2020-04-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror också att kroppens immunförsvar är alternativet innan vi får ett vaccin.

Men många av dem som vill ha lockdown tror inte heller på immunitet och då måste man utrota viruset vilket jag tror kommer att bli väldigt svårt.
Det verkar ju vara konsensus att viruset inte kan utrotas. Det hade kanske varit möjligt om kineserna upptäckt viruset väldigt tidigt, innan det spreds utanför Kina. Typ alla länder väntade på att viruset skulle komma men kunde ändå inte stoppa det. Så jävla smittsamt verkar det vara och världen är för globaliserad. Så självklar att inga länder kan komma undan viruset om gränser öppnas upp.
Citera
2020-04-11, 21:36
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Hur kan människor och användare på detta forum försvara vårat land fortfarande?

Att misstro de som kan mer än en själv är mindre bra mänsklig egenskap. Om det är något jag lärt mig genom åren oavsett vad det gäller, är att lita på de som kan mer om något än en själv. Måhända är det en livsfilosofi, men att verka tvärtom leder bara till fördärv.
Citera
2020-04-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
13 stater i USA har stängt skolan för iår sist jag kollade. Skolor är första som ska stängas under en pandemi.
Men i Sverige är det raka motsatsen.
Citera
2020-04-11, 21:37
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Men en verklig lockdown a la Wuhan tror jag inte fungerar i Västvärlden. Frågan är hur mycket man vinner på lockdown light? Britterna har redan börjat fuska i det fina vårvädret.

Titta framförallt på Frankrikes kurva över antalet döda/miljon!
Man hade kunnat förvänta sig mera resultat av deras rätt stränga utegångsförbud.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är ett större problem för dem än för oss. Sveriges psykopatstrategi må vara känslokall men den får ekonomin att rulla.

Antalet döda är irrelevant för hur länderna klarar sig framöver. Om något är det bra för ekonomin om de äldre dör av.
Vi kanske ska fundera på att gasa alla över 60 också? Då går det ju ännu fortare...
Senast redigerad av Karman 2020-04-11 kl. 21:39.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Som jag sa, förutom länder som är så hårt ansatta att de mest drabbade områdena närmar sig flockimmunitet.

Och då vet vi inte ens hur Spanien kommer att utvecklas när de öppnat upp till samma nivå som Sverige är på.

Hur kan vi uppnå flockimmunitet när det kommer rapporter från Sydkorea med återfall?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det ligger nära tillhands att tro att det faktiskt har rymt från ett labb, en olycka.
Jag köper inte riktigt teorin att det skall komma från Wet market i Wuhan iom att flera av de första patienterna inte ens varit i närheten av marknaden.

Det har nog spridits vidare från marknaden. Dock, flera drabbade hade ju inte ens varit där som sagt. Så tidigt som de smittades kan det nog inte ha hunnit från marknaden och ut i samhället.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Men i Sverige är det raka motsatsen.

Ja, men sverige håller på med ett experiment med sin befolkning. Vet och förstår inte varför.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
13 stater i USA har stängt skolan för iår sist jag kollade. Skolor är första som ska stängas under en pandemi.
Men FHM räknade ju på det och kom fram till att effekten av att stänga alla skolor var minimal. Vem är då du att komma och påstå något annat, utan att presentera dina beräkningar? Du får underkänt!
Citera
2020-04-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja enkelt uttryckt är det Sveriges strategi. Det är lika idiotiskt som det låter. Men vad det egentligen betyder är att man inte gör någonting alls och att man inte har någon beredskap. Då blir så kallad flockimmunitet automatiskt följden. Precis som det alltid har varit.

Det är precis vad resten av världen kommer att råka ut för också eftersom inget vaccin kommer att dyka upp inom en tid som är rimlig för karantän. Om det är idiotiskt eller ej vet inte jag men oundvikligt verkar det vara.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Menar du att läkare använder propofol på äldreboenden? Det var dom jag undrade över.
Ja det verkar som man låter de som bor på äldreboenden få vård på plats. Hört fler säga det.
Och man har ju sagt att man skall prioritera.
Man skickar inte iväg en 90 åring till IVA i första taget.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men de löper mindre risk att bli smittade av sina barn och barnbarn och av sina vårdare.

Men barn/ungdomar smittar ju ej enligt FHM'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in