2020-04-13, 15:34
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
ok, ja då fattar jag..tack för svaret.

De rymmer inte i närheten av vad han påstår. De sex containrar som står i Huddinge rymmer tillsammans under 1000 st totalt.
Citera
2020-04-13, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Skåne lika stabilt som alltid, ingen allmän smittspridning och låga antal döda / bekräftat smittade. Snart släpper vi på restriktioner i Skåne och vi kan börja gå ut och käka och festa igen......

Känns lite generellt att vi klarar detta i Sverige nu, hela Sverige är på dekis och kanske hela samhället kan öppna igen innan försommaren.

Skåne är på en uppsving med ökande antal sjuka. Folk lever redan generellt sätt på som vanligt och pubar, och diverse andra samlingsplatser är rätt fyllda mot helgerna och vardagar. Folk bryr sig inte om det drabbar andra. Kylcontainrar ska sättas på plats i diverse städer i Skåne inom kort (månad).
Citera
2020-04-13, 15:35
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det är fara att dricksvattnet tar slut framöver sa msb nu. Herregud riktigt otäckt.

Jag ska fylla upp plastflaskor nu

Om du är orolig för det, springa iväg till öb och köp dunkar.
Du får räkna 5 liter per dag i förbrukning.
Citera
2020-04-13, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du hittar på eller har inte koll. Varje container rymmer långt ifrån 500 st. Snarare kanske 150st.

Har du varit med och tillverkat dessa? Jag monterar kylaggregaten och konfigurerar sensorerna.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men det är ju manligt trams för att leka macho, enligt Agnes Wold.

https://www.expressen.se/nyheter/wold-om-politiska-besluten-vill-visa-att-man-ar-macho/

Och där kom den. Så nu finns det alltså patriarkal virusbekämpning och feministisk dito.

Undrar om alla här i tråden som är emot skolstängningar är feminister?

Okay, att desinficera är alltså nåt manligt?

Jo, att de kan tänkas löpa på i det spåret är inte så svårt att förstå:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Och jag som fått uppfattningen att Sveriges taktik inte skulle vara politiskt motiverad ...

Jag fattar inte hur kärringen kan få så mycket utrymme. Det är ju så uppenbart att hon har en genusfeministisk agenda, och att denna är viktigare än själva bekämpningen av smittan. Dessutom har hon DIREKT FEL i det hon säger i Expressen idag, om att det inte är någon mening med att desinficera gatorna. Det kom ju ut en studie i morse eller igår, om att corona sprids via människors skosulor! Alltså är det HÖGST relevant att spraya gatorna (även om det är män som beslutar om det och män som utför det!).

Retar mig även på, att hon upprepade gånger sagt att det är "vidrigt" (ordagrant citat) att vara hemma med sina barn. Det är hur HON har känt gentemot sina egna barn (stackars barn!). Normala föräldrar känner inte så. Tvärtom har jag många vänner i både Sverige och utlandet (där majoriteten sitter hemma och alla skolor är stängda) som säger att de faktiskt är TACKSAMMA för den här tiden, då de fått ha en vardag tillsammans i familjen. Och att de tycker att det var synd att det måste hända en sådan här hemsk sak, innan de förstod det!
Citera
Medlem
Måste varit flest felsägningar någonsin i denna presskonferens? Känns som dom är väldigt nervösa av någon anledning....

Risk för brist på dricksvatten, jordbruk och kylrum, samt att säsongen för skogsbränder och översvämningar börjar... ja du. Detta kan bli en jävla clusterfuck som kidsen säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
De rymmer inte i närheten av vad han påstår. De sex containrar som står i Huddinge rymmer tillsammans under 1000 st totalt.
varför ska jag tro på dig?
Citera
2020-04-13, 15:37
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hur länge lever man på dagens åldringsboenden 1 månad i genomsnitt!

Källa på det?

Även om det stämmer rent statistiskt så fungerar det i regel så att först dör ingen på 3 månader, sen dör 3-4 st nära inpå varann.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte, är 40700 döda positivt? (officiella siffror, peaken vi kan se i SCB's statistik kan bli högre).

Så här ser det ut på "hitsidan" av peaken:

13/4: 1577 döda, 224 per dag, ökningstakt 13.1%
20/4: 3967 döda, 440 per dag, ökningstakt 9.1%
27/4: 8061 döda, 685 per dag, ökningstakt 4.6%
4/5: 13546 döda, 874 per dag, ökningstakt 4.0%
11/5: 20344 döda, 1017 per dag, ökningstakt 0.8%

Var får du 1577 döda ifrån?

Ännu ett inlägg att lägga på minnet när detta summeras.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnaRockerz
Har du varit med och tillverkat dessa? Jag monterar kylaggregaten och konfigurerar sensorerna.

Bra för dig. Du vet att de inte tillverkas för lik också då antar jag? Så att ni skulle ha beräkningar på det när ni tillverkar dem låter väldigt märkligt.
Citera
2020-04-13, 15:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men där bör myndigheterna sätta ner foten och tvinga fram snabba begravningar. Det går inte att vänta på att hela släkten ska kunna närvara. Så har man alltid gjort i pandemier.

Eller så får man helt enkelt kremera först och avvakta med begravningen tills det lugnat ner sig.
Tanken är hemsk men mycket är hemskt just nu så det är bara att anpassa sig.
Citera
2020-04-13, 15:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Tror du på riktigt att resten av världen förstör sina egna ekonomier för att stänga in sitt eget folk hemma?
Är allting bara förberedelsen för att det ska bli nya diktaturer a la nordkorea i resten av världen?
Har du nånsin tänkt i ditt liv? Bara allmänt menar jag. Nyfiken fråga, jag vet.
Om man vänder på det så här då: Vad gör personer med ångest under en pandemi? Jag menar inget nedvärderande med att ta upp det. Det är ett faktum att några procent av befolkningen har ångestrelaterade tillstånd, det är som jag ser det ett neutralt faktum. Hur tar man hand om sin hälsa? Naturligtvis genom att följa allmänna rekommendationer i första hand, kanske vara extra försiktig eftersom det står var och en fritt att vara det. Men hur tar man bäst hand om sig rent psykologiskt? För pandemin kan ju leda till extra stress över smitta och sjukdom, och man kanske får fundera över sitt känslotillstånd med, inte tro att extra smittskyddsåtgärder är lösningen på allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in