2020-04-13, 20:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
En vän ligger däckad av influensan. Han blev smittad av sina barn som fortfarande måste gå i skolan, då de vägrar att stänga ner. Mannen är i riskgrupp. Hur är det tänkt? Ska man låta barnen smitta ner föräldrar som riskerar att sedan dö. Sveriges hållning är fasen inte bättre än skenavrättningar. Alla ska smittas, även de i riskgrupper. Kanske överlever de, kanske inte.
STÄNG SKOLORNA, INFÖR DISTANSUNDERVISNING FÖR ATT MINSKA SMITTSPRIDNING

Skolor är det första som ska stängas under en epidemi.
Tänk en elev med en mor i hemtjänsten. Bara ett ex.

Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
+1

Håller fullständigt med.

Och ja, det är precis så det är tänkt (fast aldrig uttalat...) Självklart är barn alldeles utomordentliga små smitthärdar och de utnyttjas för att smitta så många som möjligt.

Alla som har ungar eller åtminstone har varit i kontakt med dem och skolor vet vilka smittspridare de är.

Citat:
Jävla märkligt att det blir ett jävla liv om det går huvudlöss på en avdelning, men nu när det är en pandemi så skall vi låtsas som ingenting?!?

Bisarrt är bara förnamnet. Ännu mer bisarrt att gemene man köper skiten.

Ja, det är helt ofattbart att inte fler protesterar. Medelsvensson som enbart följer msm är tydligen helt apatisk.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Är detta din våta dröm till samhällskollaps?
Vänta du bara tills om några veckor, så kommer du få se hur illa ställt det börjar bli med covid 19 nere i afrika, det har knappt börjat där nere ännu, likadant i syd-amerika samt Indien, Pakistan och Bangladesh.. så nog kommer det bli en allmän nedgång i människopopulationen, inte bara västerlänningar..
Sedan 1 jan har jorden befolkning ökat med 23 miljoner.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Alla har ett väldigt konstigt kroppsspråk, det är nog väldigt motvilligt som de står där.
Tegnells vaggande gör mig sjösjuk. Nu har även en till börjat vagga
Om man vaggar fram och tillbaka, står med armarna stelt hoppressade över magen, ser ut som en robot förövrigt då är det stora fel.

Dessutom pratar alla entonigt, ungefär så här likt Stefan
Detblirsämreinnandetblirbättre, paus, djupt andetag och nifårförberedaermentalt, eh,harkel paus igen, detkommerattdönågratusen. Viskagöradethärtillsammans( ni) Klart slut.

Stora fel när man pratar så.
Citera
2020-04-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Cuomo har pratat en del om det på CNN. Tydligen var han helt säker på att det var verkliga personer i rummet och inte någon dröm. Ganska intressant program att titta på.
Chris Cuomo Describes Coronavirus: "Wicked Phantasmagorical Experiences That Are Not Dreams"

And you have these wicked phantasmagorical experiences that are not dreams."

"When I say I saw my father sitting on the end of the bed I would have gradually raised my hand and testify to it under oath. Why? Because of the fever," Cuomo added.
https://www.realclearpolitics.com/video/2020/04/02/chris_cuomo_describes_coronavirus_wicked_phantasma gorical_experiences_that_are_not_dreams.html
Chris Cuomo Is Having Bizarre Coronavirus Dreams — & He’s Not The Only One

If you thought you were the only one having weird or extremely intense dreams during the coronavirus pandemic, you’re certainly not. CNN’s Chris Cuomo, who tested positive for COVID-19 this week, has been talking about the weird hallucinations he’s had from the related coronavirus fever, and yesterday told his older brother, New York Governor Andrew Cuomo, about a dream where the Governor was wearing “a very interesting ballet outfit.”

“You came to me in a dream," Chris said to the governor. "You had on a very interesting ballet outfit, and you were dancing in the dream, and you were waving a wand and saying, ‘I wish I could wave my wand and make this go away.’ And then you spun around and you danced away.” Governor Cuomo replied that there’s “a lot of metaphoric reality” to the dream.
https://www.refinery29.com/en-us/2020/04/9648571/chris-cuomo-andrew-fever-dream-coronavirus-symptoms

Haha helt otroligt. Lite spännande och intressant är dessa drömmar/ hallucinationer i denna konstiga tid och smitta.
Fast kanske inte så kul att uppleva alltid. Jo efteråt när man kan berätta om dem
Ps. Visste inte Cuomos bror var smittad
Senast redigerad av popll 2020-04-13 kl. 21:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulv3r
En finländare bosatt i Sverige, till alla er i denna tråd som försvarar Sveriges linje i Corona krisen, när hela landet befinner sig i okontrollerad smittspridning? Det dör lika många här om dagen som det i grannländerna totala antalet döda kommer upp i högsta fall. Fan det är människoliv inte siffror. Och ni står bakom att göra ingenting? Börjar tappa hoppet om er medmänsklighet 😳
Jag ger dig rätt. Har aldrig skådat så mycket passivitet och brist på handlingskraft som nu. Trodde Sverige hade bättre värdegrund.
Den generation som byggde upp Sverige får inte en IVA-plats idag. De har jobbat, de har betalat skatt. Jag skäms!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja eller flera år senare. Oavsett vilket så har du fel om att det dör lika många för det kan det ju omöjligtvis göra ens enligt ditt egna påstående.

Ja, men frågan är varför du använder det som bevis för att det dör lika många idag som det gjorde i januari?

Vad har jag fel i?

