2020-04-12, 11:59
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ok, fel av mig.
(De flesta lägger ut länkar när de hänvisar till FUP:et, så jag missade att du inte hade gjort det.)
Det verkar i alla fall som om du la ut en hänvisning till något du inte ens hade läst.
Inte undra på att det uppstår förvirring och trådsanningar.

Jag har/hade läst det för längesedan bland alla dessa tusen sidor i FUP:en, att det uppstår förvirring och trådsanningar är inget nytt.
Citera
2020-04-12, 11:59
Medlem
Angående det där med vem som är elak mot vem, så är det förstås väldigt olika beroende vems synvinkel man tar. Att otroheten var ett svek mot HD från både SD och LW är uppenbart, även om det funnits uppgifter om att HD tyckte att det var skönt att ngn annan skötte sexet.
MEN två exempel på vad jag menar: (1) HD kan tyckt att det var elakt av LW att komma på samma event som paret D, och LW kan ha tyckt att det var elakt av Ds att försöka förbjuda henne att komma på event.
(2) LW tyckte att det var elakt av HD att flytta in granne med henne och HD tyckte att det var elakt av LW att ha ngt emot det.
Citera
2020-04-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW berättar ju själv för sina vänner om att
hon var elak mot HD.

Varför antyder du att det är något HD hittat
på?

LW bestämde regler för hur HD skulle
uppträda offentligt mot LW. Det kanske
JG tyckte var elakt?

Nej, LW berättar att hon skulle vilja säga och göra elaka saker. Brevet vet vi inte om det är skickat. Det påstådda tedrickandet med LW verkar osäkert om det ens ägt rum. Det är HD som påstår det. Dricka te och äta smörgås med sin mans älskarinna, i anslutning till att otroheten avslöjades för HD? Skulle inte tro det, men det är jag det.

HD har, såvitt jag hörde i förhöret (2), inte medgett, på direkt fråga, att hon var trakasserad.

LW ville styra hur SD skulle uppträda offentligt. HD ställde också såna krav. Åsnan SD hamnade mellan två hötappar...
Citera
2020-04-12, 12:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är därför tråden är så tjafsig just nu.
Felaktiga påståenden läggs ut och sedan blir det till trådsanningar som andra (som inte orkar läsa själva) hänvisar till.
Helst skulle man låta bli att svara Glorious och Snoris men att låta deras trådsanningar stå oemotsagda och upprepas av andra är inte heller bra.

En del av det som skrivs är bara LW:s tankar och inte alls några trakasserier.
En del är påståenden från HD, men efter hennes påstående om hur LW blodade ner i hela huset, så har hennes påståenden inte särskilt stor trovärdighet.
Det ligger i sakens natur att du, liksom dom du kräver svar av, redovisar att det bara är hennes tankar och inte trakasserier?
Det är av vitalt intresse eftersom Lenas problem vilka fick henne mördad bestod i att det INTE stannade vid tankar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-12 kl. 12:16.
Citera
2020-04-12, 12:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Peters koppling och kännedom om Lena Wesström?
Peter känner Lena genom Stefan. Det är Stefan som har presenterat dem för varandra. De har träffats hemma hos Stefan vid ca 5 tillfällen och bl.a. fikat. Lena presenterades som en granne och vän till Stefan och Hanna.

Peter kände till att Lena var pastor och när han hörde av grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som "Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var Peters egna antagande. Peter har vid ett tillfälle geocachat med Lena, han minns inte exakt men det var någon gång mellan åren 20 I 0 till 2013 och efter att han börjat jobba hos polisen.

Det var Stefan som satte dem i kontakt med varandra genom att lämna Peters mobilnummer till Lena. Lena kände till att Peter jobbade på polisen och det var p.g.a. det som hon ville cacha med honom. Det finnsnågot som kallas förvirituell cach inom geocachingen och det handlar om att man ska ta en selfie med en polis när man är ute och cachar. Det händer att geocachare blir kontrollerade av polisen när de är ute och smyger omkring i områden på konstiga tider och på konstiga platser. Det anses som en trofe om man då kan ta en selfie med polisen som kontrollerar. Lena ansåg att det gick bra med Peter och de tog en cach som låg vid Biltema som heter "Bron över till andra sidan". Peter hade redan tagit den, 2009-04-02, men ställde upp för Lenas skull. Peter var singel vid tillfället och Stefan hade nämnt att Lena var skild, Peter uppfattade det att Stefan antydde att hon var singel och tillgänglig. Peter kände inte någon attraktion till Lena och det blev ingen djupare relation. De pratades vid om de träffades men inget annat. Peter och Lena har aldrig haft en sexuell relation.

Pdf sid 141-142
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Noteras bör att SD vid ett flertal tillfällen försökte såväl uppmuntra som hjälpa LW att finna någon lämplig partner.

