2020-04-12, 12:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det ligger i sakens natur att du, liksom dom du kräver svar av, redovisar vad som är bara hennes tankar och inte trakasserier?

Jag har aldrig sett ngn aktb ö.h.t från hoppsann

men kräver av andra.

Att LW hade ett ont *öga* till HD är uppenbart.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-12 kl. 12:23.
Citera
2020-04-12, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Skulle du vilja vara snäll och svara på frågan igen då på ett sätt som inte bryter med reglerna?

Eftersom jag inte vet vilka regler det
bröt mot så kan jag inte göra det.
Jag vill inte få varning för ohörsamhet.
Citera
2020-04-12, 12:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Vi pratar om våren 2017. Vad kunde JG känna till om Lenas tankar ang HD då? Han blev ju överraskad när det gällde otroheten så han kan inte ha vetat så mycket om det då?

HD kanske berättade vad LW sagt när hon
bekräftade affären? Att hon gett en massa
onödig, överflödig info enbart för att såra
HD?
Citera
2020-04-12, 12:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Om du menar mordet, håller jag med om att det rent objektivt var mer än elakt, men jag pratade om att HD ville att LW inte skulle komma på samma geocaching event som paret D. Det är fisigt och mobbning men inte misshandel.
Nu tror jag att åklagaren har rätt i att SD är den som är skyldig till mordet.

Ja la till lite, för kontextens skull.
Man måste förstå sakers värde här i livet. Det är ”misshandel” skulle jag säga. Det är SD o LW som misshandlar HD gemensamt. I alla händelser SD. Vafn liksom? Han kan väl gifta sig med ett träd? De har ringar, har jag hört, och han ormar runt i dem hela dagarna.
Springa runt i tajts? Förbannade clowner.
Citera
2020-04-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nr 1): Det är inte ”elakt”, det är grov och utdragen misshandel med trubbigt föremål. Sen kan det ju tydligen bli så då. Fast det är mycket svårt att förstå.

Att värdera ett gäng tokar i tajts o pannlampor högre än sin fru o sina barn är helt orimligt. Resten säger sig självt.
Nu är jag nog med på vad du menar. SD är redan från början förbi "elak" i hur han behandlade sin sjuka hustru.
Citera
2020-04-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eftersom jag inte vet vilka regler det
bröt mot så kan jag inte göra det.
Jag vill inte få varning för ohörsamhet.
Det är klart du vet. Det står i varningen. Modertorerna är mycket tydliga med att tala om vilken regel man bryter emot - det finns inga oklarheter. Och tycker du det finns sådana, så är det bara att fråga moderatorn.

F ö kanske du skall tänka efter när du skriver så slipper du sånt.

Men det är nog lika bra att vi inte får se svaret eftersom det troligen är helt utanför topic som vanligt med tanke på din agenda.
Citera
2020-04-12, 12:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
En knepig sak m ditt scenario är att det är så kort tid från att LW går ut tills hon mördas. Vad hinner man på den lilla tiden? Ang HDs lgh vet v att den undersöktes när hon var häktad aug 19 och rätt säkert inte 15/5 18.

Hur kort tid?

Är det fastlagt från vilken sida av planket som GM kom, eller hur lång tid SD hade på sig att ta sig från villan och ner?
Citera
2020-04-12, 12:33
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har hängt i forumet ett tag. Aldrig har jag läst ett sånt hat mot ett brottsoffer som i denna tråd. Varför finns behovet att svärta ner en död människa? Var finns integriteten hos dessa troll?

Rätt person sitter häktad. Detta var inte ett brott i hastigt mod. Inte någon misshandel som gick överstyr. Ett överlagt mord där SD, som han bevisligen tidigare planerat på andra, faktiskt löpte linan ut.
Nå. Ha en go söndag.

Har också hängt här ett tag och äcklats över detta hat mot BO.
Dessa skribenter har ett tydligt personligt hat mot LW, jag avstår från att spekulera i orsakerna till det.

Jag scrollar numera förbi dessa inlägg för att över huvud taget orka läsa tråden.
Citera
2020-04-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ja la till lite, för kontextens skull.
Man måste förstå sakers värde här i livet. Det är ”misshandel” skulle jag säga. Det är SD o LW som misshandlar HD gemensamt. I alla händelser SD. Vafn liksom? Han kan väl gifta sig med ett träd? De har ringar, har jag hört, och han ormar runt i dem hela dagarna.
Springa runt i tajts? Förbannade clowner.
Tack för förtydliganden. Håller helt med.
Citera
2020-04-12, 12:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är klart du vet. Det står i varningen. Modertorerna är mycket tydliga med att tala om vilken regel man bryter emot - det finns inga oklarheter. Och tycker du det finns sådana, så är det bara att fråga moderatorn.

F ö kanske du skall tänka efter när du skriver så slipper du sånt.

Men det är nog lika bra att vi inte får se svaret eftersom det troligen är helt utanför topic som vanligt med tanke på din agenda.

Jag har inte fått någon varning

Det är borttaget.

Vad ska vi kalla dina remarkare, tro?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-12 kl. 12:36.
Citera
2020-04-12, 12:39
Medlem
Citat:
Hur kort tid?

Är det fastlagt från vilken sida av planket som GM kom, eller hur lång tid SD hade på sig att ta sig från villan och ner?
Jag har inte sett det klargjort, men LWs mobils rörelser ger inte utrymme för en promenad till HD, utan den gick direkt till bakom planket och rörde sig ifrån det på typ 10 min. Finns i FUP och har citerat i tråden.

Tidigt t tråden skrev MV att GM väntat utanför BOs bostad, men det kan jag inte minnas att jag sett i FUP.
Citera
2020-04-12, 12:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nu är jag nog med på vad du menar. SD är redan från början förbi "elak" i hur han behandlade sin sjuka hustru.

Yess. Det går nånstans på jorden säkert skaka fram en sits där en hustru o ett snedsteg kunde behöva bevista samma händelse, medvetna om varandra. Det finns ju sånt som begravningar och dop och skolavslutningar. Man kan tänka sig också att saken är utagerad och historia på praktiska el andra grunder, och de deltagande är avundsvärt balanserade och intelligenta människor.

Detta är inte ett sådant tillfälle.

(Och sex år är inget snedsteg utan ett bihustruförhållande.)

Brinn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in