2020-04-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jaja jag tror absolut man kan smittas av att obducera en smittad död. Men att det skulle spridas under jord efter begravning? Det är det jag har mycket svårt att tro.
Det du skriver er logisk, og jeg håper at du har rett.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Verkar som om länderna börjat få rätsida på detta nu. Dödsantalen minskar

Ökar i sverige minskar i resten av Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorno
Jag tror att du har en övertro till rapporteringen i Sverige. Vi har liksom inte ett journalsystem kopplat till Socialstyrelsen i Sverige. Det har marknadsliberalerna sett till. Rapportering sker med eftersläpning och de exakta siffrorna kommer vi kanske först se när vi summerar 2020 i mitten av 2021. Det är inte trixande med siffror att det finns osäkerheter i inrapporteringen och jag tror att Tegnell ofta tvingas svara på frågor där han inte vet det exakta svaret eller anser att det inte är några problem att dagens siffror kan ändras till imorgon.

FHM har ju massor av siffror för influensan. I princip realtid då dom övervakar det varje år. Det finns ju massor av människor som har influensaövervakning som enda arbetsuppgift.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/

Dom VET att det finns underdödlighet kopplat till influensan i 2020 så varför ljuger Tegnell och använder att det inte finns överdödlighet som bevis på att covid-19 inte dödar så*mycket?
Citera
2020-04-14, 00:32
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Låter väldigt allvarligt detta. Man undrar hur detta kommer att sluta. Det är förmodligen väldigt långt kvar innan vi har ett vaccin.
Svininfluensan var ju ett rent skämt. Vet ingen som ens blev särskilt sjuk av den.
Citera
2020-04-14, 00:33
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Svininfluensan var ju ett rent skämt. Vet ingen som ens blev särskilt sjuk av den.

Tegnells senaste experiment, vaccinet han tvingade på barn skadade väl fler än viruset i Sverige?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revej

Den senare förbrukade förvisso en del förtroende genom sina förhastade och överoptimistiska uttalanden men är samtidigt bara en representant. Tycker själv han har lugnat sig betydligt och inte längre kommer med dessa ogenomtänkta uttalanden, sina egna tankar, i någon större utsträckning.

Blir ju karaktärsmord annars. Han är mer restriktiv nu men pratar som att han fått order att täppa till truten lite och blivit ersatt med andra till och från.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Ja, "lita inte på FHM" var lärdomen, om jag minns rätt.

En vaccin en gång i månaden vore inte något problem. Vi har diabetes-utrustning för dom som måste göra sådant ofta.

Det blir ju någon beräkning kring R0, % immunitet som behövs, hur lång tid immunitet måste finnas i befolkningen och hur vi måste vaccineras. Precis som du säger, det är inte svart eller vitt. Vi måste få talen att fungera ihop.

Fast detta adresserar ändå inte motsägelsen i att det skulle finnas fungerande vaccin i en situation där immunitet inte uppstår som resultat av infektion? Ett annat problem är ju att det inte finns vaccin och ett tredje är den bisarra mängd som skulle behövas för exempelvis en vaccination i månaden. Jag har för mig att det odlas i hönsägg? Hela världen kommer såklart att vilja vaccinera sig en gång i månaden....
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Vi har ju FHM som beter sig så. Dom har inte publicerad en enda analys kring covid-19 med fakta och substans för sina påståenden.

En svag debattartikel är inte något problem, men FHM utan publicerade analyser och transparens är ett riktigt problem. Hur VET du att FHM använder sig av fakta i sin analys av åtgärder.

Tycker du det är nog att Tegnell säger "det finns massor av forskning"?
Nu ska vi nog inte tänka så mycket i banorna kring FHM utan snarare WHO då det är här råden kommer från.
FHM ser till att följa dessa enligt Svenska förhållanden.
Citera
2020-04-14, 00:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Klart man kan bli smittad av kranen.
Vet flera kranar som säljer kola som har symptom av Corona...

Ja möjligtvis av sådana kranar, och speciellt i Stockholm då, eller valfritt utanförskapsområde.
Citera
2020-04-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Tror inte detta är något som tillhör vanligheterna heller men vi vet att masstesterna man kört med i Östasien hade ganska stor felmarginal så förvånat mig inte att detta nu leder till konstigheter.

Ja det är ju såklart möjlighet 3. False negatives är en ekonomifråga. I praktiken är det inte något problem att skriva ut någon som har en sannolikhet om 99.99% att vara frisk. Men det betyder ju att 1 i 10000 skrivs ut och är sjuk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Who varnar länder för att öppna upp förtidigt.

” WHO:s sex kriterier
Han presenterar sex kriterier som måste kunna uppfyllas för att man tryggt ska kunna lyfta på restriktionerna:
Att smittspridningen i landet är under kontroll.
Att sjukvården har kapacitet att upptäcka, testa, isolera och vårda varje fall och varje kontakt.
Att risken för smitta är minimerad på känsliga platser som vårdinrättningar och vårdhem.
Att det finns förebyggande åtgärder i skolor, på arbetsplatser och andra ställen där människor måste kunna vistas.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/who-corona-tio-ganger-dodligare-an-svininfluensan/

Shit, svennebanan måtte vara värsta mardrömmen för världshälsoorganisationen.

För hela världen skulle jag säga .
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys

Blir ju karaktärsmord annars. Han är mer restriktiv nu men pratar som att han fått order att täppa till truten lite och blivit ersatt med andra till och från.
Inget konstigt, han lär garanterat vara ganska slutkörd vid det här laget, finns ju andra kompetenta människor som kan avlösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in