2020-04-12, 07:37
Medlem
Över 1000 döda totalt på måndag garanterat.
Citera
2020-04-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det är bara dåliga debattörer som drar långtgående slutsatser hit eller dit. Vi vet alldeles för lite om immunitet, spridningshastighet, virusets överlevnad i eller utanför kroppen.
Hur länge detta ska fortgå etc, etc och mm, mm.

Sverige behöver underlag hur många är smittade, hur många har antikroppar, vilka kan antas vara oemottagliga. Vi vet ingenting om det bara fragmentariska tester har gjorts på grupper som inte kan anses vara representativa för befolkningen.
Jag pratar om hur liknande virus beter sig.

Den sämsta debattören är väl den som utgår ifrån att covid-19 ska uppföra sig helt tvärtemot allt vi vet om andra luftrörsvirus, med argumentet: ”eftersom vi inte vet 100% säkert”.

Då kan man ju även mobilisera för att covid-19 gör alla till människoätande zombies efter ett år, ”eftersom vi inte vet 100% säkert”.
Citera
2020-04-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Det var inget han kunde veta innan man genomförde lock down runt om i världen, han valde istället att satsa på en långsam smittspridning och hittills har det inte gått särskilt bra.

Mjo, egentligen visste vi visst det. Människor har i alla tider försökt fly undan inlåsning(=karantän) och smittor har spridits.

Sen är det rätt enkel psykologi. Människor tycker alltid gräset är grönare på andra sidan. Och ju längre de sitter och tittar på gräsmattan desto grönare blir det. Så självklart skulle folk inte följa karantänreglerna. Vilket är precis vad vi ser i allt fler länder med sträng karantän.

Jag kan inte säga om idéen om frivillig social distansering är den rätta. Men jag följer den.
Citera
2020-04-12, 07:42
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Rödsprit dödar nog allt. Innehäller dock aceton, mm. förstör, gummi, plast mm.
Spolarvätska innhåller sprit. Men ochså annan kemi.. Som kan förstöra gummi, plast mm.

Du blir sjuk om du andas in något av ovan i ett slutet utrymme i större mängd. Tillsatserna är inte godis.

Ren alkohol eller yes. Yes är billigare och ligger kvar.

Du får nog ta och titta på en flaska rödsprit igen och se vart det står något om aceton. Återkom sedan.
Citera
2020-04-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Aha. Då är det ju lite intressant. Men kan bara vara att de inte har så mycket mer att säga, har ju mest varit samma traggel senaste tiden, flera kanaler har t o m slutat sända.

Förmodligen, verkar inte ha tillkommit något under natten heller så det kanske bara blev för
Mycket prinskorv. Om han blivit swe-influerad vill säga 🐣
Citera
2020-04-12, 07:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Sprit blir inte kvar. Det måste göras om hela tiden. Jag skulle vilja bestryka dessa ytor med någonting, så att jag kunde glömma bort det sedan. Kanske något med koppar? Weed killer?

Byt din diskbänk till en av kopparplåt. Sedan kan du köpa kopparvitriol finns i handeln inte så miljövänligt och hälsosamt, men enligt devisen ont ska med ont fördrivas kan det försvaras.

Jag ser till att inte ta med viruset in i stället. Tvättar mössa vantar, spritar och tvättar händer. Då kan jag betrakta hemmet som en virusfrizon.

Efter att under ca 3 veckor i mars, av och till haft en huvudvärk lite magproblem värmevallningar så tror jag jag fått smittan men den bet sig inte fast. Nu har jag inte känt nått på 2 veckor vilket är en skön känsla av att jag också är en av de odödliga.

Fast nu får man stå ut men konstiga blickar från de unga odödliga som tror jag ska gömma mig inomhus inte röra mig ute på de ställen de van sig vid är deras exklusiva domäner.

Men säger någon, -"gå hem gubbe, du får inte vara ute", då slår jag ner dem men min käpp.
Citera
2020-04-12, 07:45
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Låt oss hoppas att Kinaviruset, och den tre månader långa totala nedstängningen av diktaturen Kinas ekonomi, leder till att den illegitima Kommunistparti-diktaturen i Kina, kollapsar ännu snabbare!
Citera
2020-04-12, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
ca 29 beroende på vilka små-länder man skall ta med. Finland har 9 döda / miljon invånare. Sverige 88. D.v.s. nästan 10 gånger så många.
Inte en helt smickrande placering heller va för ett litet land i norr.

Det är ju inte direkt plats 29 bland de som har lägst dödstal. Utan högst.
Senast redigerad av Ipsi 2020-04-12 kl. 08:25.
Citera
2020-04-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Germany have low deathrate and many ICU beds from the begining. But Merkel said the the german people didn't took it serious and that Germany had to winning time. Thats why Germany have it's lockdown. But in the end she thinks that 60 miljon german will be infected.

Not so different from Sweden.

The final destination is the same, but the methods to keep the hospitals from collapsing and the spread from growing unchecked isn’t. I think that’ll save a tremendous amount of lives.
Citera
2020-04-12, 07:47
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenka2000
Över 1000 döda totalt på måndag garanterat.

Måndag är också helgdag,

jag tror inte det blir nån ordning på rapportering/siffror förrän på tisdag och onsdag,
Citera
2020-04-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hittade denna till dig, nåt att skryta med

https://urbandictionary.store/products/mug?_sp=cf5da6a4-1313-4cf0-a237-081702865818.1586668790215&defid=14839937&utm_camp aign=onpage&utm_source=define&utm_medium=web

Får bli ett parti tror jag! Tack som fan för att du länkade
Citera
2020-04-12, 07:52
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
I HÖST KOMMER VACCINET

Sarah Gilbert, professor of vaccinology at Oxford University, told The Times she was “80 per cent confident” that the vaccine being developed by her team would work, with human trials due to begin in the next fortnight.

The government signalled that it would be willing to fund the manufacture of millions of doses in advance if results looked promising. This would allow it to be available immediately to the public if it were proven to work.

https://www.thetimes.co.uk/edition/news/coronavirus-vaccine-could-be-ready-by-september-flmwl257x

Ta alla rapporter från företag eller universitet om att de är nära ett vaccin med en nypa salt.

Oftast är de överoptimistiska eftersom de sprider nyheten som en del för att få loss resurser till sin forskning. Nästan alla kommer misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in