Det hela är jätteenkelt. Titta på statistiken för 2020 och jämför den med ett genomsnittsår (90000 döda). Om det är avsevärt fler som dött 2020 kan man utgå från att det är överdödlighet i covid-19. Om det inte dött fler än ett genomsnittsår kan man utgå från att folk dött i covid-19 i stället för något annat.

Jag har inte använt något som bevis hittills. Jag tycker inte att man ska mäta på kortare tid än 12 månader (kalenderår).
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-13 kl. 20:57.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Folk kommer dö pga att skolorna hålls öppna och du hånskrattar.
Aja du är inte ensam, minst halva Sverige hånskrattar åt det

Och i lockdown landet Danmark så kommer skolorna att öppnas. Kan ju bero på att förskolebarn och grundskolebarn inte bidragit så mycket till smittspridningen. Eller varför tror du att danskarna resonerar som de gör?
Citera
2020-04-13, 20:55
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag hör verkligen inte till förnekarna. Tycker att de som kan jobba hemifrån ska göra det och tycker också att Sverige borde stänga ner mer aktiviteter som t ex badhus, men med det vi vet idag om viruset måste det väl ändå betraktas som en överreaktion om det skulle gå så långt som till vatten- och varubrist? Det är ändå så att viruset i mycket liten utsträckning påverkar människor i arbetsför ålder.

Att tänka så fungerar bra, om du har absolut allt du behöver inom landets gränser.

Om du är litet längre i periferin (som Finland, eller Estland) så behöver du vid en galoperande pandemi definitivt genast planera för att säkra transporter utifrån. Alternativt hålla dig med stora beredskapslager.
Och också om du har beredskapslager så behöver du säkra påfyllning ASAP när krisen seglar upp.

Jag tycker inte alls det skadar Sverige att MSB går ut och påpekar helt basala verksamheter kan bli ganska sårbara om kommunikationerna inte fungerar.

Tillsvidare löper det mesta på (utom skyddsutrustning och medicinteknik där det är huggsexa), men vi är bara en månad in i krisen i Europa (Kina hann vi inte märka så mycket, pga att nyåret väl redan var inkalkylerat). Amerika ännu på kommande, Sydamerika just i början.

Nu misstänker jag ju, idealist som jag är, att Norden (eller t.o.m. Norden-Baltikum) går in och hjälper om Sverige faktiskt riskerar att få problem.
Finland gjorde det redan på sätt och vis när det gällde gränsen i norr och sjukvårdspersonal. Men det var intressant på den PKn hur noga man poängterade att Sveriges utrikesminister lovat försöka bättra på situationen med testning av sjukvårdspersonal...

Hoppas naturligtvis att alla vi pessimister har fel och att allt fortsätter att rulla på med bara mindre små störningar här där.
Citera
2020-04-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Diverse experter och FHM har ju själva sagt och antytt att toppen i Stockholm kommer i slutet av april, och toppen i Sverige i maj. Så det finns absolut inget som talar för en "platt" kurva, speciellt som folk verkar leva sina liv ungefär som vanligt. Påsken lär också bli ett "superspridar-event".

Jag ser dessvärre ingen orsak till att det inte skulle fortsätta uppåt enligt prognoserna. Sen lär Sverige snart nå en mättnad när rapporteringssystemen inte längre orkar med.

Italien kunde rapportera som mest ca 900 döda varav 500 i Lombardiet. Men vi vet att det faktiska dödstalet i Lombardiet var 4 ggr eller mer än det som rapporterades. Så lär det bli även i Sverige.

Inte en chans att det planar ut nu, men där finns en risk att det är många fall från äldreboende där de inte kommer med i statistiken så därför kan det se platt ut.
Citera
2020-04-13, 20:56
Medlem
Fazerfazers avatar
Pratade precis med min 70+ mor som bor i en håla i norrland. Hon har haft feber/hosta och andningssvårigheter under någon veckas tid. Idag fick hon även yrsel och så pass tungt att andas så hon fick ta sig till vårdcentralen. men ingen feber för tillfället (den åker bergochdalbana) Där fick hon träffa en läkare som sa att hon hade ångest (något hon själv säger att hon aldrig haft i sitt liv tidigare) och en rädsla för corona. han tog tempen, sa att den är normal så du får åka hem. Hon är en sån som tror på allt myndigheter och läkare säger. så hon dör säkert nån natt för hon inte kan andas men tror hon är frisk för en läkare sagt det. Dom har säkert inte ens coronatester där uppe...
Citera
2020-04-13, 20:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Jag tycker inte heller dödstalen för covid är höga jämfört med andra saker, och jag är mer åt höger, speciellt gällande invandring. Förstår inte vad som skulle va vänster med att "förminska" faran och höger med att gapa o skrika om total nedstängning.

Detta är inte politiskt för mig iaf men så ser jag inte politik i så mkt överlag som vissa andra typer iofs.

För att man ser på andra forum att det är samma extremvänster som får exakt samma argument som till exempel på Facebook.

Samtidigt som de använder samma kodord som "alarmister", precis som när man skiter ur sig att alla är rasister höger om S.

Det är ett väldigt tydligt mönsterbeteende hos vissa.

Nu kanske alla inte är det, men ganska så lätt att se genom deras posthistorik.
Citera
2020-04-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det är ganska bevisat att de faktiska dödsfallen har ökat kraftigt. Även krematorierna har fått mycket mer att göra. Antal kremeringar har fördubblats:

Ge mig en enda sakriktig källa på att ”de faktiska” dödsfallen har ökat.

Ge mig en enda källa på att antalet kremeringar i Sverige har ”fördubblats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in