2020-04-13, 13:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Du kan väl visa hur många källor som helst, det förändrar dock inte faktum att du titt som tätt förvränger orden och lägger in egna antaganden och dömande INNAN du blir tvungen att visa källa.

Ironi är t.ex. något du uppenbarligen inte förstår dig på, det bevisades tydligt igår med hela busk-debatten.

Eller att du använder ett brev vi inte ens vet om det har skickats, som bevis för att Lena trakasserade Hanna.. Lena som inte ens ville att Hanna skulle flytta dit.. Stefan som matade Lena med information om Hanna.. Hanna som tydligen inte ens visste om otroheten förrän USA-resan..
Det har kommit upp flera gånger i tråden att HD inte fick veta att SD och LW fortsatte att träffas efter att SD lovade att inte träffa henne mer.
Så hur kan något tro att LW skickade det brev som Glorious, Snoris och Moschata nu har tjatat om under hela påsken?

Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Någon annan kan redan ha berättat för dig, men enligt HD på fråga i TR, så visste hon inte att relationen fortsatt förrän efter att Lena var död.
Citera
2020-04-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
At Lena skulle låta dom åka på försoningsresa USA finns inte på kartan. Snöboll i helvetet om du så vill.

Min peng på att Lena på vanligt bakslugt maner räknat ut något riktigt elakt för att torpedera resan.
Ja, det gjorde hon verkligen. Hon mördade sig själv. Och troligen ringde hon kanske innan också till LAs flygplats eller nåt och såg till att de inte kom in i landet. Eller....?
Citera
2020-04-13, 13:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Lite fundersam vad är det som blockerar tråden av GL:s inlägg?

Hur folk i tråden tolkar inläggen är ju personligt.

Samma citat flera gånger.
Man kan länka och skriva med ord också om någon frågar frågor som man tycker att man redan har förklarat.
Citera
2020-04-13, 13:37
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har kommit upp flera gånger i tråden att HD inte fick veta att SD och LW fortsatte att träffas efter att SD lovade att inte träffa henne mer.
Så hur kan något tro att LW skickade det brev som Glorious, Snoris och Moschata nu har tjatat om under hela påsken?
Ah nä det är ju bara trams.

Snoris och Gloris nu: MEN HON SKREV JU TASKIGA SAKER OM HANNA TILL SINA VÄNNER!!! DET ÄR JU TRAKASSERIER!!!
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hoppas jag inte rör till det ...men kan det varit så att LW - som ju gärna ville träffa HD den kvällen -
lockade ut SD till planket och därför var målinriktad, avbryter en chatt hon är inne i och rusar ut?

Nu vet jag inte om jag hänger med?
Ville L*ena gärna träffa HD den kvällen? Mordkvällen?

Men visst, det kan ha varit på L*enas förslag de skulle ses bakom planket. Föra att fixa en cache t ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vad är då meningen med besiktningen, om man inte kan använda utlåtandet - det går inte lika bra
om det bara är muntligt. Visserligen är muntligt numer "gällande", men har inte samma tyngd (för firman som ev ska göra om ett jobb). Om nu SD och JG fixade så att trappen blev OK borde de (BRF) kunnat få avdrag på betalning till firman menar jag. Det kanske de inte ör pigga på utan skriftligt intyg.

Detta apropå om något har gömts i trappen!

Du gör så många antaganden ut i luften som inte har med varken fup eller rättegång att göra. Och då avser jag trappan - inte besiktningen. Jag avstår att svara nått mer.
Citera
2020-04-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jadå, Hanna jobbar och geocachar på för fulla muggar, gladare än hon varit sen hon gick in i depressionen vad det verkar!

Förresten. Hur många dagar efter mordet tog det för henne att återigen fusklogga Lenas 17 cacher?

Jerry jobbar också på, samt springer runt till Lenas vänner och beskyller dem för hennes mående.

