Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Men det är ju manligt trams för att leka macho, enligt Agnes Wold.
https://www.expressen.se/nyheter/wold-om-politiska-besluten-vill-visa-att-man-ar-macho/
Och där kom den. Så nu finns det alltså patriarkal virusbekämpning och feministisk dito.
Undrar om alla här i tråden som är emot skolstängningar är feminister?
Okay, att desinficera är alltså nåt manligt?
Jo, att de kan tänkas löpa på i det spåret är inte så svårt att förstå:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Och jag som fått uppfattningen att Sveriges taktik inte skulle vara politiskt motiverad ...

Jag fattar inte hur kärringen kan få så mycket utrymme. Det är ju så uppenbart att hon har en genusfeministisk agenda, och att denna är viktigare än själva bekämpningen av smittan. Dessutom har hon DIREKT FEL i det hon säger i Expressen idag, om att det inte är någon mening med att desinficera gatorna. Det kom ju ut en studie i morse eller igår, om att corona sprids via människors skosulor! Alltså är det HÖGST relevant att spraya gatorna (även om det är män som beslutar om det och män som utför det!).
Retar mig även på, att hon upprepade gånger sagt att det är "vidrigt" (ordagrant citat) att vara hemma med sina barn. Det är hur HON har känt gentemot sina egna barn (stackars barn!). Normala föräldrar känner inte så. Tvärtom har jag många vänner i både Sverige och utlandet (där majoriteten sitter hemma och alla skolor är stängda) som säger att de faktiskt är TACKSAMMA för den här tiden, då de fått ha en vardag tillsammans i familjen. Och att de tycker att det var synd att det måste hända en sådan här hemsk sak, innan de förstod det!