2020-04-13, 17:51
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Men det är ju unga chafförer vi har, de kan ju inte alla drabbas av corona...vore helt otänkbart!

Många chaufförer är 50+
Citera
2020-04-13, 17:51
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Fick inget svar, så vi testar igen.

20 st döda, säg mig ärligt, tror du siffran stämmer? Ställer frågan utan att vara förnekare eller alarmist.

Skriver ner lite siffror för mig själv nedan:

Utan några som helst eftersläpningar medtagna, rena siffror och siffror från:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Tolka siffrorna som det behagar, men det bör gå att se när dödssiffran vänder åt det positiva hållet.

Ja, finns massa mer avancerade sätt att räkna, men det intresserar mig inte just nu.

Vecka 11 Döda 3 Snitt 7 dagar 0,43
Vecka 12 Döda 18 Snitt 7 dagar 2,57
Vecka 13 Döda 89 Snitt 7 dagar 12,71
Vecka 14 Döda 291 Snitt 7 dagar 41,57
Vecka 15 Döda 498 Snitt 7 dagar 71,14

Nä ursäkta, jag loggade ut från flashback en stund och umgicks lite med familjen, ska inte hända igen.

Naturligtvis kommer det komma eftersläpningar, MEN ni alarmister vill ju gärna inte känna er vid att det förekommer eftersläpningar när det är vardag och man har dödsfall på 100 om dagen, utan då heter det att alla dom dött samma dag, men nu när det är helg och låga dödstal då helt plötsligt vill ni känna er vid att det finns.
Citera
2020-04-13, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Ja sjukhus har det, inte äldreboenden, det skulle vara alldeles för farligt. Syrgas skrivs ut på recept, mycket enkelt. Och det är lätt att övervaka syret i blodet och ta syrgas vid behov, många gör det. Men tydligen har tuberna tagit slut så dom som behöver får vara utan.

Åk till AGA, de har hur många tuber som helst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Agnes wold ultrajuden piskar upp rädsla och skräck helt enligt plan och ni köper allt.
Vem har inbillat dig att hon har judisk bakgrund?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Så nu blir det bunkring av vatten den närmaste månaden?

Ja men vattenbrist löses enkelt. Bara att privatisera det, så löser den heliga "marknaden" det problemet !

Billigare blir säkert oxå.
Citera
Medlem
Citat:
Så nu blir det bunkring av vatten den närmaste månaden?
Vatten skall du alltid ha hemma. Rotera en dunk per vecka.
https://www.biltema.se/fritid/husvagn-och-husbil/vatten-och-avlopp/vattendunk-din96-2000030742
Citera
2020-04-13, 17:53
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han är bara okunnig och medieovan, tycker dock han lyft sig lite i dom senaste framträdande.

Jag säger bara en sak - Asperger! Tegnell har ett sådant ansikte.
Citera
2020-04-13, 17:53
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det här är inte samma corona, har läst att det funnits bland hästar länge..just den coronan.

Säg mig vilket corona som smittar från djur till människa enbart genom att djuret slickar eller andas på dig?
Citera
2020-04-13, 17:54
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Man kan även ta sig en klämtare...har jag hört.

Det kommer nog inte snart att finnas några klämtare när transportsystemen slås ut.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Många här har ju talat om att COVID-19 är en vanlig influensa. Min fråga till er är - när behövde man ställa upp kylutrymmen utanför ett sjukhus vid en vanlig influensa?
Jag fattar inte heller dom som tycker det är en vanlig influensa. Jag har aldrig varit med om att samhället ställer om sig såhär? Inte ens svininfluensan, när den kom var jag en av dom som tyckte det var onödigt och vaccinvägrade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-tvingas-arbeta-i-skift-pa-krematoriet

Bråda dagar på krematoriet i Huddinge.

Saxat:

”Kanslipersonalen vid kapellet har snabbutbildats och går nu också ner och arbetar i krematoriet, vid sidan av sina vanliga arbeten.

De har nästan dubbelt så många kremeringar nu, och krematorieföreståndare Thomas Kvarnström utesluter inte att man kan tvingas börja arbeta i tvåskift vid behov.”

Leder osökt till den desperata tanten vid krematoriet i Wuhan, där ugnarna inte hann med och de behövde 50 folk till.

https://youtu.be/aC1HenCFmbc

Men allt lugnt!
Vi plattar ju ut kurvan, till skillnad från ett Kina i lockdown.
Tycks som de anammat modern företagsekonomi och optimerat verksamheten till att kunna hantera just den mängd som normalt trillar in. 20 extra per dag och de måste ta in extrapersonal. Och vad är det för fel på det? Eller ska man (skattebetalarna förmodar jag) bekosta en verksamhet dimensionerad för något som inträffar vart hundrade år?
Citera
2020-04-13, 17:55
Medlem
Citat:
Många chaufförer är 50+
Ja, mellan 30-50+ och enligt MSB kvinnan är de mest troligt sjuka eller permitterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in