2020-04-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Yes.
Nog för att det ligger i tiden att ha två karlar på en gång som inte vet om varandra,
i syfte att slutgiltigt få till det med en tredje ...men, men, är det rättspatos?

Ligger i tiden? Känner en massa människor, men tror knappast att det är särskilt vanligt att män eller kvinnor har 2 partners helt öppet. Ingen av dem jag berört med ämnet ha iaf det. Inte heller verkar otrohet vara särskilt populärt..

Såvida det inte är det vanliga smusslandet i otrohetsaffärer.

Tror inte HD var det minsta rädd för Lena. Hon fick den frågan i ett förhör och i det så hon att hon inte kände sig hotad. Inte kände sig, alltså. Men det säger inte emot att Lena hotade HD. Så det stämmer säkert.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-14 kl. 01:41.
Citera
2020-04-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ja det är säkert helt rätt, att det är en trådsanning.
Kanske omöjligt att räkna slagen i efterhand!

Det står i obd. - protokollet . Minst 17 slag, står det. Obducenter ser sådant.
Citera
2020-04-14, 01:49
Medlem
Sådärja! Nu har jag plöjt igenom SAMTLIGA sidor i FUP. Det har dock gjort att jag ligger ca 6v efter här i tråden.

Jag TROR Stefan fälls i Tingsrätten och hoppas på det. Skulle nog gå så långt att jag är hyfsat säker på att så blir fallet. Däremot är jag orolig för att han ev. kommer frias i Hovrätten längre fram. Hoppas, hoppas, hoppas att caset håller även där för det känns givet att det kommer bli en överklagan.

Nattis gänget...
Citera
2020-04-14, 01:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men den där damen som hörde två röster samtala med varandra när de gick förbi hennes hus (på väg mot planket..) kan det inte ha varit LW och Sd då ?
Så han måste ha stått unanför LW:s hus och bett henne komma ut ,inte stått på BP och väntat in henne !?!?!?

Hon hade hört en mörk mansröst så det
kan inte ha varit SD.
Citera
2020-04-14, 02:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vem vet.
Hon har ju gått dit av något skäl, och hon har faktiskt en spermafläck på kjolen.
samtidigt fann man ingen sperma någon annanstans vare sig på brottsplats eller på/i L*ena.

Dörren öppen, men ändå rejäla skor...

På något sätt har han ändå fått dit henne, och det verkar inte som att åklagaren har något svar heller.

Kan han gått tillbaka med filten?

Jag tror inte att det har så stor betydelse, men man vill veta hur han gjorde för att få dit henne.

Han behövde väl bara säga att han ville
ha sex? Eftersom A var hemma så gick de
ut.
Citera
2020-04-14, 02:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
UW berättar i rätten att Lena sagt att Hanna konfronterat henne och att Lena mer eller mindre triumferande sagt att ja, jag och Stefan har en relation. Därefter hade Hanna krävt full tillgång till SDs telefon. Därför föreslog Stefan att han och LW skulle kommunicera på andra sätt (- typ telegram). UW säger att Lena, som hade en hög moralisk kompass, förändrades väldigt under relationen med Stefan. Stefan kunde ha tillgång till en visningslägenhet och ville att han och LW skulle träffas där.

Han bekräftar att Lena kunde låsa sig på saker. Hon kunde vara väldigt påstridig. Hon ger sig in i saker med frenesi. Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald". UW ger en fantastisk inblick i vem LW egentligen var.

”Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald".”

Precis så tror jag att det var. Och UW borde
ju veta.
Citera
2020-04-14, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ligger i tiden? Känner en massa människor, men tror knappast att det är särskilt vanligt att män eller kvinnor har 2 partners helt öppet. Ingen av dem jag berört med ämnet ha iaf det. Inte heller verkar otrohet vara särskilt populärt..

Såvida det inte är det vanliga smusslandet i otrohetsaffärer.

