2020-04-12, 22:44
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
New York has been crushed by COVID-19. Will other US cities be spared? | Live Science - https://www.livescience.com/will-coronavirus-crush-nyc-other-cities.html

Översatt: du baserar det på ingenting. Ytterligare svammel från en förvirrad hjärna. Okej, tack då vet jag.

Fyller på med lite saklig information för de som gillar att befinna sig i verkligheten istället för din svammelkonstruktion:

USA, ICU beds per 100000 inhabitants: 34.7
Sweden, ICU beds per 100000 inhabitants: 5.8

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_hospital_beds

Sverige har nästan dubblat sin kapacitet. USA har mig veterligen mer än dubblat sin redan extremt mycket högre initiala kapacitet. Sverige är INTE bättre rustat att hantera en okontrollerad infektion. Noll svammel - bara kalla fakta.
Citera
2020-04-12, 22:45
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Var det i hela Sverige eller bara i Stockholm?

Detta visar hur galen tanken om flockimmunitet är, hur många ska tvingas dö innan vi når denna så kallade flockimmunitet på 50-60% smittade?
https://www.sydsvenskan.se/2020-04-12/forbud-fick-fel-foljd-turkisk-minister-avgar

Citat:
Turkiets regering införde ett utegångsförbud med kort varsel – varpå människor samlades i drivor vid landets livsmedelsbutiker. Inrikesminister Süleyman Soylu avgår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Norge är inte nedstängt, ingen total lockdown. De har stängt gränsen emot Sverige, för Svea rike är det mest oansvariga landet i världen. Varor åker över Svinesund varje dag.

'Det kommer lax varje vecka till Sverige. Oljan pumpas på. Så Norge i stort är inte nedstängt.Pubarna är öppe men får inte servera alkhol. Barn får inte gå till skolan. Inga stora grejer. Och på detta fick de R0 mindre än 1

Haha va?

Ok, så om det är som du säger att Norge i stort sett inte är nedstängt, vad är det då som Sverige gör fel menar du? För i ditt resonemang så gör ju Norge som Sverige?
Citera
Bannlyst
Citat:

Detta visar hur galen tanken om flockimmunitet är, hur många ska tvingas dö innan vi når denna så kallade flockimmunitet på 50-60% smittade?

Oki. Nu bidde jag positivt överraskad över dig Hulken, hade fått för mig att du var en av dom Liberalerna på tråden som kört detta mantra rätt så fkn hårt sen skärtorsdag.

Men det finns många kvar som vill köra massmord så dom själva skall tjäna cash på detta.

80/90 talist sthlms äckel. Me sjukt tunga bolån som kör regimpropaganda här 24/7/365.
Senast redigerad av speedskater 2020-04-12 kl. 22:48.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Och nu står dom och kliar sig i huvudet och försöker tolka runskriften i manualen till respiratorerna.

Dom drivs väl förmodligen på gengas också...

här snackar vi beredskap i världsklass! Varför inte bara skrota hela sjukhuset och vårda alla i tält?
Citera
2020-04-12, 22:46
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ungefär alla länder i hela världen sa väl så då?

Vi är många här i tråden som har varnat långt innan FHM ens vaknat. Jag ville stänga ner landet redan när kineserna gjorde det i Wuhan.

Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Norge är inte nedstängt, ingen total lockdown. De har stängt gränsen emot Sverige, för Svea rike är det mest oansvariga landet i världen. Varor åker över Svinesund varje dag.

'Det kommer lax varje vecka till Sverige. Oljan pumpas på. Så Norge i stort är inte nedstängt.Pubarna är öppe men får inte servera alkhol. Barn får inte gå till skolan. Inga stora grejer. Och på detta fick de R0 mindre än 1

Norge är bara ett exempel på ett land som gör det bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Eftersom de allra flesta människor inte vill bli smittade och därför, med vissa mindre tänkande undantag gör vad de kan för att inte bli smittade så kan jag tänka mig att det är rätt få som faktiskt är smittade. Några få procent är min gissning.

Tyvärr instämmer jag med det. Stort tyvärr.

Skulle tro att det är drygt 500 000 i Sverige som haft el har smittan.

En piss i Mississippi med tanke på hur jävla leds man börjar bli på den här situationen. Klart man står ut. Men det börjar tära
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Något som känns extremt ruttet just nu är vår testkapacitet. För fan jävla U-länder som Uzbekistan, Kazakstan, Azerbaijan, Pakistan och Rumänien har gonomfört fler tester än oss.

Behöver källa på att dom genomfört fler antikroppstester än oss?

Vanliga tester för vem som är smittad just nu är totalt meningslöst sett till allmänheten. Förutom vårdpersonal (inkl äldrevård). Men antikroppstester är ett måste även där. Att bara se vem som är smittad i detta nu ger ingen bra bild alls.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår vad du menar, men dödligheten för covid19 är inte normalfördelad.

Chansen att man som 80-åring kan överleva flera veckor i respirator för covid19, och återgå till ett meningsfullt liv, är nästan noll.
Intensivvård är inte respirator per automatik.
Och om du påstår att den här sjukdomen inte är normalfördelad i utgång så vill jag se underlaget Jag vet en 93-åring som genomgått respiratorvård för covid och återgått till normalt liv . Jag vet inte varifrån du får 80-år är det gränsen för intensivvård menar du?
Citera
2020-04-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Intressant (fast ännu mera sorgligt) för man har försökt skylla på alla möjliga andra smittvägar än just vård på sjukhus.
Det sjukt tragiskt, ännu värre var att vårdboendet inte fick någon info föränns dagen efter de mottagit patienten att hon var smittad, de skickade hem henne med vanlig färdtjänst.

Mälarsjukhuset i Eskilstuna stod för detta konststycke.
Citera
2020-04-12, 22:48
Medlem
Citat:

Borde ligga runt nästan 20K döda för att nå 55% smittade.
Idag 2.5% = 900 döda = ca 360 per 1% * 55 = 19800 Döda
Citera
2020-04-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Kom hit för att njuta av lite dålig stämning i tråden. Nu när Italien visar de lägsta siffrorna på döda på flera veckor, Spanien likaså, och uppgifterna att 80% överlever intensivintensivvården i Sverige.

Då sörjer man på Flashbacks Corona-tråd.

Vi andra gläds. Och visst, ni kommer att få skåla in 1 000 bekräftat döda i början på veckan, men er champagne har stått längre på kylning än vad ni räknade med!

Vet inte vad det är för fel på er? Ni kommer hit varje dag och hittar på att folk skulle glädjas av antal döda. Att folk skulle sörja när antal döda i valfritt annat land går ner.
Det är bara något ni hittar på i era sjuka hjärnor. Bara för att man tycker att Sveriges strategi suger getballe så är det inte samma sak som att skåla för döda dödssiffror.

Kommer ni någonsin förstå? Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in