2022-08-10, 14:03
Medlem
Basns avatar
Dag 2.
Fortfarande huvudvärk, trött och mår lite illa. Svettas som en gris. Speciellt då jag sover. Sambon är på väg hem nu med nya batterier till vår febertermometer.
Citera
2022-08-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Dag 2.
Fortfarande huvudvärk, trött och mår lite illa. Svettas som en gris. Speciellt då jag sover. Sambon är på väg hem nu med nya batterier till vår febertermometer.

Ett tips är att de där termometrarna som jag gissar att du har (grej man stoppar i örat som ofta får slut på batteri) är ganska värdelösa.

Något som funkar är de mindre, som nästan ser ut som graviditetstest, du stoppar en i rumpan och mäter, ger mycket bättre resultat och deras batteri verkar hålla hur länge som helst också.
Citera
2022-08-10, 14:55
Medlem
Åkte på covid 2020 då inget vaccin hunnit erbjudas. Smak och lukt sinnet försvann. Hög feber 40 grader i 10 dagar. Huvudvärk och ledvärk. Inget halsont, men en hosta från helvetet. Illamående och klåda på kroppen. Luktsinnet kom tillbaka 6 månader senare.

3 vaccinationer senare.

2022. Börjar med lite halsont, lätt huvudvärk ingen feber. Tar test dag 3 visar negativt. Dag 4 -6 halsont är värre, huvudvärken är hemsk, blåsor i munnen och på tungan. Fortfarande inget feber, lätt rinnande näsa, några nysningar. Knappt märkbar hosta. Matt men än så länge ingen doft eller smakbortfall. Testar dag 6 positivt.

Då jag är kärnfrisk för övrigt så hade jag lätt kunnat ta denna omgång för en förkylning jämfört med första gången av covid. Men vis av tidigare covid förlopp vet jag att det kan svänga från ena dagen känna sig bättre för att andra dagen bli ännu sjukare. Hoppas att vaccinet och egna antikroppar mildrar eländet.

Men jag känner oro över att jag som knappt varit förkyld eller haft influensa på över 30 år återigen insjuknar i detta jävla virus. Kroppen verkar inte kunna stå emot alla varianter av just covid.
Citera
2022-08-11, 22:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Konstaterad positiv förra veckan, trots tre sprutor med vaccin. Jag trodde inte att jag skulle bli så dålig som jag blev. Feber i en vecka, ibland upp mot nästan 40 grader.
Citera
2022-08-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Konstaterad positiv förra veckan, trots tre sprutor med vaccin. Jag trodde inte att jag skulle bli så dålig som jag blev. Feber i en vecka, ibland upp mot nästan 40 grader.

mm. jag har haft samma, man undrar vad i h*lv*te dom gav på vaccinationen!
Citera
2022-08-22, 14:50
Medlem
Är det någon som varit med om att man visat negativt en dag och sedan positivt några dagar senare trots att man varit hängig redan vid negativa testet?

Väldigt svagt streck nyligen
Citera
2022-08-22, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Är det någon som varit med om att man visat negativt en dag och sedan positivt några dagar senare trots att man varit hängig redan vid negativa testet?

Väldigt svagt streck nyligen

Ja, det händer då och då med snabbtesterna. Även om ditt prov är svagt positivt, så är det positivt. Hoppas du mår bättre snart igen!
Citera
2022-08-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Ja, det händer då och då med snabbtesterna. Även om ditt prov är svagt positivt, så är det positivt. Hoppas du mår bättre snart igen!

Det e såpass? Första gången med covid för mig och trodde jag hade min gräsallergi sen i början av förra veckan. Aldrig varit värre än lite täppt och trött.
Och idag , positivt.

Tack för svar då vet jag att det kan va så!
Citera
2022-08-24, 10:36
Medlem
Strecket e så tunt och svagt att man får vrida runt den där vita dosan i olika ljus för att ens få en glimt av strecket.

Måste vara väldigt lite virus då i kroppen ?
Citera
2022-08-25, 20:33
Medlem
Tog fjärde vaccinsprutan för lite över en månad sen.

Positivt PCR test.
Symtom:
Klump i halsen i 3-4 dagar. (ej smärta, bara "tjockhet" i halsen)
Mycket mild hosta och enstaka nysningar.
Ingen feber.
Mår som vanligt igen efter 6 dagar, möjligen lite nedsatt luktsinne.

Gubben blev smittad av mig. Han har tagit tre vaccinsprutor, senaste i januari.
3 febertoppar på 38grader, klump i halsen och lite hosta/nysningar.
Skönt med mycket milda sjukdomsförlopp, den som smittade oss hade över 40grader etc.
Citera
2022-09-05, 04:13
Medlem
Snops avatar
Nu har jag till slut åkt på det också! Frun blev sjuk på onsdagen efter att flera på jobbet var hemma med sjukdomen. Hon tog ett snabbtest på torsdagen som visade positivt. Grabben på snart ett år blev också sjuk på fredagen. Jag klarade mig till lördagen mitt på dagen innan jag märkte av symptom.

Började med feber på ca 38 grader (inte så högt men mancold-effekten är påtaglig). Knaprar febernedsättande och i perioder är jag nere på normal kroppstemperatur (strax under 37).

Under söndagen fick jag mer förkylningssymptom med ont i halsen och febern toppade nu på natten till måndagen på 39 grader.

Jag har klarat mig bättre än frun som har varit helt utslagen i perioder, kanske har att göra med att jag är lite mer aktiv med styrketräning samt konditionsträning.

Båda är ovaccinerade.

Värt att nämna är att jag var riktigt dålig i december 2019 och låg hemma en hel vecka och hostade som fan. Då visste man ju inte att Corona fanns men det kanske inte är omöjligt att det förekom viss spridning redan då.
Citera
2022-09-06, 00:04
Medlem
Jag har klarat mig ända sen detta virus kom till Sverige. Men nu för 1 vecka sen vart jag tillslut smittad. 40.5 graders feber 1 dag. Lite hosta, rinnande näsa samt diarré. Har nu efter 7 dagar ej återfått smak och luktsinne samt så är jag väldigt trött fortfarande.

Ej vaccinerad.
Senast redigerad av finnsingenamn 2022-09-06 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in