2020-04-13, 20:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Kolla mitt svar till Lonnrot alldeles ovanför. Det är väl en gångbar teori?

Nää LW brukade aldrig gå iväg utan att ha låst dörren ,så det måste nog ha varit någon slags speciell situation som blev av ,typ att mördaren slank in och greppade hennes nya rosa mobil och rusade iväg med, så att hon "var tvungen" att ränna efter utan att låsa ytterdörren ,så tror jag ...

Sen kanske hon trodde att mördaren bara retades med henne på sitt speciella sätt ,inte att hon sprang rakt in i döden ...hmm?!?!
Senast redigerad av landbandy 2020-04-13 kl. 20:04.
Citera
2020-04-13, 20:02
Medlem
Är inne på avsnitt 8 - där står att det är "misstänkte mördarens nära vän" men det stämmer inte. Det är Th*erese. JG kanske kommer i slutet av den - jag vet inte.
Citera
2020-04-13, 20:03
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Lyssnade nyss på "nya" Rättegångspodden på Youtube. Vilken självgod vidrig människa han är. Fy fan.
Kan tyvärr inte söka i tråden (?) men är det någon som vet om man måste betala för att lyssna på resten?
Har tidigare betalat för prenumeration för "gamla" rättegångspodden men det var katastrofalt.

Det är inte rättegångspodden utan "Rättegången" på youtube, så det är 2 olika.
Citera
2020-04-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det fetade, i ordningsföljd (förstås)

Det borde blivit pinsamt för Team Davidsson när LW raderade HD:s fuskloggar om inte annat. I ett spel/aktivitet där belöningen är beundran och, antar jag, fusk är lika med uteslutning eller i vart fall inte ses med blida ögon hos andra seriösa utövare.
Dock är det lite konstigt att HD loggade de 17 fusk-burkarna i efterhand och fick dem godkända, om jag förstått det rätt.
Hon verkar umgås med andra gamla cashare i nutid. Varför blev hon inte bannad av dem? Och är någon hon umgås med idag mer än bara kompis?

Klart det var planerat! Platsen är undanskymd och symbolisk. Själva handlingen med antalet slag är en symbolik i sig.
Jag tror att SD visste om platsen och precis som du säger har han förespeglat att cashen var trashad och LW reagerade direkt/ blev lurad av reagera direkt.
Kanske så enkelt som att SD skickade ett meddelande på Telegram att han observerat någon där och sen gått och tittat till cashen och sett att den var trashad. Han Telegrammar till LW att komma dit och att han är där och väntar på henne. Eftersom det var sen kväll så var hon välklädd och välskodd med tanke på att det är lite knölig terräng och kanske lite väta i gräset. Hon hade givetvis med sig telefonen och möjligen en ficklampa, vilka båda två GM tog med sig efter förrättat värv.

Ett av vittnena som är s.k. reviewer berättar att endast den som är cashägare kan redigera loggarna, dvs i det här fallet LW (reviewer kollar bara att sådant som själva cashen är korrekt utförd, att instruktionerna är korrekta och att cashen placeras utifrån gällande regler). Men i LWs messengermeddelande kan man läsa ut att åtminstone två andra cashägare tog bort HDs loggar som de visste att hon inte hade besökt själv. I ett av fallen tjatade HD på att den skulle återloggas och fick t.o.m. JG att kontakta cash-ägaren åt henne i syfte att övertala denne att HD skulle få ha kvar loggarna. Det framgår inte av fup om hon lyckades få tillbaka någon av de här loggarna, men åtminstone den ena av cashägaren tror jag inte godkände.

Alla casher finns både fysiskt och digitalt och dom som missköts av sina ägare tas bort helt och hållet i den digitala loggboken. Vad jag har förstått så har dock underhållet av LWs casher tagits över (av en eller flera av hennes vänner). Däremot tror jag inte att de kan ta över själva kontot så sådant som loggas blir kvar så länge kontot är kvar.
Citera
2020-04-13, 20:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kommer ut ett gratis avsnitt om dagen runt 21-tiden om jag förstått rätt. Jag råkade bli medlem när jag tryckte på bli medlem och fortsatte. Så jag kör en prenumeration tills detta är färdiglyssnat.

Varför var det katastrofalt för att du tidigare betalat för detta?

