2020-04-12, 21:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Ja, nu började den, Rättegången:

Citat:
Lena Wesström Del 1 - Lyssna när gärningsmannen försöker berätta sin historia

https://www.youtube.com/watch?v=X2uQIAtUViM

#TeamÅsaHiding Plz, MATA INTE TROLLEN!
Citera
2020-04-12, 21:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han borde absolut bli dömt på indicier eftersom det finns en sådan ofantlig mängd av dem.
Det hade varit en annan sak om det bara hade funnits ett fåtal indicier.
Vi får se. Jag är inte så säker som du.
Citera
2020-04-12, 21:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du citerar Snoris inlägg samtidigt som du svarar Zilvereko i er debatt och du skriver
"I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.
"

Du ser väl själv att det ser ut som att brevet är skickat.
Jag vill påstå att ni två med vilja försöker att få det att se ut som det.

Allt för att kunna smutskasta L*ena.
Med vilka metoder som helst.

Jag VET att du inte är dummare än att du förstår det.
Mycket fult knep.
Det gäller också dig att luras och vilseleda tråden om vad LW utsatte folk för slipper du läsa Åklagarens smuts som visar fruktansvärt elak hon var. Smussla och ljug om Lena så kommer skiten publiceras i tråden. Ljug om LW och du får veta sanningen från FUP.

Vill minnas att du var drivande om lögnerna om arr UWs blogg var bakdaterad för att sopa Lws karaktär under mattan?
Fy så falsk att påstå bloggen var bakdaterad för att smutskasta Lena. Fy fan.
Du måste förstå att det är kontraproduktivt att ljuga om LW.

Citat:
VIVEREIAM

en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com
.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 21:19.
Citera
2020-04-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
1. När i tid det brann i SDs hus?

B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>MT:Mmh.
>FL: , den var ju 27e mars.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.

2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?

Städningen var 25/5-18. Från stämningsansökan:
Vittnesförhör med Andreas Marklund (förhörsbilaga 4B) angående vidtagen storstädning i Stefan Davidssons bostad den 25 maj 2018 till styrkande av att spår kan ha undanröjts.

Aktbil 155, sid 48

Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51

sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "

Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40

sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"

Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

Avspärrning---------------2019-08-27 08:58

3. När JG smög omkring med ficklampa?

4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.

Har ingen källa men 18/5 känns bekant.. Snurrigt är det 😅

5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Vet ej!

6. Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Det var väl på mordkvällen han svängde förbi där tror jag?

Jag tror Jerry kan ha städat bort något samt ringt polisen på Hanna för att skydda Stefan.

Har för mig att JG hämtade en cementblandare och använde egen nyckel till SDs hus i ett tidigt skede när denne satt häktad, eller om det var när han var på den misslyckade usa-resan. Det ska iaf inte ha varit samma dag som han smög omkring där med ficklampan. Det var senare.

Har skrivit det förr och skriver det igen: Polisen borde kanske genomlysa det som JG cementerade? Kanske döljer det sig något intressant där? Om det var hos SDs svärföräldrar eller i JGs sommarstuga som det skulle cementeras minns jag ej.
--------
Nu ska jag strax kolla del 1 på Youtube om fallet.
:-)
Citera
2020-04-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det liknar en form av "gaslightning":

"Gaslighting är en form av manipulation där information förvrängs, förvanskas eller utelämnas eller där falsk information presenteras med avsikten att få offer att tvivla på sina egna minnen, uppfattning och sinneshälsa. Det kan variera från att förövaren endast förnekar ett begånget övergrepp till att iscensätta bisarra händelser med avsikten att desorientera ett offer."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Se där ja, han skröt alltså till och med om hur manipulativ och smart han var...inte konstigt att LW fick upp ögonen för hur galet SD faktiskt tänkte, när han planerade att förvränga Hannas verklighetsuppfattning!!
Han är psykopat helt enkelt, det förstod LW och det bör även HD förstått lååångt innan LW.
Rykten om HD tokerier kanske det finns en förklaring till...om hon var lika utsatt i alla år av SD gaslighting?

