2020-04-14, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det var det värsta jag hört!

Fiskare, advokater och byggarbetare får gå tillbaka till arbetet, kallar du det öppna?

Italien förlängde nyss sin LOCKDOWN till 3maj.

Spanien förlängde nyss sin LOCKDOWN till 10maj

Lockdown fungerar, därför man gör detta.

Jag märker att aftonbladet vinklar sin nyheter som fan.

Det gör de kanske, men du då, obefläckat neutral i dina åsikter utan någon som helst agenda, vetenskapsman och allt, LMAO!!
Citera
2020-04-14, 02:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Ja det har kommit en del grodor ur den mannen, vilket jag tycker han har fått oproportionerligt mycket skit för.

Han har väl utgått från den fakta han för stunden haft. Sen är han ingen politiker som förstår att det han säger måste vara väl avvägt, för annars är risken att han kommer att få äta upp det tiofaldigat.

Detta verkar som att för många (säger inte att det är så för just dig) så vill man ha en person att skylla all skit på, och då har han tyvärr fått ta den rollen. Det är inte hans fel att vi har en pandemi, det är inte hans fel att människor dör utav detta. Jag är övertygad om att han, likt de flesta andra, vill ha en så lindrig utgång som möjligt ur den här krisen.

Jag är också glad över att det är per definition experter som leder oss i detta, och inte politiker som inte har en susning om pandemier.

I en pandemi är man pro-aktiv, inte re-aktiv. Det är fel man på fel plats helt enkelt. Lite som pansargeneralen Arnstadt som ser nazister i varenda buske, han är sisådär 30 år på fel plats!
Citera
2020-04-14, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej jag tycker han faktiskt fått för lite skit för det han sagt, han ska symbolisera en expert på ämnet och det faktum att han hävt ut sig förutsägelser och påståenden om saker han uppenbarligen inte vetat ett dugg om är vare sig professionellt eller fackmannamässigt.

Tegnell kanske är en jättebra läkare men det är hur uppenbart som helst att han är malplacerad där han är nu.

Jag vet inte. Jag vet inte om någon som sitter på Flashback (inkl. mig själv) vid denna tidpunkt har kunskap nog att döma ut hans expertis i virologi och pandemier.

Sen är han ju långt ifrån ensam, jag tar för givet att han har hela FHM bakom sig som i sin tur består utav ett gäng med expertis i ämnet. Något annat känns inte rimligt.

Vi får se om ett år, antingen hyllas han eller så är han mer hatad.
Citera
2020-04-14, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ja, bägge är skit. Så löjligt polariserat.

Båda är vinstdrivande. Polarisering och hysteri är bensinen som driver maskinen.
Citera
2020-04-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Båda är vinstdrivande. Polarisering och hysteri är bensinen som driver maskinen.

Opium för idioter 😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I en pandemi är man pro-aktiv, inte re-aktiv. Det är fel man på fel plats helt enkelt. Lite som pansargeneralen Arnstadt som ser nazister i varenda buske, han är sisådär 30 år på fel plats!

Jag tror inte att någon av oss som sitter här har kunskap nog för att bedöma om han är rätt man på rätt plats. Speciellt inte så här tidigt i en pandemi.

Vidare så tror jag inte något land saknar inhemsk kritik mot hur man agerat i situationen.

Vad människor verkar göra är att de försöker förenkla situationen något enormt. Faktum är att en katastrof går inte avstyra, oavsett vad du gör. Varje land kommer behöva ta sig igenom den här skiten, med varierande resultat. Det finns inga vinnare, bara förlorare. Och enstaka personer ska inte hängas för att vi har ett virus som sprider sig över hela jorden.

Eventuellt den jäveln som åt fladdermusen, man han är väl säkert redan död
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
FHM verkar ta människans integritet på största allvar! Eller... jag menar, använda den som svepskäl för att gamla och dyra ska dö.

Sjukt att en myndighet som ska vara för folket bara är för de unga och friska... Snacka om att pandemin var det bästa som hänt för människor med skev människosyn som vill ha tillbaka nazismen... "Vi gjorde inget, det var virusets fel alltihop."
Det är faktiskt så här jag upplever det hela. Åldringar dör nu av ospecificerad lunginflammation ända till dess att de testas och det kan ta lång tid, om det ens görs.

Här i Norge gör man allt för att skydda sin befolkning. De gamla, de sjuka, lss-boende, gruppboende etc.

Varför klarar inte Sverige av det? På sin höjd räddar man någon pizzeria genom att inte ha kloka restriktioner.

De ger palliativ vård när rosslingarna blir för jobbigt för personalen att höra.

Det är vad Sverige klarar av som samhälle. Vi har tangerat vad som är rimligt att tro att Sverige klarar av som samhälle.

Nästa problem blir vattenrening, var det inte de testballongerna man droppade? Så att det inte är en överraskning när det sker.

Sverige, Fyfan vilket dåligt samhälle. Det finns endast till för att serva de blattar som tagit sig in i landet.

Ni får det samhälle ni förtjänar. Jag är så väldigt tacksam för att jag flyttade 10 år sedan.
Citera
2020-04-14, 02:26
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
CNN vs Fox alltså, USAs media och politk är heeeelt galet.

I USA har man iallafall möjlighet att höra två sidor av saken, demokraternas syn får man via CNN och republikanernas via FOX News - sanningen är väl nånstans mittemellan - i Sverige är allt vänstervridet och lögnerna får spridas helt oemotsagda...
Citera
2020-04-14, 02:26
Medlem
Citat:
Vi får se om ett år, antingen hyllas han eller så är han mer hatad.

Ja man måste jämföra det totala antalet avlidna mot andra år för att få någon reell uppfattning. Normalt dör runt 92 000 per år.

Alltså dör det normal ca 250 personer om dagen utan några dagliga presskonferenser eller förstasidor.
Citera
2020-04-14, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Amen sweet jesus, vi skriver historia här och du orkar inte ens spendera några minuter på att kolla igenom skiten? : Jag hoppas rent seriöst att du inte prokreerar.

Haha den va en timma lång!

Kollade istället på dessa idag(rekommenderar de som FAN)

Kingen Björn Olsen
https://youtu.be/AxFRA6MJBjs

Och en klockren analys på vår svenska jävla hantering av corona 10/10
https://youtu.be/DodIgMvbFck
Citera
2020-04-14, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Opium för idioter 😂

Har man aktier i både Fox och CNN så är väl sanningshalten i det de kablar ut av mindre betydelse.
Citera
2020-04-14, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
I USA har man iallafall möjlighet att höra två sidor av saken, demokraternas syn får man via CNN och republikanernas via FOX News - sanningen är väl nånstans mittemellan - i Sverige är allt vänstervridet och lögnerna får spridas helt oemotsagda...

De dominerade medierna i Sverige är tyvärr vänsterdrivna ja. Men min känsla är väl ändå att fler och fler inser vilken politiskt vriden dynga Aftonbladet med vänner förmedlar ut.
Tyvärr har vi ingen direkt motpol som kan mäta sig i storlek, men det kommer med tiden förhoppningsvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in