2020-04-13, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Hehe ah alltså det låter ju hemskt möjligt ändå.. Hon borde inte framstått som så glad och stark av anhöriga efter mordet, om hon älskar Stefan och vill leva med honom?

Hanna skulle ju kunna sitta på en hel del hållhakar på Stefan. Konkreta bevis på mordplanerna på henne, barnen, Lena och hennes barn, t.ex. ett samtal hon spelat in?

Då är jag med och håller med! Jag uppfattar dock inte något rimligt tvivel i just detta fall och känner mig 99 % säker på 18 år/livstid i Hovrätten!

Ja hahaha antigen något sånt eller så har hon efter insikt om Stefans personlighet och tillfrisknande...valt att ducka undan för allt som har med honom att göra, för att må så bra hon bara kan!

Här kan det bara vara svart eller vitt tänker jag, jag ser ingen gråzon alls som är möjlig 😉😅
Citera
2020-04-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis HD är som en tilltäppt mussla, hon ger inte någon en chans att utnyttja hennes sårbarhet...är detta något nytt beteende efter tillfrisknandet eller har hon alltid varit introvert?

Nja, hon kanske har varit tillbakadragen när måendet gjorde sig påmint, vilket är naturligt i det läget. I övrigt verkar HD inte introvert med tanke på hobby och arbete. Så jag tror att Drottningen av minnesluckor har valt Omerta (<-- länk) från första stund i vittnesförhören och därefter i förhör som misstänkt och slutligen i rättegången.
Vet inte hur hovrätten ser på Golvbrunnshannas ofantliga minnesluckor när det väl kommer dit. I utredningsmaterialet finns det för många "vet ej", vill inte svara på det", "har ingen åsikt om det" o.s.v.
Kan polisen inte få tydligare svar så kanske rätten ska se det som otillräckligt och inte väga in det alls i den samlade bedömningen eller så kanske de kan säga åt henne att "du är inte trovärdig i din medverkan för brottets uppklarnande" eller nåt?
Citera
2020-04-13, 13:18
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberdag
Undrar om Hanna lever och jobbar på som vanligt eller är hon sjukskriven?
Bor hon i sin lägenhet tillsammans med barnen eller bor barnen någon annanstans?

Jerry hur har han det? Jobbar eller sjukskriven?

Lever övriga runt omkring dem som vanligt? Ingen av de tidigare vännerna som tagit avstånd?

Kan inte förstå hur alla dessa typer som Stefan omgett sig med är funtade.
Försöker tänka sig in i om man varit i den inre kretsen hur man skulle ha reagerat men det stupar på att i mina ögon är det helt omöjligt att tänka mig in i detta sammanhang.

Undrar om det är väldigt udda människor som håller på med geocaching överlag eller har alla dessa i järngänget känt varandra sedan innan? Det verkar väldigt udda att pajasen Stefan kunnat hålla på så som det verkar och de andra inte tagit avstånd. Inte ens nu!

HANNA och JERRY borde skämmas ordentligt efter deras beteende i förhör och rättegång.
Det samma gäller deras familj och vänner om de tycker att detta beteende är ok och normalt.

Jadå, Hanna jobbar och geocachar på för fulla muggar, gladare än hon varit sen hon gick in i depressionen vad det verkar!

Förresten. Hur många dagar efter mordet tog det för henne att återigen fusklogga Lenas 17 cacher?

Jerry jobbar också på, samt springer runt till Lenas vänner och beskyller dem för hennes mående.
Citera
2020-04-13, 13:19
Medlem
Kan någon länka till stämningsansökan/åtalet. Jag har letat i trådan men kan inte hitta.
Citera
2020-04-13, 13:22
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Kan någon länka till stämningsansökan/åtalet. Jag har letat i trådan men kan inte hitta.
Här har du allt du kan önska dig!
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja hahaha antigen något sånt eller så har hon efter insikt om Stefans personlighet och tillfrisknande...valt att ducka undan för allt som har med honom att göra, för att må så bra hon bara kan!

Här kan det bara vara svart eller vitt tänker jag, jag ser ingen gråzon alls som är möjlig 😉😅
Hahah ja nämen precis! Man lär ju blivit lite skadad av det här fallet, då verkligen precis vad som helst verkar kunna ingå om man bara tittar tillräckligt noga..
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-13 kl. 13:24.
Citera
2020-04-13, 13:22
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jodå, det är vederlagt att SD och HD googlat om detta, då deras ena barn hade väldigt ont i magen under längre tid. Fler i tråden känner till detta och som jag minns var vi inte oense.
Det finns med i offentliga aktbilagor (någonstans.... är dålig på att skriva upp var jag läst saker)
och de har fått frågor om det vilket besvarats på slingrade sätt.

De har även diskuterat om huruvida HD borde dö som ju var sjuk av depression!
Att HD spelade med är så märkligt att jag inte trodde mina ögon vid läsning.
Hon måste varit neddrogad, manipulerad eller i en farlig situation där hon tvingades spela med.
Mycket prat om död hit och död dit i detta sällskap.
Hur kan man vederlägga att någon googlat om något? Kan ju använda andra enheter, rensa cache m.m.
Citera
2020-04-13, 13:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jadå, Hanna jobbar och geocachar på för fulla muggar, gladare än hon varit sen hon gick in i depressionen vad det verkar!