Jag tror inte att SD frivilligt släppte taget om någon av dessa kvinnor, de fick tampas så gott de kunde på var sitt håll och båda fick framstå som tokiga, för SD gjorde dom tokiga med gaslighting?

Det är ju liksom meningen att den utsatte ska tolkas som galen och förövaren ska stå där och bli tröstad av alla, vi förstår dig Stefan hur har du stått ut, stackars dig.
Såna personer kastar strålkastarljuset på offret, de flesta ser inte vad som pågår för såna här personer tänker de flesta, att de finns bara på film.
Det är trevliga charmiga personer och därför svårt att tro och tänka så om dom.

Bilden börjar verkligen klarna vem SD är, men vem är HD?
Tänker hon berätta eller skydda in i det sista?
Jag är förvånad över att hon inte redan gjort det, har SD ha hållhakar på HD eller hela hennes familj?
Förstår inte varför HD fortfarande tiger som muren....??
Citera
2020-04-12, 21:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
1. När i tid det brann i SDs hus?

B2705-18 Aktbilaga 149 Förhör HD sidan 179
>
>FL: Mmh. Den här brand .. den här pellets branden som jag förstått,
>FL: , den var ju 27e mars.
>FL: Det ganska lång .. det är två månader innan.

2. När i tid SDs hus storstädades av HDs päron, syster (?) och grannen AM? Hur förhöll sig städandet i relation till när huset var avspärrat?

Städningen var 25/5-18. Från stämningsansökan:
Vittnesförhör med Andreas Marklund (förhörsbilaga 4B) angående vidtagen storstädning i Stefan Davidssons bostad den 25 maj 2018 till styrkande av att spår kan ha undanröjts.

Aktbil 155, sid 48

Avspärrning-------------2018-05-15 20:06
Häva---------------------2018-05-15 22:51

sid 63
"Teknisk undersökning i bostad samt tillhörnade utrymmen. "

Avspärrning -------------2018-05-16 10:42
Häva----------------------2018-05-18 14:40

sid 89
"För att genomföra teknisk undersökning samt husrannsakan"

Avspärrning -------------2018-05-31 09:25
Häva ---------------------2018-07-06 10:30

sid 115

Låscylindrar utbytta vid entredörr och källardörr. Avspärrningsband runt tomtgräns. Skyltar med lagrum uppsatta.

Avspärrning---------------2019-08-27 08:58

3. När JG smög omkring med ficklampa?

4. Till detta undrar jag också när i tid JG tipsade polisen om att söka efter LW i HDs hus.

Har ingen källa men 18/5 känns bekant.. Snurrigt är det 😅

5. Och, hur var det nu (har tjatat om detta jag vet) om HDs hus någonsin blev avspärrat för regelrätt husrannsakan eller om detta aldrig ägde rum?

Vet ej!

6. Ytterligare fundering om tidpunkter är: När cementerade JG sin trappa och bad SD om inspektion?

Det var väl på mordkvällen han svängde förbi där tror jag?

Jag tror Jerry kan ha städat bort något samt ringt polisen på Hanna för att skydda Stefan.

Stort tack för att du tog dig tiden att tålamodigt ta fram det här för mig. Jag har som sagt läst delar av FUP själv och följt tråden nästan ända från start men det blir ofta så rörigt om hårdfakta i tråden så att man lätt tappar helheten. Perfekt att få allt serverat tillsammans så här av dig!

Tidslinjen blir således troligen:

Det brinner i SDs hus den 27 mars.
LW mördas den 14 maj. Samma kväll svänger han eventuellt förbi JG som håller på att gjuta trappa.
Huset var sedan avspärrat av och till (istället för i ett enda svep som jag i min enfald trott) fram till och med juli? Avspärrning några timmar kvällen den 15 maj, 16-18 maj. Här omkring i tid kan JG ha tipsat polisen om att söka hos HD.
Huset städas den 25 maj, bara dryga tio dagar efter att hon dött. Då är SDs hus för tillfället inte avspärrat men har relativt nyligen varit detta.
Avspärrat igen 31 maj-6 juli och sedan öppet fram till att han hämtades in igen 2019 då huset spärrades av 27 augusti med utbytta lås.

