2020-04-13, 10:31
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
I Sverige räcker det att vara smittad och dö, så nej du har fel. Om du dör av skratt och är smittad av covid-19 så räknas du.

Kan ha varit det löjligaste jag läst på Flashback på länge (inte riktat mot dig som person dock).
Citera
2020-04-13, 10:33
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nej. Menar du att när man kör mot dödsregistret, så går man in manuellt och ändrar vissa till lunginflammation?
Ursäkta om jag var otydlig, nej jag menade att det finns exempel på gamla personer som har Covid19 men nekats vård. Väl hemma så tilltar sjukdomen Covid19 och personen blir snabbt väldigt sjuk i lunginflammationen som denna orsakat och avlider, då skriver dom inte att personen har dött av Covid19 utan enbart i en lunginflammation.

Nu håller man på att se över hur pass många som diagnostiserats med Covid19 men nekats vård och sedan avlidit i hemmet, man vill säkerställa antalet avlidna i Covid19 så exakt som möjligt.

Man kommer förmodligen(mitt antagande)att se hur pass hög överdödligheten är nästa år när det finns underlag på ett helt annat sätt, och jämföra statistiken med antalet döda i Covid19 2020.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Ah, just det. 2,5% smittade och fullt på IVA i Sthlm låter onekligen inte så bra. Han tolkar verkligheten så den passar Sveriges strategi. Inte tvärtom. Hoppas jag har fel.

Är det verkligen fullt med tanke på att fältsjukhuset i Älvsjö ej tagits i bruk än?

https://www.expressen.se/nyheter/kritik-mot-faltsjukhuset-i-alvsjo-har-inte-oppnat/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja? Många äldre har sitt ”hemma” på ett äldreboende, och äldreboenden har begränsade möjligheter att erbjuda sjukvård. Dels pga personalbrist men även för att de är utformade som just hem och inte sjukhus. Därför är så många anhöriga upprörda nu över att deras äldre får ligga och dö i sina hem (på boendet) utan att ens få syrgas.
Ta några veckors sommarjobb på ett äldreboende i sommar. Du kommer bli chockad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Haha. Ja, tänk så olika man kan tolka saker.
Själv läser jag om en parasit som ser chansen att fakturera landstingen/skattebetalarna hejdlöst för massa onödiga behandlingar.
En läkare(?) son inte tar sitt samhällsansvar utan ska kräva en gräddfil för de privatförsäkrade kunderna.

Usch. Han och hans likar är en av anledningarna till att vården har det svårt idag. Parasitererande verksamhet som går ut på att suga ut skattepengar ur vårdsystemet.

Okej, jag menade bara att han talade och stod upp för att äldre ska få syrgas. Vilket inte så många andra inom vården har propagerat för, åtminstone vad jag har sett (kanske finns massor inom sociala media som har gjort det men dessa är inga som jag fått kännedom om i så fall).

Den officiella linjen från staten är ju att låta äldre bli kvar på äldreboendena. Med smärtlindring. Ej livräddande behandling. Så det var det jag gladdes över, att där var ngn som inte ville acceptera det. Brydde mig inte så mkt om ifall det skulle kommit från statligt håll eller privat håll - blir glad att NÅN öht står upp för äldres rätt....
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag trodde att en läkares uppgift var att rädda liv ?

Hippokrates ed.., hört talas om den ?
I Sverige svärs inhen Hippokratisk ed. Det är socialstyrelsens bedömningar som gäller här.
Citera
2020-04-13, 10:34
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan ha varit det löjligaste jag läst på Flashback på länge (inte riktat mot dig som person dock).
Trots att det är ren fakta.
Förstår inte varför du är inne och ljuger och hittar på dag efter dag, vad är din agenda ?
Citera
2020-04-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men du, ser du inget positivt att en människa, där allt hopp är ute får omvårdnad av familjen i hemmets trygga härd, istället för att transporteras till en steril sjukhussäng för att överleva en extra vecka?

Du tror att dö i corona är "han somnade in lugnt och stilla med sina anhöriga närvarande"?
Det är en plågsam död om du inte får hjälp av olika mediciner, blir nedsövd osv...
Citera
2020-04-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ta några veckors sommarjobb på ett äldreboende i sommar. Du kommer bli chockad.

Har jobbat mycket i äldrevården, vet hur det är.
Citera
2020-04-13, 10:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
På människor som man anser ha låg risk att överleva covid. Om man anser att dom har god chans att klara sig kommer man ge dom vård

Det får jag hoppas på.

Kommer bli ett förjävla liv annars om det skulle komma ut att de inte gjorde det.
Citera
2020-04-13, 10:36
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är ingen idé att försöka diskutera med den där. Läs inläggshistoriken, jag har aldrig sett en större narr som så maniskt söker en husse att slicka röven på som han gör. Hur fan blir man så systemskadad som den där idioten?

Tack, det var även barnsligt av mig att bli provocerad. Men naturligtvis förstår jag att inte Folkhälsomyndigheten kommer ställas till svars för folkmord. Det närmaste en ursäkt man kommer kunna få efteråt, när ens närmaste avlidit på grund av FHMs "strategi", är väl att Anders Tegnell beklagar att det inte gick som de hoppades men att man inte ska stirra sig blind på antalet döda.
Citera
2020-04-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Trots att det är ren fakta.
Förstår inte varför du är inne och ljuger och hittar på dag efter dag, vad är din agenda ?

Han blev lite sur nu när det visade sig att det var hans hjältar Norge som räknade på det viset han tror Sverige räknar på :-p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in