2020-04-11, 19:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Så säger vanligtvis den som inte är nära slutet och måste hantera ångesten.
Nej så säger balanserade människor som inte är rädda för livet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Intressant!

Vet du om tyskarna tar blodprov för att kolla viruset i blodet. Är det med eller utan antikroppstest?

Förlåt om jag frågar efter information som kan finnas lätt tillgänglig på nätet! Min uppkoppling är usel där vi bor nu, så att leta runt på nätet är ett elände

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Exakt, det är lite därför jag litar mer på metoden som tyskarna kör med och som Sverige troligen kommer att börja med efter påsk och det är att testa folk flera gånger under en periods tid efter tillfrisknande

Fast man testar redan flera gånger.

Jag har efter att jag blivit friskförklarad och avslutat karantönen blivit testad 4 ggr.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Germany. Their model of aggressive testing and soft lockdown is likely the most effective, but we’ll see what happens as this unfolds.

Soft? Max folksamling på två pers.
Citera
2020-04-11, 19:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vilket land i Europa tycker du gör ett bättre jobb än Sverige, och varför?

Alla länder i Europa har lyckats bättre än Sverige.
Den svenska regeringen har varit sist på bollen ända sedan dag ett.
Dödligheten per capita ljuger inte.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag noterar att många här vill att det ska dö så många som möjligt så att man kan skylla allting på Tegnell och driva hat mot honom.

Många Flashbackare är sannerligen sjuka i huvudet. Förmodligen röstar dessa på AfS eller SD.

Japp.., jag har noterat detta.

Att man (dvs du just nu) önskar politisera motståndet mot Tegnell`s linje. Nästa steg bör ju vara då (i.o.m din logik) att samtliga länder i världen, är styrda utav SD och Afs kopior i.o.m de kör "den andra" strategin mot Corona.

Rätta mig gärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är folkets huvuden som ska rulla. Det är vi medborgare som har applåderat och belönat skattesänkningar, invandring, privatisering. Styret är en del av oss, det är vi som ska straffas för vi inte har betedskapslager.
Nej ,jag köper inte det resonemanget, ingen svensk har röstat för att avveckla beredskapslagren ,jag är helt säker på att majoriteten har varit helt ovetande om att så har skett och med ditt resonemang är alltid politiker helt utan ansvar.
Citera
2020-04-11, 19:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu kanske de har ett vaccin till September också säger en expert i expressen " det brukar vanligtvis ta fler år " tillägger hon och ja ett vaccin skall genomgå olika faser i ett lab och skall efter det testas kliniskt ett bra tag.
Utesluta dödsfall och hemska biverkningar.

Vad är det här för råttgift nu då?

Knappast att de kan ha ett vaccin till hösten. Alla experter på vaccin talar om flera år för att få fram något säkert som funkar och inte gör människor sjuka.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast man testar redan flera gånger.

Jag har efter att jag blivit friskförklarad och avslutat karantönen blivit testad 4 ggr.

Där ser man, tackar för rättningen!

Hur ser det ut för dig btw, är du fortfarande negativ?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Lyssnade precis, han pratar om att platån och kurvan minskar. I första delen reserverar han sig kraftigt för att sen bli mer optimistisk och just mer eller mindre deklarerar att vi fått mindre siffror.
I stort sett också mitt intryck.

Tycker han överlag låter som en feg politiker som i var och annan mening lägger in ”reservationsord”. Det låter som om han inte har koll för fem öre.
Är nog ganska så pressad över misslyckandet med att skydda de äldre, men likt den politiker han (egentligen) är så hoppas han komma undan på nåt sätt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Mat? Sa jag nåt om mat?

Har man mat så klarar man sig. Om nån vill hoppa framför ett tåg eller nåt så är det ett eget val. Eller tror du att PK folk bara dör om de inte får sitta i kungsträdgården o dricka öl, åka skidor i Åre eller trängas på Orust?
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
När det här är över kära Dr Tengele så kan vi alla glömma den livstil vi alla haft senaste 25 åren.

Gäller både dig och mig.

Googla barkbrödsrecept.

Lol. Vi som i dagsläget sitter likvida eller viktade mot ädelmetaller & ej är belånade kommer tjäna multum när detta är över. Däremot kan bidragstagare, låneslavar och andra människor som levt över sina tillgångar få det tufft men det är ju inte mer än rätt.
Citera
2020-04-11, 19:20
Medlem
Inspektionen av Stockholms restauranger har påbörjats. Känns som en att det ställs rimliga krav, lär även ha stor effekt på smittspridningen utan att behöva låsa in folk

https://www.dn.se/sthlm/han-kontrollerar-stockholms-krogar-ser-vi-trangsel-ar-det-allvarligt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in