2020-04-13, 17:03
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willos
sjukt svårt o fortfarande gilla JASSA fattar ej hur.. verkligen 50/50 på henne och alex ikväll.

Så jävla många ggr hon blivit "räddad" har jag svårt att se att hon ryker, hon måste ju vara den som hängt löst mest av alla
2020-04-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimsussie
Vill han köra sanning och kånka är det väll bara att köra. Då vet båda att de inte vill samma sak. Dem har hållt på med varandra länge nu och båda är kär, enligt de själva, då är det rätt rimligt att reagera med svartsjuka ibland. Sen kan jag tycka att hon är löjlig t.ex. då hon blev sur då han inte sa att hon va fin i håret o.s.v. Men svartsjuk tycker jag inte hon är.
Nu får du väl ändå ge dig! Tycker du det var fullt normalt beteende när Martin sa till henne (när hon blekte sitt hår) ”Det ser annorlunda ut men du är fin/du är alltid fin”, att hon började skrika på honom om att han är dryg och sjuk i huvudet som bara vill ha henne för hennes utsida och tog alla sina saker och flyttade ur deras och in i rosa sovrummet?!
Tycker du det är normalt beteende att hon gick in i bikten och skriker rakt ut för att Martin pratat med Amilia, och påstår hon är arg på Amilia men sedan höjer sin hand för att nästan smälla till honom?!
Han vågar för fan inte ens öppna sin käft för hon tar ju allt på fel sätt och slänger saker runt och flyttar ur deras säng ifall han råkar säga Hej istället för Tjena typ.
2020-04-13, 17:09
Medlem
Jag har nu svängt något vad gäller Alex, men allt hänger på om produktionen förbjuder paktsnack framöver eller ej. Om det förbjuds så tror jag inte att Alex blir lika farlig för Sami att ha kvar i huset. Men det är en riskfylld aktie att satsa på. Jassas skada i huset tror jag inte är lika stor om man ser till helheten (fortsätter hävda att allt som krävs för att Sami ska vinna är att hålla honom borta från skitsnack).

Är alltså fortsatt stabil över att ha röstat på Alex ikväll, men inte lika orolig över om han skulle bli kvar.

Sen undrar jag om någon som hängde med på liven de första veckorna sitter på info som jag inte gör gällande hur Rosa Rummet behandlade Alex? (Jag har bara sett liven sen Robinson.)
Var Amilia oco vidriga mot honom så att det finns fog för hans beteende nu? (Med beteende menar jag att det känns som att han tappat det helt och kan gå över lik för att förstöra för Amilia och Mergim. Och med att gå över lik menar jag backstabbingen mot Sami och Julia).

Är själv av den åsikten att det finns en bakomliggande orsak till varje vidrigt beteende. Det gör inte beteendet okej men det förklarar och gör det enklare att förlåta när personen väl ändrar på sig.
2020-04-13, 17:10
Medlem
Bulletzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Så jävla många ggr hon blivit "räddad" har jag svårt att se att hon ryker, hon måste ju vara den som hängt löst mest av alla
Fast det var ju under glasman tiden när hon drog på sig offerkoftan och fick tittarna till att sympatirösta på henne. Tror de flesta har sett igenom vilken fake hon är nu. Till och med fjortisarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu får du väl ändå ge dig! Tycker du det var fullt normalt beteende när Martin sa till henne (när hon blekte sitt hår) ”Det ser annorlunda ut men du är fin/du är alltid fin”, att hon började skrika på honom om att han är dryg och sjuk i huvudet som bara vill ha henne för hennes utsida och tog alla sina saker och flyttade ur deras och in i rosa sovrummet?!
Tycker du det är normalt beteende att hon gick in i bikten och skriker rakt ut för att Martin pratat med Amilia, och påstår hon är arg på Amilia men sedan höjer sin hand för att nästan smälla till honom?!
Han vågar för fan inte ens öppna sin käft för hon tar ju allt på fel sätt och slänger saker runt och flyttar ur deras säng ifall han råkar säga Hej istället för Tjena typ.
Eller när hon tar hans fotboll som han sa nej till och skjuter bort den och blir arg på han för att han blev arg....joooodå hon är fullt normal
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag är ganska säker på att Lennie egentligen inte alls tycker om Amilia. Även Mergim tror jag tycker illa om Amilia. De båda håller bara god min för att de behöver hålla ihop med henne i BB-spelet.