Förresten. Hur många dagar efter mordet tog det för henne att återigen fusklogga Lenas 17 cacher?

Jerry jobbar också på, samt springer runt till Lenas vänner och beskyller dem för hennes mående.
Fortfarande?
Citera
2020-04-13, 13:24
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Fortfarande?
Jag utgår ifrån det
Citera
2020-04-13, 13:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Något som jag reagerade på i youtubekanalens första del med SD var hur SD tacklar frågan om L*enas mordplats/anträffandeplats och hennes opublicerade cache som hon hade planer för.

Han hävdar (och hans försvarare, säkert på uppdrag av honom själv) att L*ena aldrig skulle visa honom var hon planerade den och ge honom möjlighet en FTF. Det finns inte på världskartan ungefär, menar han.

Denna teori är väl något som åklagaren har tagit upp som ett möjligt scenario, varför hon ändå hamnar bakom planket.

Man kan väl ändå räkna ut att L*ena varit målinriktad på något sätt sedan hon lämnat allt hastigt, och strax därefter skriker bakom planket.

Men SD skulle ju iväg med H*anna på en två veckors resa. Han skulle ju ändå inte kunna hinna med en FTF om hon färdigställde allt efter det att de åkt.

Att hon skickar en bild på först kakan "till dig och mig" och sedan loggremsan, det talar om att de har en vänskaplig ton. Han har absolut smörjt henne ordentligt. Och loggremsan, hur mycket slump är den att det handlar om cacher, nerplockad och utbytt bara dagen innan?

At Lena skulle låta dom åka på försoningsresa USA finns inte på kartan. Snöboll i helvetet om du så vill.

Min peng på att Lena på vanligt bakslugt maner räknat ut något riktigt elakt för att torpedera resan.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag gör gällande att det måste finns en stark och robust bevisning i brottmål, särskilt när den misstänkte står åtalad för ett allvarligt brott. Sedan märker jag att nivån sänks drastiskt när det gäller ”enklare” mål. Beviskravet i brottmål är utom rimligt tvivel. För en fällande dom i brottmål krävs det att det är ställt utom rimligt tvivel att den tilltalade har gjort sig skyldig till den gärning som ligger till grund för åtalet. Det ska således inte finnas något rimligt tvivel om att det kan ha gått till på ett annat sätt än det sätt som åklagaren påstår. I brottmål har åklagaren bevisbördan för samtliga omständigheter som måste föreligga för att den tilltalade ska kunna fällas till ansvar.
Där har du min syn på det hela.
Det håller jag med om men jag tycker att allting som åklagaren tog upp under förhandlingarna mer än väl visar att det inte kan finnas något rimligt tvivel på att SD är skyldig.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Glorian plockar endast ut delar ur FU som ska visa hur ”dålig” L*ena var som människa, sammanhanget saknas i dessa urplock. Tråden har blivit en spyhink för vissa och det är jävligt ointressant

Att Gl plockar ur delar ur Fup bevisar att även utredarna vill få med detta, vilket inte behöver bevisa hur "dålig" LW var.
Utredarna söker motiv för brottet, då måste även offret granskas precis som Mgm
Senast redigerad av Smhf 2020-04-13 kl. 13:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberdag
Undrar om Hanna lever och jobbar på som vanligt eller är hon sjukskriven?
Bor hon i sin lägenhet tillsammans med barnen eller bor barnen någon annanstans?

Jerry hur har han det? Jobbar eller sjukskriven?

Lever övriga runt omkring dem som vanligt? Ingen av de tidigare vännerna som tagit avstånd?

Kan inte förstå hur alla dessa typer som Stefan omgett sig med är funtade.
Försöker tänka sig in i om man varit i den inre kretsen hur man skulle ha reagerat men det stupar på att i mina ögon är det helt omöjligt att tänka mig in i detta sammanhang.

Undrar om det är väldigt udda människor som håller på med geocaching överlag eller har alla dessa i järngänget känt varandra sedan innan? Det verkar väldigt udda att pajasen Stefan kunnat hålla på så som det verkar och de andra inte tagit avstånd. Inte ens nu!

HANNA och JERRY borde skämmas ordentligt efter deras beteende i förhör och rättegång.
Det samma gäller deras familj och vänner om de tycker att detta beteende är ok och normalt.

Vill de dölja det som det så hett pratades om redan tidigt i tråden...ligger det kanske en sanning i att det snuskades rejält i deras krets och inte bara LW?
Klart att de gifta som har pervokris hellre pekar på en ensamstående singelmamma som är präst och låter henne ensam
få ta skulden??!!
Det pratades om sexklubbar och allt möjligt tidigt i tråden, det kanske ligger massor av sanning där, Hanna har alla fall erkänt att hon haft sex med andra män, i under och efter äktenskapet med SD.
Att pippa runt som gift måste väl vara värre än att göra det som singel???
Varför annars sånt hysch hysch??
Humhum Hanna retade sig dessutom på LW kropp...inte för att hon tävlade om en man hon ändå inte ville ha...tävlade hon med LW om alla mäns uppskattning i gänget?? Var HD svartsjuk på Lena pga andra män än SD???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in