Tänkte bli medlem, men då ser det ut som om jag först får skaffa mig ett konto i mitt namn. Det står ju inte Fröken Sverige på mina kreditkort, direkt. Hade varit lite kul, annars.

Nå, nu de första dagarna räcker det med ett avsnitt om dagen, tror jag. SD, HD & JG står mig redan upp i halsen. Har granskat dem hela dagen på andra sätt (FUP, sociala medier mm) och jag vet inte om jag klarar mer utan att dricka flaska Klorin först.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nää LW brukade aldrig gå iväg utan att ha låst dörren ,så det måste nog ha varit någon slags speciell situation som blev av ,typ att mördaren slank in och greppade hennes nya rosa mobil och rusade iväg med, så att hon "var tvungen" att ränna efter utan att låsa ytterdörren ,så tror jag ...

Sen kanske hon trodde att mördaren bara retades med henne på sitt speciella sätt ,inte att hon sprang rakt in i döden ...hmm?!?!

Jag tror att LW stängde dörren (osäkert om hon också låste eftersom hon visste att hon inte skulle så långt). Och jag tror att mördaren har varit där, loggat in på hennes mejl och sen lämnat dörren öppen då han lämnade eftersom låsningen gav ljud ifrån sig. I rättegången säger de, om jag minns rätt, att inloggningen måste ha skett från hennes dator eftersom mobilen inte har varit på vid den tidpunkten. Vi vet också att hon vid flera tillfällen berättar för sina vänner att SD har inloggning till hennes olika konton. Hon blir ju uppmanad att spara sina chattar, mejl etc på USB och molntjänster där SD inte kan komma åt dem och radera dem.
Citera
2020-04-13, 20:15
Medlem
Citat:

Den teorin haltar lite om man har i åtanke att hon faktiskt hann ta på sig både jacka och snörade skor. Själv tror jag att någon var in efter mordet av någon orsak. Någon med kod
Citera
2020-04-13, 20:18
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det är inte rättegångspodden utan "Rättegången" på youtube, så det är 2 olika.
Yes, jag vet.
Citera
2020-04-13, 20:20
Medlem
Citat:

Gärningspersonen gick med största sannolikhet tillbaka till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt en tid efter det att vederbörande hade utfört sin dödsmisshandel mot sitt offer bakom bullerplanket.

Gärningspersonen gläntade yttredörren till bostadsrätten för att sålunda ge sken av att brottsoffret hade överfallits strax utanför sin bostadsrätt, det vill säga, kidnappats.

När det handlar om mord, så är det väsentligaste för Gärningspersonen att komma undan ett straff för sin begångna gärning, detta sker dels genom att undanröja bevis, samt att skapa villospår.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lyssnar man för länge på SD är risken stor att man får PIP-skador inuti öronen.

Den här personen måste bara vara skyldig till mordet på LW, och HD ligger och lurar i vassen, och JG sitter väl och tröstäter kakor i stora mängder med kaffemuggen i ena handen.

Mvh/@JokerMannen
Tre avsnitt av SD tog hårt. Rena rama dansen att sen lyssna på UW. SDs ansträngda röst och pip tar hårt på en.
Citera
2020-04-13, 20:42
Medlem
Kan inte låta bli att fundera över SDs märkliga och obehagliga och ansträngda röst. Slutet på varje mening försvinner som i ett hest pip. Undrar om det är medfött eller utstuderat.
Citera
2020-04-13, 20:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lyssnar man för länge på SD är risken stor att man får PIP-skador inuti öronen.

Den här personen måste bara vara skyldig till mordet på LW, och HD ligger och lurar i vassen, och JG sitter väl och tröstäter kakor i stora mängder med kaffemuggen i ena handen.

Mvh/@JokerMannen

Hehehehe! Jag förstår vad du menar.

Håller på att lyssna om gårdagens avsnitt, där han skryter så äckligt mycket att åklagare T har svårt att hålla sig för skratt mellan varven. Stackars henne.

Reflekterar: "Tur" att 911 kom i vägen för SD´s karriär som trafikpilot. Annars hade han kanske utplånat hela Lilla Hjärsta och 400 passagerare på väg till Mallis, om han fick en fis på tvären i någon av sina relationer. Vi får väl vara tacksamma för att det blev stopp för den karriären, åtminstone!

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-13 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in