2020-04-12, 02:09
Medlem
När tror ni allt över över?
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja familjen och gamla goda värderingar är en bra början! Visst finns det idioter bland akademikerna också, massor! Det är dags att gå tillbaka lite i historien och lära oss något av den.

Ja. Jag tror att mycket det vi ser i form av självmord, depressioner osv beror på att vi angripit familjen så hårt under genusteoretikernas styre. Menar, att vara en grå, traditionslös konsumentblob som fostras till att göda vår BNP är ju ingenting som skapar mening eller innehåll. När man ligger där och snyftar, sjuk i Corona, så är det enda som kan ge lite mening åt tillvaron en familjemedlem eller en nära vän. Och där och då uppenbarar sig meningen med livet. Om någon sträcker över ett Nintendo i det läget så kastar man förmodligen skiten åt helvete, men sonen och dottern får gärna stanna kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja eller att justerat för socioekonomiska faktorer så har ingen dött i Sverige alls, det är bara olika lagstiftning om vad som menas med död. Alla som påstår att man kan dö i Fjärde Rikets Utopi är Putinagenter som sprider fake news från Trump. Heil Löfven! Heil Löfven! Heil Löfven!

Hahahahaha ja alla som påstår att WHO har rätt och FHM fel är högerextrema rysskineser som sprider livsfarlig desinformation och kommer spåras och tystas av säpo
Citera
2020-04-12, 02:12
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Och med samma logiska tänkande. Vad händer när man öppnar skolorna? För dom ska väl öppnas igen?
Hur länge ska arbeten vara stängda?
Förstår att du tror att ditt socialbidrag kommer från nån magisk hög av pengar. Men nu måste jag göra dig besviken. Dom kommer från nåt som kallas skatt. Vi alla som arbetar hjälper dig så du får en liten peng när du behöver. Smart va?
Nu blandar du ihop saker här. Det jag pratar om är smittan. Inte hur det påverkar ekonomin. Sen vette tusan varför du tar med socialbidrag i detta för då jag aldrig någonsin lyft något sådant
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkerz

Om 1 1/2 till 3 månader för Sveriges del. För de utvecklade lockdown länderna om ett halvår. För tredje världen om ett år
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tror inte att det blir en lockdown.
Stefan sa några tusen kommer att dö. Tog han bara en siffra ur tomma luften?

Han sa även gör er mentalt förberedda.
Nej jag tror att de har uträkningar framför sig.
Tusen människor är för mycket i ett land som Sverige.
Hade man handlat från första början hade siffrorna sett annorlunda ut.
Stefan har redan räknat med några tusen.

Ja du, jag tycker du ska titta på den här sidan, Detta är med "full social distancing", tycker du vi har det nu? Bläddra ner en bit:
https://covid19.healthdata.org/sweden

Några tusen människor är lågt räknat!
Citera
2020-04-12, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urkerz

A year or two.
Citera
2020-04-12, 02:15
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Fast isf för tidigt att säga motsatsen också. Det finns dessutom andra studier än denna, som ju kom för några dagar sen, som bl a FHM lutar sig mot. Precis som Danmark och Finland ville också (men kördes över av politikerna).
Det är såklart svårt att säga säkert, men skolstängning drar med sig så mycket annat också. Dessutom otroligt svårt att tvinga kids i totalkarantän osv. Så jag har hela tiden lutat åt att stänga dem inte är värt det. Det finns andra åtgärder jag tror skulle ge mer effekt.

Nej. Otroligt lätt att tvinga barn i karantän.
Kallas för att vara vuxen och bestämma. Något som gemene svensk verkar ha glömt hur man gör och istället förväntar sig att någon annan skall uppfostra och betala för deras avkomma.

"Kids". Du har inte barn själv va?
Citera
2020-04-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Ryssland ligger tio dagar efter Sverige. Fallen i Ryssland sköt i höjden igår. Snart är det panik.

Ryssland har ju framhållits som ett föredöme när det gäller begränsande åtgärder. Det verkar inte vara lätt att begränsa spridning.
Citera
2020-04-12, 02:16
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Håll koll på Turkiet. De kan komma att bli nästa epicenter. Snabb ökning av fall, döda och IVA inlagda liknande kurvan för Italien.

I Sverige och många andra länder ter sig ökningen mycket långsammare.
Var det dem som införde ett förbud mot virtuella möten?
Citera
2020-04-12, 02:18
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Nej. Otroligt lätt att tvinga barn i karantän.
Kallas för att vara vuxen och bestämma. Något som gemene svensk verkar ha glömt hur man gör och istället förväntar sig att någon annan skall uppfostra och betala för deras avkomma.

"Kids". Du har inte barn själv va?

Jaså, det tror du? Du bor inte i en liten lägenhet med två-tre kids va?
Citera
2020-04-12, 02:19
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Jaså, det tror du? Du bor inte i en liten lägenhet med två-tre kids va?

Nej det gör jag inte.

Det vore oansvarigt.

Den här pappan bestämmer, tro mig.

Singelmorsor som har gjort dåliga val av livskamrater tänker inte jag offra livet för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in