What?
Ska han inbilla Lenas vänner att de orsakat hennes mående och därför blev mördad då? Eller vad håller han på med menar du?
Är det stackars Stefan han försöker vinkla som offer i förlängningen med detta eller vad?? Eller HD som vinklat detta som JG nu styr med??
Citera
2020-04-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Något som jag reagerade på i youtubekanalens första del med SD var hur SD tacklar frågan om L*enas mordplats/anträffandeplats och hennes opublicerade cache som hon hade planer för.

Han hävdar (och hans försvarare, säkert på uppdrag av honom själv) att L*ena aldrig skulle visa honom var hon planerade den och ge honom möjlighet en FTF. Det finns inte på världskartan ungefär, menar han.

Denna teori är väl något som åklagaren har tagit upp som ett möjligt scenario, varför hon ändå hamnar bakom planket.

Man kan väl ändå räkna ut att L*ena varit målinriktad på något sätt sedan hon lämnat allt hastigt, och strax därefter skriker bakom planket.

Men SD skulle ju iväg med H*anna på en två veckors resa. Han skulle ju ändå inte kunna hinna med en FTF om hon färdigställde allt efter det att de åkt.

Att hon skickar en bild på först kakan "till dig och mig" och sedan loggremsan, det talar om att de har en vänskaplig ton. Han har absolut smörjt henne ordentligt. Och loggremsan, hur mycket slump är den att det handlar om cacher, nerplockad och utbytt bara dagen innan?

Jag tror det är ett villospår för att få det att se orimligt ut. Efter den berömda bilincidenten kände sig inte LW trygg med att ha mötesplats i bilen och enligt ett vittne brukade de istället träffas "runt hörnet". Och vad har en cash med ett förmodat kärleksmöte att göra? Hon kan ju planera en cash ändå utan att berätta det för honom. För mig är det ett totalt ologiskt resonemang som enbart är avsett att förvilla.
Citera
2020-04-13, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
At Lena skulle låta dom åka på försoningsresa USA finns inte på kartan. Snöboll i helvetet om du så vill.

Min peng på att Lena på vanligt bakslugt maner räknat ut något riktigt elakt för att torpedera resan.

Ge ett exempel på hur du tänker att L*ena kunde ha gjort?
Citera
2020-04-13, 13:50
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
What?
Ska han inbilla Lenas vänner att de orsakat hennes mående och därför blev mördad då? Eller vad håller han på med menar du?
Är det stackars Stefan han försöker vinkla som offer i förlängningen med detta eller vad?? Eller HD som vinklat detta som JG nu styr med??
Japp. Blev väl jobbigt för Gerald Jerry Gray när N*a skrev det där sjukt dräpande meddelandet, men istället för att ta åt sig och rycka upp sig, körde han hälarna i backen och fortsatte stötta Stefan, för det är ju så man gör i Järngänget!?

Bl.a. T34Panzer har skrivit om detta och jag ser ingen anledning att tvivla på hens uppgifter i denna tråd.
Citera
2020-04-13, 13:54
Medlem
Honan6s avatar
SD vet inte vilken dag han sist träffade sin mördade "kärleksrelation". Fredagen är han säker på och troligen lördagen, men törs inte säga säkert. Han kan däremot rabbla början till en bokstavskombo på ett ramnummer till en stulen cykel som varit borta i flera år. Han berättar att han fick hjälp "minst en timma" av polisen som sökte i alla register när han ringt för att han sett sin stulna cykel. Bokstavsrabblandet visar att han har ett detaljminne och det kanske var därför han avbröt sig själv och fortsatte vidare i sitt berättande?

Jag ber om ursäkt om jag nedan kommer att blicka bakåt och återuppta gammalt trådmaterial, men det kom upp i mina tankarna när jag lyssnade på hur SD försökte ducka för åklagarens frågor om "Kilimanjaro" som han motvilligt bekände var "Symbolen för livet de skulle ha tillsammans" och han fick lov att bekräfta "Jag tror det var jag", eller "någon av oss" sökte på flygbiljetter i februari -17.

