2020-04-12, 00:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Va? Det är väl för att USA uppmanar sina medborgare att dom ska bära munskydd. Är du helt blåst?
Motsvarigheten skulle vara att en symptomfri Tegnell står på presskonferensen MED munskydd.
Förstår du? Eller behöver du bilder?
Du fattar att det är samma virus där som här?
Så om det korrekt att munskydd hjälper där så är det lika bra här.
Eller menar du att viruset anpassar sig till svensk politik?

Så SVT menar att det är dåligt av Trump att inte bära munskydd men ifrågasätter inte FHM:s riktlinjer?
Du ser ingen mörk humor i det?
Citera
2020-04-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Jag har inte sagt att jag ska vaccinera mig.
Jag sa bara att det kommer ett vaccin snart.
Det ska börja testas på människor om 2 veckor.
Ah fast jag tror de redan börjat testa vissa vaciner. Men men iallafall, bara försökte måla upp en bild av situationen, menade inte dig personligen, bara att många antagligen inte är villiga att ta vacciner som inte är väl beprövade.
Citera
2020-04-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det här.

Alla hugger på nästan precis allting och all form av fakta ignoreras och de matar på med deras egna propaganda.

Helt sinnessjukt att se för att vara ärlig.

"Helt sinnessjukt" hahaha

Det är det här som är kul med tråden. Inte en enda jävel har lyssnat på ett enda motargument men blir alldeles bestört och tycker det är "sinnessjukt" när någon annan inte gör det.

Det är verkligen de dummaste jävla enstöringarma i Sverige som huserar här. Räknar fel med flit och tror att Det då är motparten som framstår som dum, Herregud.

Vad hände med undersökningen om att skolstängning har minimal effekt? Har du tagit till dig den och analyserat den eller sket du helt enkelt i den för att du redan har bestämt dig för vad du tycker i frågan?
Citera
2020-04-12, 00:22
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Jag misstänkte du skulle komma med den fullstängt obegripliga förklaringen "normalt sett".

Vad står det i rubriken till artikeln du länkade till? Jo följande;
"Palliativ farmakologisk behandling vid svår covid-19"
Sen är det till och med en fin tabell med vad man rekomenderar. Inklusive morfin, lugnande, osv.

Du hade fel. Vi har alla fel ibland. Men det här var ju helt sjukt. Eller så trodde du ingen skulle komma på dig.

Haha, alltså du saknar ju några indianer i kanoten. Aja, tror ingen annan tolkade mitt inlägg så urbota korkat som du så överlåter det till andra att bedöma.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Släng alla undersökningar och datasimuleringar i papperskorgen världens forskare!

Flashbacks expert Rad-I-Kalle skriver att skolstängningar är ett måste, nu måste alla snabbt gå över till detta innan det går riktigt åt pipan!
Åh, tack Charlatanen!
Det är inte varje dag jag blir kallad expert. Men det ska du veta, jag faller inte för smicker, och jag har minsann sett att du växlar om till inställsamhet ibland. Också det typiskt charlataner.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Också en vältränad maratonlöpande, Vasaloppsåkande, lejontämjande helnykterist antar jag?

Tror inte majoriteten av svenska folket är nykterister som springer maraton och arbetar som lejontämjare. En varken fet eller smal snubbe, en normal svensk boende i villa med 2 barn som reser utomlands på sommaren, spelar badminton och fiskar...

Jävla idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag tänker nästan på I am legend. (Inte konsekvenserna)

Man kanske inte ska trycka in skit för att behandla ett nytt virus utan att studera det.

Jag gillade uttalandet från Sydkorea där man sätter en normal ribba. Ca 18 månader.

Minst 18 månader verkar vara vad de seriösa säger att det kommer ta ja. Antagligen lite längre dessutom. Inom 24 månader kan vi nog ha nåt är min uppfattning iaf.
Citera
2020-04-12, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Har precis fått info från en läkare att vi är körda viruset kommer studsa tills vi alla är döda friska blir sjuka igen tydligen ett djävulskt virus som vi inte kan stoppa med dagens medicin kunskap så djävulskt utformat att det måste vara gjort i ett labb eller komma från en annan civilisation.

Fick samma info från killen i shopen på golfbanan imorse. Vi får lugna oss med att varken han eller din kompis läkarn har någon egentlig kunskap i ämnet, åtminstone inte i sin yrkesroll. Men din kompis läkarn kanske även är virolog?
Citera
2020-04-12, 00:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Som sagt, hade du något i sakfrågan var du välkommen tillbaka, annars kan du bespara dig tiden.

Vad var det du inte förstod med ”något att komma med i sakfrågan”?

Att bara inte hålla med är bara korkat.
Väger din argumentation inte tyngre än så?

PS. Jag har ingen anledning att ljuga. Då hade jag dragit till med något häftigare begriper du väl, vis som du är.

Godnatt.
Ja, det gällde det där med skolstängningarnas vara eller inte vara. Försök inte prata bort din minnesförlust.
Jag är för skolstängningar, och du tog upp nån avpolletterad och tillbakadragen utsaga som stöd.
Börjar det klarna..?
Citera
2020-04-12, 00:25
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis, i andra länder försöker man i varje fall, man visar deltagande och man berörs.
Vi är ett land av teknokrater.
Jag har läst massor av olika media världen runt och inte i någon utav dessa media har jag sett tillskymmelse utav hånfulla människor.
Ingen schulmantyp som skriver att han har haft corona tio gånger.
Människor i Sverige har lärt sig att förakta sig själva och sitt egna fok.
Dags att ta ur dem det.

.
Citera
2020-04-12, 00:26
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej. Jag misstänkte du skulle komma med den fullstängt obegripliga förklaringen "normalt sett".

Vad står det i rubriken till artikeln du länkade till? Jo följande;
"Palliativ farmakologisk behandling vid svår covid-19"
Sen är det till och med en fin tabell med vad man rekomenderar. Inklusive morfin, lugnande, osv.

Du hade fel. Vi har alla fel ibland. Men det här var ju helt sjukt. Eller så trodde du ingen skulle komma på dig.

Apropå att ha fel och att sedan inte be om ursäkt eller erkänna sitt misstag....
Tänkvärda ord du skriver (sista fetade).
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fick aldrig något svar på detta?!
Källa?
Vad jag har läst så var både Singapore och Japan tvärtom länder som inte införde lock-down.
Citera
2020-04-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Ah fast jag tror de redan börjat testa vissa vaciner. Men men iallafall, bara försökte måla upp en bild av situationen, menade inte dig personligen, bara att många antagligen inte är villiga att ta vacciner som inte är väl beprövade.

Visst är det så.
Tyvärr har väl folk blivit skraja på grund av de få som fick hemska biverkningar av vaccinet till svinfininfluensan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in