Citat:
Ursprungligen postat av
skitkuligen
Ännu en läkare slår larm. Nu Stefan Einhorn.
”Jag har varit i kontakt med många forskare som är förtvivlade över det sätt på vilket smittbekämpningen bedrivs. Vissa av dem har försökt göra sin stämma hörd via till exempel debattartiklar, andra har skrivit till Folkhälsomyndighetens representanter och till politiker, men ingenting fungerar.
Lämmeltåget vandrar bara vidare och kejsaren är utan kläder.
Jag har också varit i kontakt med ett antal vårdgivare som sköter Covid-19 patienter. Deras berättelser om patienternas och deras anhörigas lidande står i skarp kontrast till de välregisserade presskonferenser som våra myndigheter står värd för varje dag.”
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/awQ01O/sverige-gor-stora-fel-i-kampen-mot-corona
En otroligt välformulerad och klok debattartikel, sammanfattar i stora drag det som många här inne har försökt framföra också.
Jag
älskar att han säger att "
det är inte rocket science. Han kanske är här inne på FB och debatterar, vem vet...
Härligt att se när folk vågar ta bladet från munnen och tala klarspråk i media om coronakrisen.
Nu har både Einhorn och Björn Olsen pratat om prestigen som ett hinder, i coronahanteringen i Sverige. Lite som även jag själv varit inne på för ett tag sedan när jag jämförde det med prestigen som bidrog till katastrofen i Tjernobyl.