Fortfarande vet vi alltså inte om HDs hus någonsin varit utsatt för husrannsakan så vi kan kanske utgå från att det borde ha synts i FUP, och därmed inte har hänt. Vi har en förmodad kollegas utsaga om att HD upplevt sig bli väckt av detta men man får då anta att hon sovit över hos SD då hennes eget hus inte spärrats av? Gång på gång undrar man varför inte HDs hus blev föremål för husrannsakan med både hennes eget motiv och hennes nära relation till den huvudmisstänkte samt att hennes hus i ljuset av detta låg väldigt lämpligt sett till både BOs hem, BP och på vägen hem för MGM SD. JGs tips blir kanske inte så märkligt sett från detta perspektiv men varför genomfördes hursomhelst ingen rannsakan där? Oavsett om HD eller SD var GM kunde ju någon av dem ha gömt saker där då de som föräldrar med gemensam vårdnad kan ha haft tillgång till varandras hem.

Om JG ska ha städat undan något i SDs hem så har han antingen fått direkta order av SD som då antagligen är raderat från deras enheter (här vill man gärna tro att det ändå borde gå att återskapa eller att det finns någon glömd molnlagring någonstans, eller mer pessimistiskt undra om de råkat ha haft turen att SDs kompis PW fick något i ögat just då han gick genom datan) eller så måste han varit betydligt mer involverad nog för att själv veta vad som kunnat innebära fara å färde för SD.
Citera
2020-04-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, det är en klassisk och sann bild av farliga relationer. Utåt sett kan offret i andras ögon bete sig så irrationellt att hen framstår som den psykiskt sjuka snarare än förövaren. Därför är det också så svårt för offret att söka hjälp och ta sig ut. Dessutom riskerar hen att hens vänner tröttnar på hens velande under tiden tills de tar avstånd och tycker att hen har sig själv att skylla. Det vi läser om LW stämmer in till punkt och pricka på detta mönster välkänt av kvinnojourer. Av och på. Signaler åt olika håll. Hopplösa drömmar blandade med rädsla och panik över att inte känna igen sig själv. Vänner som inte begriper vad hon håller på med. Vänner som slutar orka bry sig och tar avstånd eller markerar gränser där de inte vill höra mer. Ett medberoendeskap som yttrar sig i egen elakhet och att hon tappar kontrollen och sitt gamla rättspatos. Därmed ett ännu djupare sjunkande ner i dålig självkänsla och tankar om att hon nog är lika usel och kanske inte förtjänar bättre? Adderar vi därtill att hon kan, baserat på uppgifter i FUP från brodern och vänner, själv lidit av möjligen bipolaritet, så kan det ytterligare förklara varför hon inte tog sig ut i tid. Om denna farhåga skulle stämma så skulle den verkligen förklara varför saker ytterligare ställdes på sin spets och att hon svängde så rejält mellan att sitta fast och att försöka ta sig ut (med andra män eller bara därifrån). SD verkar ha valt ut henne med omsorg tyvärr.

Precis Philomena, du är så klok!!
Offrens kontaktnät minskar i regel pga den outhärdliga situationen. Folk runtomkring förstår inte och börjar tänka att offret är psykisk sjuk, det är exakt det förövaren vill. Ofta slutar det med att offret tar sitt eget liv för ingen tror dom. Alla lyssnar på den lugna och målmedvetna manipulatören och inte den hysteriska kvinnan som verkar ha drabbats av panikångest och paranoid scizofreni på samma gång, vilket de inte har givetvis!