Jag är benägen att tro att SD medvetet låtsas vara datum-, dag- och årsvill när det passar honom. Jag tror han har ett bra detalj- och datumminne. Ett exempel är när skulle LW hålla sitt första GC-event då SD var och övernattade i vindskydd med döttrarna. HD fick vara hemma.

Delar av introtexten till LW:s event:
Mitt geocachande började ytterst småskaligt. Men 17 maj 2014 visade sig bli början på året jag kom ut som Geocachare. Sedan dess har jag spräckt en rad nollor, bl a deltagit i event, tagit T5r, fått nya geocachingvänner, släppt egna cacher och krupit i äckliga hål. Ännu mycket kvar att upptäcka, prova och lära. Och det blir bara roligare och roligare!

Jag började ta minst en burk varje dag och undrade hur länge det skulle funka och fortfarande vara kul. En vecka gick i ett huj. Trettio dagar. En kalendermånad. Semestern. Sommaren. Ett halvår. Året ut. Det gick liksom av sig självt. Nu hoppas jag ödmjukt på 365 dagar i rad med geocaching. Galet. Och fortfarande kul! Tänk om just denna dag blir en ettårsdag?

www.geocaching.com/geocache/GC5N5Q5_valkommen-ut

SD var den första att skriva Will Attend:
"Såklart!

Ska försöka övertala barnen till att sova kvar."

I loggningen berättar han sen stolt om hur han lärt upp LW och kan återge exakta datum.
Softis, det här är din dag. Vet att du varit spänd och nervös länge för den. Nästan hispig. Men allt har förlupit väl. Du har skäl att vara nöjd.

Minns för några år sedan när du hade mycket lite förståelse för denna aktivitet. "Det är säkert kul, men det finns så mycket annat som är roligt och dessutom intressant, nyttigt, vettigt mm. Att leta plastburkar kan inte vara värt att offra annat för". Men så en dag skulle vi cykla till Marieberg. Minns inte varför, men jag tvingade dig att stanna och söka efter Djurkyrkogården (http://coord.info/GC2H94G). Där blev du av med denna typ av oskuld. Det var 7:de oktober 2012. Det dröjde några månader innan nästa. 9:de februari 2013. Den ligger bara 40m från ditt hem. Många tjatningar innan du tog dig tid att logga den. Men ungefär då började du förstå. Månaden efter, mars 2013, var du och några vänner i Polen. Det plingade till i någon chatt och ni ville ha en burk att söka efter i Krakow. Fick instruera hur man kunde ladda ner offline mm. Tror det slutade med att jag skickade skärmdumpar. Logg blev det iaf (http://coord.info/GLAFZT62). Din 26:e burk blev din första T5. Även den tog vi ihop en natt. 18:de juli 2014 var vi tillsammans på ditt första event. Du vågade inte åka själv. Visste inte vilka konstiga kufar som skulle finnas där och hur man gjorde. Nu är många av dem dina vänner. Och därifrån har det bara rullat på. När du så för ett år sedan började på din svit (som inte var tänkt att bli så lång), så blev jag snart orolig. Många är de som bränt ut sig som cachare och tröttnat efter att försökt ta långa sviter. Och du har ju en förkärlek till att nörda in dig ohälsosamt mycket i saker du tar dig för. Men det verkar ha gått bra konstigt nog. Nu släppte du ett 30-tal fina gömmor. Du loggade nyss din första 5/5. Du planerar resvägar, jobb och semestrar utifrån burkar. Du är nu fullständigt assimilerad. Kul att du är en av oss alla andra miljoner cachare. Och TFTE (för du har väl hunnit lära dig några förkortningar nu, mitt barn )

Han bifogade en skärmbild på LW:s första logg:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/38563fcb-e1de-45bf-8463-b6ef3c6f0b8d.jpg
Länk till hela loggningen: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9a6a367-5ecd-4210-9b33-d6f527b691bb

------------

Länk till inlägg med samlad info: www.flashback.org/sp71167087
Citera
2020-04-13, 13:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det mailet skrevs i april 2017 i samband
med att otroheten avslöjades första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in