2020-04-13, 14:07
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Var sjuk om du är hemma"

En ny klassiker, han sa det just.

Jo, jag hörde det också
Citera
Medlem
sannes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=csLN3YTPZHA

Nu har socialstyrelsen också fått overheadbilder
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menarduatt
Vad är meningen med virus egentligen? Fattar inte! Om virus inte ens lever, dvs inte är en levande organism, varför förökar den sig då? Jag fattar att virus behöver en värd för att kunna föröka sig. Men fattar inte meningen med att virus finns? Hur kan något som inte lever, sprida sig och massproducera sig?

(det här tricket måste jag lära mina plånbok &#129315

Varför finns vitaminer, varför finns det näringsämnen osv, varför finns det vatten, varför finns det vätskor.. allting annat som inte är levande alltså, men som ändå fungerar ihop med levande cellmaterial.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Och hur vet du om det är feta som dött mest utav allt i USA?
Det står väl inget om det.
Du kan ju inte utgå från att det endast är tjocksmockar som dött.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/fetma-lyfts-fram-som-riskfaktor Du har missat lite. Jag har aldrig sagt att bara feta dör. Men det ökar dödsantalet. Fetma är en riskfaktor för att klara/överleva intensivvård. Fetma påverkar cirkulationen, andingen och allt.
Citera
Medlem
”Var sjuk om du är hemma”, ”Är det rätt bild? Ja ok!”

Snälla kan vi begära en lite högre nivå än högstadiepresentation? Det är ju tragiskt.
Citera
2020-04-13, 14:08
Medlem
Grannländer och Sverige som uppdaterat 13 april
Sverige +20
Ryssland +18
Finland +3
Estland +2
Litauen +1
Lettland 0
Citera
Medlem
Är detta ett skämt eller? Visar fel statistik. Tjat om eftersläp kommer fan sprängas kurvan imorgon. Skydda våra äldre? NI HAR JU FÖR FAN TAGIT IN SKITEN PÅ VARENDA HEM.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Jo, jag hörde det också

Sa han det

Var hemma om du är sjuk
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl ingen som har påstått att yngre människor inte dör alls i Corona (och andra sjukdomar)?

Även om vi skulle intubera varenda en då skulle någon dö ändå. Även bland de yngre.

Man får helt enkelt uppskatta vilka som har en rimlig chans att överleva och vilka som låtes dö utan intubering etc.

Precis som man gör vid vanliga fall när man bedömer om cancervård och annan vård.

Fast innan COVID-19 kom så ansågs alla liv lika viktiga. 80-åringar fick också cancervård ändå om de var 80 år gamla. Nu plötsligt är allt förändrat där de gamla skall få dö. Detta motsätter jag mig starkt!
Citera
2020-04-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Lysande nu sjunker statistiken på självmord och mord om dom har bekräftad covid-19
Då kan det inte vara mord eftersom dödsorsaken är covid-19!
Ja nästan typ...... Har en pat Covid19 och sätter skinkmackan i halsen kommer dödsorsak vara covid19 så det är inte rätt siffror åt något håll ientligen.
O andra sidan dom som inte har konstaterad diagnos och dör i hemmet kommer inte rapporteras som covid19 såndet kanske jämnar ut sej
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Inte alls, jag har även sett uträkningar av hobby läkare/matematiker här inne som hävdar 400 000 döda eller ett estonia om dagen i antal döda.

hur många har räknat med 250 000 döda förutom Imperial College? Och menar du att det är för Sverige eller England?

Jaja, låter väl som deras problem om de vill vräka ut sig fantasier. Jag kan inte ansvara för vad andra tycker och tänker om den saken. Ta det med dem...

Det är bara Imperial som har gjort en sådan beräkning på 250 000 för England, som deras Regering har tagit beslut efter.

Finland räknade med 10 000 döda om 60% av deras befolkning blev smittade. Vilket blir runt 35 000 för oss Svenskar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Oj då...så länge, men då bör du begära en akuttid hos tandläkare. De har ju skyddsutrustning för att inte sprida smitta och lite patienter nu så jag tror inte du behöver oroa dig för att bli smittad. Lycka till !

Tack för svar men allt är nte så enkelt, taxi dit är risk, och behöver nån som följer med osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in