Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tror inte det håller. Stenhård karantän i 6 veckor. Sedan förmedla FP3-masker till hela befolkningen. Kör distansundervisning så långt det är möjligt. Låt folk arbeta hemma de som kan. Övriga bör iaktta försiktighetsåtgärder med skyddande klädsel och andning. Det går att besegra viruset och göra att så få som möjligt smittas över tid.
Vi behöver inte springa runt och krama och pussa på varandra hela tiden. Vi behöver inte hosta rätt ut i t-banan. En del kommer givetvis blir sjuka ändå, men jag tror det går att åstadkomma mycket. Sydkorea och Kina har ju lyckats tämligen väl med det här och det är ändå extremt mycket mer tätbefolkade länder än Sverige.
Håller med dig till 100%. Förstår inte riktigt vad som gör att det är så svårt att hålla sig hemma en kort period, klart och tydligt är ju att myndigheterna inte meddelat klart och tydligt vad som gäller, utan hoppas folk förstår, men det gör dom tyvärr inte.
Nu vart jag inte med på WWII, men då höll sig folk hemma i mångt och mycket mellan -39 - -45, som jag har läst mig till.
Frågan om nedan har nåt med karens att göra?
https://www.youtube.com/watch?v=hLpE1Pa8vvI