Tror inte HD var det minsta rädd för Lena. Hon fick den frågan i ett förhör och i det så hon att hon inte kände sig hotad. Inte kände sig, alltså. Men det säger inte emot att Lena hotade HD. Så det stämmer säkert.

Jag svarade på inlägg där det står att LW visste att rätt var rätt, fel var fel.
UW sa också att hon hade starkt rättspatos ...
Citera
2020-04-14, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon hade hört en mörk mansröst så det
kan inte ha varit SD.

Tror du inte SD:s röst kan låta mörk om han talar lågt med någon han känner, om han är trött, eller vid detta tillfälle, i ont uppsåt så att rösten förändrades?
Han säger ju i förhör att han går in för att vara neutral när andra hör på, inte vill visa sitt innersta.
Kanske förändras hans röst ibland ... (jag tycker också hans röst är ljus som jag hört från TR)
Senast redigerad av Moschata 2020-04-14 kl. 03:12.
Citera
2020-04-14, 03:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
UW berättar i rätten att Lena sagt att Hanna konfronterat henne och att Lena mer eller mindre triumferande sagt att ja, jag och Stefan har en relation. Därefter hade Hanna krävt full tillgång till SDs telefon. Därför föreslog Stefan att han och LW skulle kommunicera på andra sätt (- typ telegram). UW säger att Lena, som hade en hög moralisk kompass, förändrades väldigt under relationen med Stefan. Stefan kunde ha tillgång till en visningslägenhet och ville att han och LW skulle träffas där.

Han bekräftar att Lena kunde låsa sig på saker. Hon kunde vara väldigt påstridig. Hon ger sig in i saker med frenesi. Magkänslan UW har är att LW "jagade livet ur Stefan". "Lena ger sig inte", hon "accepterade inte att bli bortvald". UW ger en fantastisk inblick i vem LW egentligen var.

Intressant. Man anar ett sammanhang. Ger lite dimensioner.
Citera
2020-04-14, 04:54
Medlem
Citat:
Jag svarade på inlägg där det står att LW visste att rätt var rätt, fel var fel.
UW sa också att hon hade starkt rättspatos ...

Det stämmer säkert med hur hon var innan hon träffade SD. Men som UW berättade då var hon sig inte lik efter det, hon tappade allt. Kanske en del av sin själ? Av sig själv. Blev besatt, SD också.
Hon visste att hon gjorde fel på alla sätt, sa det också till sina väninnor, men kunde inte stoppa den nedåtgående spiralen ändå.

Fattar inte hur man ens kan se åt en sån tönt som SD. Ännu värre att höra hans röst. Men det är jag, det.

SD och Lena tillsammans dansade en dödsdans, som tydligen bara kunde sluta på ett sätt. Men SD kunde ha anmält Lena för trakasserier förtal och lite till. Stoppat det hela. Kanske?

Problemet är bara att han gjorde samma sak själv.

Det hela liknar en stor grekisk teatertragedi. Så himla sorgligt.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-14 kl. 05:04.
Citera
2020-04-14, 05:00
Medlem
Citat:
Tror du inte SD:s röst kan låta mörk om han talar lågt med någon han känner, om han är trött, eller vid detta tillfälle, i ont uppsåt så att rösten förändrades?
Han säger ju i förhör att han går in för att vara neutral när andra hör på, inte vill visa sitt innersta.
Kanske förändras hans röst ibland ... (jag tycker också hans röst är ljus som jag hört från TR)

Jag tror att han alltid pratade så. Han vet nog inte hur hans röst låter i andras ögon. Pipig, hes, ljus och ansträngd, där meningarna försvinner i slutet med en hes diskant med ett "eh" eller "ähmm".
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-14 kl. 05:12.
Citera
2020-04-14, 06:09
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Om jag inte visar källa så blir jag inte trodd.
Om jag visar källa så blir jag anklagad för
att svartmåla och hata.

Om någon är intresserad av sanningen så
är det bara att läsa LWs
internetkonversation i FUP.
Du blir misstrodd när du förvränger fakta, väljer ut små valda delar eller medvetet(?) misstolkar ironi som sanning.

