2020-04-12, 19:07
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför frågar du mig om det?
Det är ju inte jag som har skrivit det.

Ingen har påstått att det är skickat men det är LW
som har skrivit det.
Tror du att hon ljög?

Edit: s. 2880
Så svårt var det.
Ni använder ju det återkommande som bevis för att Lena trakasserade Hanna..
Citera
2020-04-12, 19:08
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ja, för fan.... Det har du rätt i!
Upplysning från Hanna Davidsson i egen hög person....
Undrar hur mästermanipulatören hanterar denna insikt?
Det skulle nog definitivt kunna räcka för ett mord!
Citera
2020-04-12, 19:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Då är det inte så mycket begärt att man själv rättar till det istället för att skylla på föregående skribent.
Använd Förhandsvisa innan du postar.

Jag gjorde det och det såg ok ut, vore önskvärt om du var lite trevligare.
Citera
2020-04-12, 19:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag frågar efter källa när någon tar upp nya saker som aldrig har diskuterats i tråden och de verkar felaktiga.

Några exempel de senaste dagarna:
T ex har inte LW klippt sin häck, hon diskuterar ironiskt om att göra det (i framtiden).
Hon har inte heller lånat HD:s smycke eftersom de fick likadana som inköptes samtidigt men LW fick ett i guld och HD ett i silver.

Sedan finns det saker som har diskuterats om och om igen i tråden t ex att LW hade ett stort kontaktnät, vilket är en av orsakerna till att undersökningen har tagit tid. När jag skriver om hennes stora kontaktnät så begär Glorious källa på det.
Det finns ingen anledning att ange källa på något som har diskuterats till leda och som alla som har läst tråden borde veta.

Du själv anger aldrig ngn källa, varför ska andra servera dig på silverfat?

Vad glorious begär angår inte mig.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-12 kl. 19:17.
Citera
2020-04-12, 19:16
Medlem
[quote=zilvereko|71160098]
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata

Detta hade naturligtvis inte alls behövt gå så långt som till mord på Lena. Om det nu var så att hon var outhärdlig som person så hade Davidssons kunnat anmäla Lena för trakasserier. Varför gjorde de inte det?Varför?

Svaret är förmodligen att SD ville ha det som förr. Att Lena skulle vara tyst och bara gilla läget. Acceptera sveket. Samt att HD skulle blunda och inte klaga.

Det hela var ett spel där SD var regissören. Tror han gillade det. Tills han märkte att Lena blev gladare och bröt sig loss. Då slog äganderättsbegäret och svartsjukan till med full kraft och han slog ihjäl henne.
-----------------

@ MOSCHATA

Nu får du ge dig! Det dyker upp rutor med text i mitt namn som jag inte har skrivit!
Däremot har jag skrivit följande:

Svaret är förmodligen att SD ville ha det som förr. Att Lena skulle vara tyst och bara gilla läget. Acceptera sveket. Samt att HD skulle blunda och inte klaga.

Det hela var ett spel där SD var regissören. Tror han gillade det. Tills han märkte att Lena blev gladare och bröt sig loss. Då slog äganderättsbegäret och svartsjukan till med full kraft och han slog ihjäl henne
Citera
2020-04-12, 19:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan visar Snor-Johan hur man kan syssla med falsk ryktesspridning och använda delar av andras inlägg för att förleda andra.

Hen har klippt och klistrat ord från mina inlägg och gjort dem till en lista.
Hen måste ha ägnat lång tid till att välja ut delar från den stor mängd inlägg jag gjort och hen har sen satt ihop dessa delar till ett nytt eget inlägg där man kan förledas atr tro att jag skrivit texten vid ett och samma tillfälle.

Jag uppfattar förfarandet som ohederligt och kanske det är någon form av angrepp mot mig som skribent? Jag vet inte, men jag köper inte att mina inlägg används på det sättet.

ALLT jag postat om Honan6s smutskasting är taget ut Honan6s inlägg om SD under feb-mars 2019. Av tids och utrymmesskäl begränsade jag mig till 2 mån. Det är riktigt att meningarna kommer från längre inlägg men dom är absolut inte redigerade för att framstå som annat än dom är. För dom som inte tror mig står det var och en fritt att använda sökfunktionen och läsa inläggen i sim helhet.

Hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Man kan inte uppröras över citat om Lena ur Åkls utreding och inte uppröras över "verklig" smutskastning.
Citera
2020-04-12, 19:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, det namnet verkar inte varit spritt. Återigen en trådsanning. Har bara stött på det fula epitetet hos en i tråden och hos polisen PW så tämligen spritt eller allmänt vedertaget kan det ju inte ha varit. Tycker nog att det borde kommit fram tidigt då. Det får en att verkligen fundera om PWs relation till offret och inte bara till SD samt hur lämpligt det var att han överhuvudtaget fått ha något alls att göra med fallet ens perifert om så varit. Vore intressant om det gick att kontrollera om den Peter som LW avfärdade var denne PW och om han snackat skit om LW inför andra också varpå han börjat svänga runt med det fula epitetet ifråga. Som jag skrev i ett annat inlägg så är det flera saker som verkar gå fel i denna utredning initialt. Så många saker så att man börjar fundera om allt är bara otur verkligen eller om utredningens insatser får några medvetna knuffar åt fel håll av någon polis som hatar offret och som också råkar vara vän till den misstänkte.
Nej det är inte samma Peter; den du far efter är Peter J
Citera
2020-04-12, 19:22
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Kanske är då buffligheten ett uttryck för att han är pressad av att ha ställt till det för sig ordentligt? Men till sist och syvende är det då ändå hans eget fel och ansvar. Vad än SD skulle ha på honom (som är värre än toalettbilder som tydligen är okej) så verkar han beskydda SD hellre än att låta LWs barn få se rättvisa skipad över deras mamma. Om nu JG har en sådan hög moral som han verkar vilja ge sken av så kunde man önska att han kunde ha barnens väl och ve som utgångspunkt för sitt agerande då istället för att skydda sitt eget skinn eller idolen SD. Återigen så hatten av för Noa som röt till mot honom. Jag hoppas att LW där hon finns kan känna sig stolt över sina barn som står upp trots allt.

Ja, det är svårt att inte se HD som involverad mindre eller troligen mer. Hon har motivet, hon har hatet, hon har uppenbarligen blommat upp och haft det förträffligt med SD sedan LW försvann och mest intressant av allt... hon har inte en enda gång uppträtt på ett sätt som vore rimligt om det går lös en okänd mördare i deras eget kvarter där hon bor med sina barn. Hon verkar alldeles för trygg med att veta vem GM är och att denna inte är ett hot mot henne eller hennes familj.

Buffligheten som personlighetsdrag verkar ändå finnas hos honom, vad det verkar.
Skenhelighet bör ju också lätt kunna tillskrivas honom.

Noas replik är, i skenet av vad han drabbats av, otroligt starkt och uttrycksfullt formulerat.
Det berörde mig djupt när jag läste det.

Hannas roll är definitivt en fråga som kommer att lyftas oupphörligt här i forumet och jag är rätt säker på att det också finns en juridisk sida som fortsätter att granska henne.
Citera
2020-04-12, 19:25
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Det skulle nog definitivt kunna räcka för ett mord!

Han höll på att totalt tappa greppet om situationen och visste att ett drastiskt agerande krävdes för att behålla Hanna och deras gemensamma fasad som verkade vara kittet dom emellan.
Senast redigerad av Jubbero 2020-04-12 kl. 19:28.
Citera
2020-04-12, 19:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför frågar du mig om det?
Det är ju inte jag som har skrivit det.

Ingen har påstått att det är skickat men det är LW
som har skrivit det.
Tror du att hon ljög?

Edit: s. 2880
Så svårt var det.

Du hänvisar till inlägget som svar till Zilvereko.
Du skrev:

"I ett brev som LW skrev till HD så
berättade hon att hon och SD haft sex i
The*as säng.

På sid 2880 finns ingen mottagare angiven: Lena Wesström, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18 .

Vem ljög?
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Precis så är det. Och jag tror att LW med sin ansvarskänsla och godhet ville skydda även HD, för att LW verkligen insett vem som slängde ut sina krokar och nät och varför...jag ryser!!

Jag hoppas att LW barn är så stolta över sin mamma som de någonsin kan bli.
Jag är övertygad om att Lena fightades på liv och död för flera personer.
Att han lekte och drog i LW likt en marionettdocka för att styra och hon visste att hennes död var nära.
Vilket mod hon måste haft hur rädd hon än samtidigt var.
Hoppas det kommer något gott ur detta..Lex Lena 🙏🏽
Ja alltså det är ju bara att läsa avslutningen på brevet:

Ledsen Hanna, vi älskar någon som aldrig kommer vara trogen. Han kanske aldrig har älskat nån av oss, bara använt oss för att få ett snyggt skal och rolig förströelse. Det är så sorgligt.
Citat:
Kanske är då buffligheten ett uttryck för att han är pressad av att ha ställt till det för sig ordentligt? Men till sist och syvende är det då ändå hans eget fel och ansvar. Vad än SD skulle ha på honom (som är värre än toalettbilder som tydligen är okej) så verkar han beskydda SD hellre än att låta LWs barn få se rättvisa skipad över deras mamma. Om nu JG har en sådan hög moral som han verkar vilja ge sken av så kunde man önska att han kunde ha barnens väl och ve som utgångspunkt för sitt agerande då istället för att skydda sitt eget skinn eller idolen SD. Återigen så hatten av för Noa som röt till mot honom. Jag hoppas att LW där hon finns kan känna sig stolt över sina barn som står upp trots allt.

Ja, det är svårt att inte se HD som involverad mindre eller troligen mer. Hon har motivet, hon har hatet, hon har uppenbarligen blommat upp och haft det förträffligt med SD sedan LW försvann och mest intressant av allt... hon har inte en enda gång uppträtt på ett sätt som vore rimligt om det går lös en okänd mördare i deras eget kvarter där hon bor med sina barn. Hon verkar alldeles för trygg med att veta vem GM är och att denna inte är ett hot mot henne eller hennes familj.
Någonting sketchy gjorde nog ändå Gerald Jerry Gray i Stefan Davidssons nersläckta hus, när han bufflade runt med sin ficklampa. Där har vi nog kanske hållhaken också.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
ALLT jag postat om Honan6s smutskasting är taget ut Honan6s inlägg om SD under feb-mars 2019. Av tids och utrymmesskäl begränsade jag mig till 2 mån. Det är riktigt att meningarna kommer från längre inlägg men dom är absolut inte redigerade för att framstå som annat än dom är. För dom som inte tror mig står det var och en fritt att använda sökfunktionen och läsa inläggen i sim helhet.

Hans sjuka voyeur-beteend
konstiga sms till kvinnor
kick- och maktsökande individ
högst obehaglig människa som inte verkar frisk i huvudet
SD är en märklig figur
Och som SD saknar nerver
SD beter sig och har betett sig "sjukt"
han är en spänningssökare som är samvets-, trohets- och gränslös
så krävs det att han gör farliga saker för att känna något
Därför njuter han sannolikt av att som MGM bli sedd, hörd och bekräftad.
SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp
Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
SD kan fortsätta sin ego-resa och göra illa nya kvinnor
jag tycker SD är ett egoistiskt svin
jag tror snarare att han är samvetslös.
Sånt är inte ett friskt beteende,
SD och HD verkar ha en härligt fin skilsmässa
förklaring till de sjuka tilltagen?.
totalt känslolös
Han är byggd utan nerver
enormt nederlag av att bli singel
väldigt tufft för den bekräftelsehungrande mannen
Under de ensammaste stunderna gror hatet.
Den lilla 5-åringen i vuxen kropp
SD känner sig ynklig,.
Det kan ha stuckit hårt i SD
Kontrollfreaket SD
den grandiose SD.
SD blir galen
Det brinner i SD:s huvud

Man kan inte uppröras över citat om Lena ur Åkls utreding och inte uppröras över "verklig" smutskastning.
Ja, klipper och klistrar in saker ur kontext enbart för att passa din hatfyllda agenda. Att det är så tråkigt att vara en Legal Eagle visste jag inte, har du inga uppdrag? Shame on you.
Ev svar bemöts av ett scrollande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in