Speciellt riktat till dom enögda genusfreaken som inbillar sig att Lena mördades p.g.a annan svartsjuka än hennes egen.

Är det meriterande att ta en selfie med en vakt från fångvården också...?
Citera
2020-04-12, 12:06
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag antar att HD berättade det för honom.

Jag svarade på din fråga i natt men det är
borttaget av moderator.

Skulle du vilja vara snäll och svara på frågan igen då på ett sätt som inte bryter med reglerna?
Citera
2020-04-12, 12:08
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
LW berättar ju själv för sina vänner om att
hon var elak mot HD.

Varför antyder du att det är något HD hittat
på?

LW bestämde regler för hur HD skulle
uppträda offentligt mot LW. Det kanske
JG tyckte var elakt?

Vi pratar om våren 2017. Vad kunde JG känna till om Lenas tankar ang HD då? Han blev ju överraskad när det gällde otroheten så han kan inte ha vetat så mycket om det då?
Citera
2020-04-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nej, LW berättar att hon skulle vilja säga och göra elaka saker. Brevet vet vi inte om det är skickat. Det påstådda tedrickandet med LW verkar osäkert om det ens ägt rum. Det är HD som påstår det. Dricka te och äta smörgås med sin mans älskarinna, i anslutning till att otroheten avslöjades för HD? Skulle inte tro det, men det är jag det.

HD har, såvitt jag hörde i förhöret (2), inte medgett, på direkt fråga, att hon var trakasserad.

LW ville styra hur SD skulle uppträda offentligt. HD ställde också såna krav. Åsnan SD hamnade mellan två hötappar...

Det hade varit väldigt osmart av HD att säga att LW trakasserat henne. Det hade ju kunnat peka på motiv för henne eller SD. Så det är inte säkert att hon skulle uppgett det även om det hänt.

Samtidigt är det ju övergivna osmart att berätta för chefen att LW försvunnit innan det var officiellt OCH att säga att hon hoppades att LW var död.
Citera
2020-04-12, 12:11
Medlem
Citat:
Det borde vara ett minimikrav.
Men polisen (Peter?) som myntade uttrycket "porrpastorn" kan redan ha raderat i SD:s mobil.

Men om man läser i fup så står det att han bad om att inte ha med tömningen att göra, pga personalbrist fick han istället instruera den som tömde hur man skulle göra.

Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-12 kl. 12:39.
Citera
2020-04-12, 12:12
Medlem
[quote=Snor-Johan|71155635]
Citat:
Det ligger i sakens natur att du, liksom dom du kräver svar av, redovisar vad som är bara hennes tankar och inte trakasserier?

Nu har länkningen blivit fel...
Ovan är inte mitt inlägg du citerar. Det är ett svar på ett av mina tidigare inlägg.

Om LW skriver till SA till exempel, vilket är fallet i ett av citaten du lagt upp, så är det tankar och fantasier om vad hon skulle vilja säga till HD.

Det är väldigt svårt att redovisa något som inte står i FUP. Det står inte att LW gjort det hon uttryckt i chattar.

Var snäll och styr upp länkningen som blev fel, så inte den här tråden blir ännu trassligare.
Citera
2020-04-12, 12:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Angående det där med vem som är elak mot vem, så är det förstås väldigt olika beroende vems synvinkel man tar. Att otroheten var ett svek mot HD från både SD och LW är uppenbart, även om det funnits uppgifter om att HD tyckte att det var skönt att ngn annan skötte sexet.
MEN två exempel på vad jag menar: (1) HD kan tyckt att det var elakt av LW att komma på samma event som paret D, och LW kan ha tyckt att det var elakt av Ds att försöka förbjuda henne att komma på event.
(2) LW tyckte att det var elakt av HD att flytta in granne med henne och HD tyckte att det var elakt av LW att ha ngt emot det.

Nr 1): Det är inte ”elakt”, det är grov och utdragen misshandel med trubbigt föremål. Sen kan det ju tydligen bli så då. Fast det är mycket svårt att förstå.

Att värdera ett gäng tokar i tajts o pannlampor högre än sin fru o sina barn är helt orimligt. Resten säger sig självt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-12 kl. 12:21.
Citera
2020-04-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nr 1): Det är inte ”elakt”, det är grov och utdragen misshandel med trubbigt föremål. Sen kan det ju tydligen bli så då. Fast det är mycket svårt att förstå.

Om du menar mordet, håller jag med om att det rent objektivt var mer än elakt, men jag pratade om att HD ville att LW inte skulle komma på samma geocaching event som paret D. Det är fisigt och mobbning men inte misshandel.
Nu tror jag att åklagaren har rätt i att SD är den som är skyldig till mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in