2020-04-13, 16:10
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Just ja, du är det autistiska rasist-trollet, nu minns jag dig!

Du an ju göra lite matematik själv. 1000/6 är drygt 160, och eftersom det sägs "under 1000" totalt så drog jag till med 150. Det kan förstås vara 145 eller 157 också. Det vet jag inte. Men inte i närheten av 500. Ska du inte avkräva honom källa också? Nä, just det, det han påstår passar ju din landsförradärpersonlighet det, så då väljer du att köpa den.

Det har ytterligare en gång varit enklare för dig att säga att jag har ingen källa. Du kunde inte en redovisa en källa till moderatorn som frågade dig. Mycket tro och hoppas från du att ingen genomskådar dina sagor.
Citera
2020-04-13, 16:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Lagen är tydlig med att en avliden skall vara kremerad eller gravsatt inom en månad. Efter kremering kan urnsättning ske inom ett år. Men kan dock ansöka om senarelagd kistbegravning vilket man i nuläget verkar vara generös med att tillåta.

Läste du mitt inlägg innan du svarade?
Citera
2020-04-13, 16:11
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Verkar vara många i tråden som arbetar för att svärta ner Sverige, inte jag dock.

MSB har sagt mycket och väldigt få har lyssnat. Det har snackats mycket skit om MSB i tråden, men som vanligt blir det fart på alarmisterna om det sägs något som antyder katastrof.

Hur mycket vatten har du stående? Du vet väl att de ska förvaras på ett speciellt sätt (mörkt och svalt) för att inte riskera att bli otjänligt. Den gängse rekommendationen är att inte spara dricksvatten mer än en vecka.

Vatten som förvaras mörkt & svalt håller ledigt i 6 månader. Har prövat dricka vatten som legat i dunk i 1 år, lite unken smak men fullt drickbart.
Citera
2020-04-13, 16:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Låter som vi kan vara överens om att vi vid en tillförlitlig rapportering på helgen uppnår 2000 till nästa helg

Kan bli 1 500 med, eller 4 000 med.

1 500 om den avplanande kurvan fortsätter att planas ut. 4 000 om smittan på äldreboendena är värre än befarat.

Men 2 000 känns rimligt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnaRockerz
Läser du själv till vad du länkar?

Ett antangande av en anonym källa vilket jag också är men du väljer köpa vad som passar dig. Dubbla liksäckar ingick inte i specifikationerna.

Du är ju inte på riktigt om du tror att du kan få in 500 lik i 20-fotare, som dessutom har aggregat. Det kan du ju inte på allvar tro om du ser sådana i jobbet varje dag, det är fan helt omöjligt. Så antingen hittar du på eller så har du uppskattningsförmåga och ögonmått sämre än nån jag mött.
Prova på jobbet imorgon, när du är där inne, och tänk dig om du tror du får in 499 st till...
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror att en del kommer rapporteras in först på onsdagen. Men kanske 250-300 imorgon, 150-200 på onsdag. Sedan runt 80-100 resten av veckan.

Jag tippar på att morgondagens officiella siffra landar på ca 140-150, 120 på onsdag, 180 på torsdag, omkring 150 på fredag och ca 200 nästa måndag. Då är vi uppe i ca 800 i officiella siffror, men med lite mörkertal då..
Citera
2020-04-13, 16:13
Medlem
Märker att intresset för tråden minskat markant de senaste veckorna.

Är hypen äntligen över?
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
FHM och regeringen sätt att hantera denna Corona epidemi har varit klart undermålig. Anders T och svetsarens anhängare har (bla annat i denna tråd )kläckt ut sig ”Klena argument” i syfte att övertyga den breda massan ( skulle jag tro...).

Samtidigt tycks dessa anhängare drivas av någon form av blind tro, likt den medeltida människa tro på skärselden - bakdörren till himmelen.

Medeltidens människor levde i en kristen föreställningsvärld som vi har svårt att föreställa oss idag. kyrkans syn på saker och ting formade därför folks liv och sätt att tänka. I dessa dagar är det istället FHM och svetsaren, som formar folks liv och sätt att tänka vilket är skrämmande...

Enligt officiella siffror 920 döda i Sverige samtidigt 128 döda i vårt västra grannland.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka2000
Måste varit flest felsägningar någonsin i denna presskonferens? Känns som dom är väldigt nervösa av någon anledning....

Risk för brist på dricksvatten, jordbruk och kylrum, samt att säsongen för skogsbränder och översvämningar börjar... ja du. Detta kan bli en jävla clusterfuck som kidsen säger.

För oss som missade presskonferensen idag. Vad har dricksvatten, jordbruk och skogsbränder med coronan att göra? Är det problem med vanlig bårhusen eller varför behövs extra kylrum?
Citera
2020-04-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
1 000!
Det motsvarar 35 skolklasser. 😰
Eller fem dagars flyktingmottagande i Sverige under tuffa coronatider.
Citera
2020-04-13, 16:17
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
om det är 6 contreinar borde det rymmas mellan 2500-3000 sammanlagt (30.480kg st)

Nej, varför skulle de det? Jag sa ju till dig att de inte rymmer 500 st som hävdades. Du måste väl också sett en 20-fotare nån gång?
Citera
2020-04-13, 16:18
Medlem
Kolla på Norges kurvor!
https://i.imgur.com/O6SW3zO.jpg
  • På sjukhus - går ner
  • På sjukhus/karantän - går ner
  • På intensiven - går ner
  • Respirator - går ner

Döda går upp men sakta. +3 döda idag.
Norge har testat 127000 personer.

Löfven får ringa norrmänen för att få råd nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in