Lennie ser ofta riktigt plågad ut när Amilia maler och maler och håller låda. För att inte tala om hur han ser ut när Amilia vill kela med honom. Då ser han spyfärdig och panikslagen ut.
Medlem
Zingo2s avatar
Mina två drömscenarion idag:
1. Jassa åker
2. Att dom säger att det är förbjudet att prata nomineringar
2020-04-13, 17:12
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nej det är vi inte men man kan nog alla hålla med om att Jasmine inte har alla hästar hemma. Något psykiskt lider hon av. Hennes svartsjuka är också läskig. Det är inte ett normalt beteende av en 25/26 åring att skrika och gapa konstant, att säga man älskar en snubbe man spenderat några veckor med i huset och vill flytta ihop med honom sen, noll självinsikt ”Vaaa skriker jag???”. Väldigt lågbegåvad är hon också.
Hon är hemsk. De som inte insett det är lika hemska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
1. Jassa åker
Det hade varit gött!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jass fick ett hysteriskt vansinnesutbrott i förrgår när Martin visade Julia hur man öppnar en flaska. Du kan se allt på instagram, kontot bbklipp. Återkom efter det.

Jag misstänker att Jassa har blivit överkänslig för vissa känslor och visar mer svartsjuka p g a att Amilia har triggat fram den sidan hos henne. I normala fall brukar jag inte tycka att man kan skylla på ngn annan om man känner ngt, men det är lite annorlunda om man blir utsatt för projektion en längre tid. I en sluten och mindre sunt miljö, utan tillgång för t ex sina vänner för att få distans och tillgång till sunt förnuft, kan man bli manipulerad att visa sidor som man annars inte visar.

Jag hade inte pallat en dag i huset med Amilia. Har många ggr byt kanal när hon har börjat med sitt. Jag har inte orkat se henne på TV, hur hade det gått om ja suttit där och blivit utsatt för manipulationsförsök? Jag har en viss förståelse för Jassas beteende, när jag sett vad Amilia är kapabel med.
2020-04-13, 17:13
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Här tycker jag annorlunda. Jag tycker att Jasmine är rar och ärlig. Mig stör det inte att hon är barnslig, jag känner större antipati för sådana som Amilia, som manipulerar, snackar skit om andra för att få dem att framstå som sämre, som tror sig vara bättre än alla andra, som skapar intriger o c v.

Jag tål inte se Amilia, orkar inte lyssna på hennes gnäll, hennes negativa analyserande om andra, hennes skitsnack bakom ryggen, hennes falskhet. Hon har t ex länge varit intresserad av Martin och hon tål inte att han är tillsammans med Jasmine. Hon erkände i går att hon vill förstöra för dem, men hon ljög för att hon vill det för spelets skull. Hon vill inte förstöra deras relation för spelets skull, hon vill ha honom för sig själv.

Före Jasmines utbrott började Amilia manipulera Martin, som fattade inte vad som hände. Jasmine insåg att ngt var fel, men hon kunde inte heller hantera Amilias sätt att försöka skapa osämja. Amilia lyckades få Jasmine att få utbrott och triumferade bad hon sedan ursäkt för Jasmines utbrott för oss tittare. Sådan skadeglädje när hon fick Jasmine dit hon ville! Vilken jävla orm! Varför tog hon ansvar för Jasmines utbrott och bad om ursäkt? Därför att hon vet att det var hon som fick henne att reagera så, det var precis vad hon ville och därför kan man se henne som ansvarig. Om hon däremot visste att hon inget hade med Jasmines utbrott att göra, hade hon inte bett om ursäkt för det!

Det är väldigt svårt att hantera ormar som Amilia. Hon är sådan som manipulerar fram negativa känslor hos andra om hon själv kan dra nytta av det. Jasmine är helt utlämnad, hon kan inte försvara sig och det är smärtsamt att se. Även du, som har tyckt om henne, vänder henne ryggen nu när Amilia lyckades trycka på rätta knappar. Martin verkar inte fatta heller vad som händer. Många i den här tråden verkar inte heller förstå vad hon gör. Amilia är inte en person som lockar fram andras bästa sidor, hon gör precis tvärtom, hon får de att göra bort sig. Tack vare henne har jag inte tittat speciellt mkt på BB, jag känner mig spyfärdig när hon sätter i gång. Fy fan, vilken äcklig häxa!
Klockrent inlägg. Har skrivit det förr och gör det igen -stöter man på liknande personer på t ex en arbetsplats så måste man passa sig. De är gift och kommer inte ändra sig. Hade aldrig stått med att bo under samma tak som en sådan person så länge som de i huset.
2020-04-13, 17:13
Medlem
Jebbejabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
1. Jassa åker

Enig! Drömscenario!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto