2020-04-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan visar Snor-Johan hur man kan syssla med falsk ryktesspridning och använda delar av andras inlägg för att förleda andra.

Hen har klippt och klistrat ord från mina inlägg och gjort dem till en lista.
Hen måste ha ägnat lång tid till att välja ut delar från den stor mängd inlägg jag gjort och hen har sen satt ihop dessa delar till ett nytt eget inlägg där man kan förledas atr tro att jag skrivit texten vid ett och samma tillfälle.

Jag uppfattar förfarandet som ohederligt och kanske det är någon form av angrepp mot mig som skribent? Jag vet inte, men jag köper inte att mina inlägg används på det sättet.

Honan6, du uppmärksammar nyanserna i tråden väldigt bra.
Snoris aka låtsasjuristen har ju förtalat sonen N*oa genom att i tidigare inlägg hävdat att han är mördare.

Var fanns Snoris så kallade juridiska kunskaper om förtal då?

Tack Honan för dina korrekta faktainlägg i tråden och din fina gigantiska sammanställning om MORDET på L*ena W*esström💐
Citera
2020-04-12, 18:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja SD tycks ju även få JG att tro att han inte har sett vad han har sett och får även HD att medverka i manipulationen.

chatt FR och LW 8 april 2018 (om JG (=YD), HD och SD (läses nerifrån och upp)

FR: Haha. Så sjukt. Som en dålig film.
LW: fattar du???
LW: Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD.
LW: Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD.
LW: Och att YD sett honom och att han nekat
LW: S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle prata
LW: Hon liksom försvarar honom!
LW: och det sjukaste: H fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!
LW: S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS
FR: Jösses ..
LW: Men YD hade sett honom ...
LW: S nekade såklart
FR: Just det. Kommer ihåg.
LW: Då messade Yd och frågade om S varit hos mig
LW: däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt några minuter och pratade innan han åkte hem
LW: Sen i advent var han (YD) också på ett adevent, då sa han inte ens hej

Apropå dålig film... Det tycks inte helt uppenbart för LW o vän att det är otroheten som ger upphov till lögnerna.
Citera
2020-04-12, 18:57
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackaan123
Är det någon som orkar eller har lust att sammanfatta detta lite snabbt. Jag menar det är 8000 sidor samt att tråden fortfarande är vid liv.

Sök på honan6. Hon har en eminent sammanfattning och även länkar till ljudklipp från rättegång och FUP.
Citera
2020-04-12, 18:58
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja SD tycks ju även få JG att tro att han inte har sett vad han har sett och får även HD att medverka i manipulationen.

chatt FR och LW 8 april 2018 (om JG (=YD), HD och SD (läses nerifrån och upp)

FR: Haha. Så sjukt. Som en dålig film.
LW: fattar du???
LW: Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD.
LW: Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD.
LW: Och att YD sett honom och att han nekat
LW: S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle prata
LW: Hon liksom försvarar honom!
LW: och det sjukaste: H fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!
LW: S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS
FR: Jösses ..
LW: Men YD hade sett honom ...
LW: S nekade såklart
FR: Just det. Kommer ihåg.
LW: Då messade Yd och frågade om S varit hos mig
LW: däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt några minuter och pratade innan han åkte hem
LW: Sen i advent var han (YD) också på ett adevent, då sa han inte ens hej
Ah sedär, det hade jag glömt! En del i Stefans modus operandi alltså. Det där är ju knappast en del i början av manipulationen heller, utan bör komma rätt långt in? Fy fan va obehagligt..
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det citerades för en tid sedan, LW:s egna ord där hon över en hel sida rabblar upp de män hon då
hade kontakt med och det framgår att det var mer än vänskap.
Såg inte dig i tråden då. Du har inte läst själv men beordrar mig genast servera uppgifter om hur många och när. Har inte arkiv för lästa delar av aktbilagor.
Det var nog 10 + i alla fall, och tiden var sista året, kanske halvåret. Det stod inte angivet.
Det kom av sms med väninna.
I samma lista sa hon också att hon inte hade sex med alla, utan bara intensiva chat-kontakter.
Citera
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack båda för svar (igen). Kan inte begripa varför en vuxen man som JG agerar knähund åt SD, dessutom när han mot andra framstår som lynnig och bufflig (dvs inte ett dugg knähund). Blir konstigt att få ihop när man försöker.

Naivitet och godtrogenhet kan förklara att han står kvar vid vännen SDs sida (nallebjörnsteorin om JG), men lynnigheten och buffligheten samt att det sägs att han liksom andra i Järngänget ska ha uppsökt LWs vänner och uppträtt obehagligt gör att nallebjörnsteorin faller platt. Han framstår inte som en vänlig mes då.

Kan SD ha en hållhake på honom?

Eller är han verkligen så grundlurad och manipulerad att han trots att LW är död ihjälslagen tycker att SD och HD har moralen på sin sida? Han förlåter ett mord, han t o m ursäktar ett mord så att han kan uppträda aggressivt mot offrets vänner men han ursäktar inte en singelkvinnas snedsteg med en gift man? Tala om att sila mygg och svälja kameler. Jag förstår inte heller hans agerande... det är liksom för mycket för att bara vara en schysst kompis agerande. Det finns liksom en dimension till av aggressivitet som känns konstig.

Om C*brio, har jag ju bara hört en del rykten här från tråden men fick inget vidare intryck då han verkade bry sig mer om att bete sig aggressivt mot offrets vänner än att bry sig om att någon han en gång kände blivit ihjälslagen. En underlig prioritering kan tyckas. Men det är väl bra om han är HDs vän ifall hon är oskyldig, vilket jag dock inte tror i dagsläget.

Jag tror att JG är både grundlurad, manipulerad samt att SD har någon form av hållhake..... Som är så besvärande att JGs tiga de om vad han faktiskt vet bara fortsätter trots den absurda situation han därigenom försätter sig i.

HD ses av de flesta i JGs arbetsmiljö som skyldig till allra minst grovt skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Peter påstod att han hade hört det ordet men det verkar mera vara hans sätt att trakassera LW.
Inser du inte hur sjukt det är med en polis som beter sig på det sättet.
Inga andra har hört uttrycket så det var absolut inte ett vedertaget uttryck.
Nja, det håller jag inte med om. Tycker nog det sjuka var anledningen till epitetet hon gavs.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Peter påstod att han hade hört det ordet men det verkar mera vara hans sätt att trakassera LW.
Inser du inte hur sjukt det är med en polis som beter sig på det sättet.
Inga andra har hört uttrycket så det var absolut inte ett vedertaget uttryck.

Nej, det namnet verkar inte varit spritt. Återigen en trådsanning. Har bara stött på det fula epitetet hos en i tråden och hos polisen PW så tämligen spritt eller allmänt vedertaget kan det ju inte ha varit. Tycker nog att det borde kommit fram tidigt då. Det får en att verkligen fundera om PWs relation till offret och inte bara till SD samt hur lämpligt det var att han överhuvudtaget fått ha något alls att göra med fallet ens perifert om så varit. Vore intressant om det gick att kontrollera om den Peter som LW avfärdade var denne PW och om han snackat skit om LW inför andra också varpå han börjat svänga runt med det fula epitetet ifråga. Som jag skrev i ett annat inlägg så är det flera saker som verkar gå fel i denna utredning initialt. Så många saker så att man börjar fundera om allt är bara otur verkligen eller om utredningens insatser får några medvetna knuffar åt fel håll av någon polis som hatar offret och som också råkar vara vän till den misstänkte.
Citera
2020-04-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ser man på, det blev en del quality-time på den där USA-resan trots allt...

Ska man tro HD så pratade de inte mer om saken...
Citera
2020-04-12, 19:02
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ok. Jag förstår. Frågan vad som är värst då, att hon hittat på det eller att hon så länge accepterat den som kläckte idén...

Man vet inte vad som är upp eller ner i den här smeten.
Haha nej fy, det är bara fööör stört allt i detta.. En sinnesstörd maktkamp. Inte mycket kärlek på något håll alls där i slutet tror jag
Citera
2020-04-12, 19:04
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag tror att JG är både grundlurad, manipulerad samt att SD har någon form av hållhake..... Som är så besvärande att JGs tiga de om vad han faktiskt vet bara fortsätter trots den absurda situation han därigenom försätter sig i.

HD ses av de flesta i JGs arbetsmiljö som skyldig till allra minst grovt skyddande av brottsling.

Kanske är då buffligheten ett uttryck för att han är pressad av att ha ställt till det för sig ordentligt? Men till sist och syvende är det då ändå hans eget fel och ansvar. Vad än SD skulle ha på honom (som är värre än toalettbilder som tydligen är okej) så verkar han beskydda SD hellre än att låta LWs barn få se rättvisa skipad över deras mamma. Om nu JG har en sådan hög moral som han verkar vilja ge sken av så kunde man önska att han kunde ha barnens väl och ve som utgångspunkt för sitt agerande då istället för att skydda sitt eget skinn eller idolen SD. Återigen så hatten av för Noa som röt till mot honom. Jag hoppas att LW där hon finns kan känna sig stolt över sina barn som står upp trots allt.

Ja, det är svårt att inte se HD som involverad mindre eller troligen mer. Hon har motivet, hon har hatet, hon har uppenbarligen blommat upp och haft det förträffligt med SD sedan LW försvann och mest intressant av allt... hon har inte en enda gång uppträtt på ett sätt som vore rimligt om det går lös en okänd mördare i deras eget kvarter där hon bor med sina barn. Hon verkar alldeles för trygg med att veta vem GM är och att denna inte är ett hot mot henne eller hennes familj.
Citera
2020-04-12, 19:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ska man tro HD så pratade de inte mer om saken...

Det poppar upp åtminstone en naturlig följdfråga hos mig där, men de kanske satt tysta övriga 36 timmarna (el vad det rörde sig om). :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in