Detta är så oerhört viktigt att prata om, det är inte alla som drabbas av detta som
tur är, men de få som drabbas har en enorm tur om någon i deras närhet förstår sånt här.
Citera
2020-04-12, 21:21
Medlem
Rättegången finns nu att lyssna på Youtube.
🙂🙂
Citera
2020-04-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag håller med men nu är det ett gäng som hela tiden framför lögner och förvanskningar av vad de klipper ihop från FUP:et och blandar friskt med HD:s lögner och ibland Malins galna elakheter.

Sedan upprepas det i oändlighet av andra som inte har någon koll alls och till slut blir det en trådsanning.
Det är klart att deras lögner måste ifrågasättas.

Det har varit helt uppenbart att HD ljugit för fulla muggar för att sålunda skydda SD, men det egendomligaste var ändå HD:s fader för att även han skydda SD.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-12, 21:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis Philomena, du är så klok!!
Offrens kontaktnät minskar i regel pga den outhärdliga situationen. Folk runtomkring förstår inte och börjar tänka att offret är psykisk sjuk, det är exakt det förövaren vill. Ofta slutar det med att offret tar sitt eget liv för ingen tror dom. Alla lyssnar på den lugna och målmedvetna manipulatören och inte den hysteriska kvinnan som verkar ha drabbats av panikångest och paranoid scizofreni på samma gång, vilket de inte har givetvis!

Detta är så oerhört viktigt att prata om, det är inte alla som drabbas av detta som
tur är, men de få som drabbas har en enorm tur om någon i deras närhet förstår sånt här.

Jo, det är skrämmande att bevittna. Och oerhört tragiskt att se det här mönstret kring LW. Förhoppningsvis kan detta blir paradoxalt bli SDs fall. Han är så van att kunna manipulera genom att se lugn och sansad ut medan han söndrar och härskar över kvinnor, att han begår hybris när han försöker samma taktik inför Hiding. Förhoppningsvis blir hon kvinnan som sätter stopp för honom och sedan kan han sitta inne i minst 18 år och grunna på hur hans sluga planer gick åt skogen.

Och ja, är det något som går att ta med från denna tråd så är det inte skiten om att se och lära varningen av att inte bli som offret som en del försöker säga för att kasta skit på henne... Snarare är det att det finns ett värde av att vänner skapar sig en förståelse av hur även den starkaste kvinna kan brytas ner och hur viktiga vännerna är då för att hon ska ta sig ut. Nu verkar LW ha haft en del kloka vänner som stod kvar och de vittnar också om att hon verkade, om än ambivalent, ändå vara på väg att ta sig ur genom större självinsikt. Klassiker att hon just då mördas.
Citera
2020-04-12, 21:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
SD hävdar i podden från Tingsrätten att han "skrattar när ni (åklagarna) säger någon groda".

Gud hjälp mig! Hur ska man orka höra denna grandiosa målbrottsröst i över en timme?

Jag har försökt raggat hit (till Flashback) folk som skriver i flödet bredvid podden om rättegången.

Citat:
Rättegången:

Lena Wesström Del 1 - Lyssna när gärningsmannen försöker berätta sin historia

https://www.youtube.com/watch?v=X2uQIAtUViM

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-12, 21:34
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad vore närmast till hands liggande klassning av SD här, om ej psykopat?

Jag har en bild av att Stefan mer lutar åt narcissistens drag.
Min teori är att han från mycket tidig barndom burit på skam och skuld och ett mindervärde.

Hans liv bygger på att bemästra dessa underliggande känslor genom att ta kontroll över sin omgivning i alla sammanhang han kan för att därigenom också kontrollera sig själv.

Psykopaten bär inte på några integrerade känslor utan strategin blir då att kopiera andra människors beteenden....vilket såklart inte fungerar i längden.
Stefan ger mig bilden av att han har ett eget känsloliv, om än otroligt skruvat.

Jag själv är i skrivande stund övertygad om att Stefan präglas av skam, skuld, otillräcklighet o mkt dålig självkänsla.
Den grandiosa självbilden han intensivt jobbar upp blir den kompensation han är i behov av och gör det både på andra människors bekostnad och de facto går över lik för.

Detta är då ingen sanning, utan enbart min egen teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in