Framförallt kanske du blir misstrodd eftersom att du i 1,5 års tid smutskastat en mördad trebarnsmamma. Vem gör så? Tror faktiskt inte att någon vill ha att göra med en sådan. Tänk dig en middagsbjudning med en så mörk och elak människa, hujedamig..

- Skickar du saltet är du snäll?
- JA DET KANSKE JAG KAN MEN LENA ÄR EN JÄVLA KINESHORA SOM PROVOCERADE FRAM SIN DÖD!!! #freestefan

😨😨
Citat:
Hon kanske hotade att skicka någon av
SDs intima bilder till HD för att se till att
USA-resan inte blev av? SD tog telefonen
för att ta bort bilderna?
Men lilla du.. Det var ju Stefan Davidsson som smygfilmade när de hade sex. Det är också ett grovt brott btw, på hans långa meritlista. Knappast Lenas modus operandi det där. Att hon ens använder sig av utpressning är ju ett sätt att jämna ut maktbalansen dem emellan.

Utpressning som helt sonika gick ut på att berätta sanningen om alla de löften Stefan gav henne under de där 6 åren. Stackars lilla Stefan va? Sjuka människa...
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
När man läser Lenas konversationer med sina vänner, med beskrivningar av SDs och hennes egna beteenden, liksom av de egna tankarna och känslorna, slås man av hur på pricken detta stämmer med de beskrivningar Viveka Enander ger i sin bok (vilken delvis sammanfattas i AB 151 s 45ff). Där pratar hon om sk ”traumatiska band” som uppstår mellan en psykiskt och/eller fysiskt misshandlad person och förövaren. Banden är ömsesidiga men assymetriska.

De traumatiska banden kännetecknas av att den underordnade personen utvecklar positiva känslor gentemot den som står för övergreppen. Den blir beroende. I processen ingår att den underordnade utsätts för omväxlande värme och ”våld”. Förövaren får såväl omsorger som en upplevelse av ökad makt av offret. I efterhand beskriver sig ofta de drabbade som hjärntvättade. ”Du kan sätta honom 200 mil från mig och han ringer mig på telefon och han kan få mig i princip vart han vill...”

Lena talar om hur hon sviker sig själv, något som Enander också beskriver. Sveket mot sig själv uppfattas som det värsta; ”mannen får kvinnan att kränka sig själv”.

Det vore märkligt om inte HD också utsatts för sådan ”hjärntvätt”, vilket kan vara en viktig orsak till hennes depression. Hennes traumatiska band borde dessutom vara starkare då hon levt med SD så länge. Depressionen kan kanske ha varit hennes första steg ut ur förhållandet som hon sedan följde upp med flytten och skilsmässan när möjlighet erbjöds. Men hon är fortfarande väldigt, väldigt fast.

Tror att hennes beteende i förhören kan komma att bli oerhört jobbiga för henne när bandet så småningom lossar sitt hårdaste grepp. Vilket det troligen gör, så småningom, om SD åker in. Hoppas hon har en bra psykolog.
Minns hennes förhör. Hon kunde, utan att vara påläst fallet, beskriva relationerna Stefan/Hanna och Stefan/Lena i princip till punkt och pricka.

Har skrivit det innan men det här fallet är ju egentligen bara ett triangeldrama, fast uppskruvat till tusen med sidohistorier och drama. Sen har vi ju alla engagerat oss i det vilket kanske ger lite tunnelseende.

Men ah, gift man skaffar älskarinna, det skiter sig, mannen mördar älskarinnan. Äldsta historien i boken!
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det där påminner lite grann om en av förhörsledarna i Kevinfallet som påstod att hon kände genast att något "inte stämde" när de som senare skulle bli misstänkta kom första gången in i förhörsrummet, hon fick en "feeling".

En magkänsla konstruerad i efterhand och som dessutom senare visade sig vara helt fel.
Vad är din magkänsla gällande t.ex. Mållgan- och blodsexhistorierna?
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-14 kl. 06:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in