när Tegnell sa "7 mars" Toppen kan vara nådd!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRpj0A/statsepidemiologen-toppen-kan-vara-nadd-nu

Ja det har kommit en del grodor ur den mannen, vilket jag tycker han har fått oproportionerligt mycket skit för.

Han har väl utgått från den fakta han för stunden haft. Sen är han ingen politiker som förstår att det han säger måste vara väl avvägt, för annars är risken att han kommer att få äta upp det tiofaldigat.

Detta verkar som att för många (säger inte att det är så för just dig) så vill man ha en person att skylla all skit på, och då har han tyvärr fått ta den rollen. Det är inte hans fel att vi har en pandemi, det är inte hans fel att människor dör utav detta. Jag är övertygad om att han, likt de flesta andra, vill ha en så lindrig utgång som möjligt ur den här krisen.

Jag är också glad över att det är per definition experter som leder oss i detta, och inte politiker som inte har en susning om pandemier.
Citera
2020-04-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fan, går ju inte att se på CNN. Det är 24/7 anti-Trump propaganda, som en trasig skiva på repeat. Seriöst, vad är det för skräp? Inte ens Nordkoreansk TV är så uppenbar i sin propaganda 😂

CNN vs Fox alltså, USAs media och politk är heeeelt galet.
Citera
2020-04-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Suck. Återigen..Vi som har någon koll på världen vet att folk dör i influensa..Mina.morföräldrar dog båda i lunginflammation, även svärföräldrar och vännser föräldrar etc har gjort det.

Unga Människor som är livrädda för corona är generellt oupplysta. Samma människor blir helt tagna över att det sitter en tiggare från Rumänien utanför ICA. De behöver se något up front för att förstå det. Vi andra vet att det finns 100 tals miljoner som har det värre och blir inte helt förstörda över att det sitter en man vid skjutdörrarna med en kopp.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du vänder på frågan.

Läkaren säger själv att de siffror han är så nöjd med kan bero på hårdare sortering. Tror du att andra länder plågar sina döende med vård de omöjligt kan tillgodogöra sig?
Knappast.

Björn Eriksson har redan gått ut med att patienter de tidigare skulle ha vårdat nu sorteras ut. Det är väntat, och vården kan inte göra på annat sätt, men att tycka att detta är positivt är så stört att jag saknar ord.

Att människor dessutom hyllar detta som eftersträvansvärt är äckligt.

Var finns medmänskligheten hos detta folk? Är den fullständigt väck? Är svenskarna verkligen så här själlösa?

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Sverige gör ju ingenting, självklart kommer ni få lida det går att räkna ut utan att vara forskare.

Och du kommer att få lida ännu mer, tro mig!
Citera
2020-04-14, 02:16
Medlem
Citat:
CNN vs Fox alltså, USAs media och politk är heeeelt galet.

Ja, bägge är skit. Så löjligt polariserat.
Citera
Medlem
Citat:
Ja det har kommit en del grodor ur den mannen, vilket jag tycker han har fått oproportionerligt mycket skit för.

Han har väl utgått från den fakta han för stunden haft. Sen är han ingen politiker som förstår att det han säger måste vara väl avvägt, för annars är risken att han kommer att få äta upp det tiofaldigat.

Detta verkar som att för många (säger inte att det är så för just dig) så vill man ha en person att skylla all skit på, och då har han tyvärr fått ta den rollen. Det är inte hans fel att vi har en pandemi, det är inte hans fel att människor dör utav detta. Jag är övertygad om att han, likt de flesta andra, vill ha en så lindrig utgång som möjligt ur den här krisen.

Jag är också glad över att det är per definition experter som leder oss i detta, och inte politiker som inte har en susning om pandemier.

Nej jag tycker han faktiskt fått för lite skit för det han sagt, han ska symbolisera en expert på ämnet och det faktum att han hävt ut sig förutsägelser och påståenden om saker han uppenbarligen inte vetat ett dugg om är vare sig professionellt eller fackmannamässigt.

Tegnell kanske är en jättebra läkare men det är hur uppenbart som helst att han är malplacerad där han är nu.
Citera
Medlem
En fråga;

De säger ju att en enormt stor del bär på viruset utan symtom.
Betyder det att de är infekterade och faktiskt utvecklar immunitet, eller betyder det bara att de "bär" på viruset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in