Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Kanske är då buffligheten ett uttryck för att han är pressad av att ha ställt till det för sig ordentligt? Men till sist och syvende är det då ändå hans eget fel och ansvar. Vad än SD skulle ha på honom (som är värre än toalettbilder som tydligen är okej) så verkar han beskydda SD hellre än att låta LWs barn få se rättvisa skipad över deras mamma. Om nu JG har en sådan hög moral som han verkar vilja ge sken av så kunde man önska att han kunde ha barnens väl och ve som utgångspunkt för sitt agerande då istället för att skydda sitt eget skinn eller idolen SD. Återigen så hatten av för Noa som röt till mot honom. Jag hoppas att LW där hon finns kan känna sig stolt över sina barn som står upp trots allt.
Ja, det är svårt att inte se HD som involverad mindre eller troligen mer. Hon har motivet, hon har hatet, hon har uppenbarligen blommat upp och haft det förträffligt med SD sedan LW försvann och mest intressant av allt... hon har inte en enda gång uppträtt på ett sätt som vore rimligt om det går lös en okänd mördare i deras eget kvarter där hon bor med sina barn. Hon verkar alldeles för trygg med att veta vem GM är och att denna inte är ett hot mot henne eller hennes familj.
Buffligheten som personlighetsdrag verkar ändå finnas hos honom, vad det verkar.
Skenhelighet bör ju också lätt kunna tillskrivas honom.
Noas replik är, i skenet av vad han drabbats av, otroligt starkt och uttrycksfullt formulerat.
Det berörde mig djupt när jag läste det.
Hannas roll är definitivt en fråga som kommer att lyftas oupphörligt här i forumet och jag är rätt säker på att det också finns en juridisk sida som fortsätter att granska henne.