2020-04-11, 14:28
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Bara 17 under senaste dygnet. Det var skönt. Måste betyda att de börjat få kolla på läget och att de hittat något sätt att behandla detta. Värsta har vi nog lämnat bakom oss. Kanske blir så väl att vi inte ens kommer upp i 1000 döda

Ja det ser onekligen ut som att det har klingat av nu. Tegnell gör nog ett uttalande snart att merparten av dagens siffror är eftersläpningar och att det verkliga antalet kan vara mycket lägre, kanske rent av noll.

Finns det möjlighet att allt går tillbaka som vanligt på måndag tro?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scitus
Finns en kolumn..
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Jag missade att det var döda/invånare han postade.

Han har tidigare idag listat dagens dödsfall i andra länder, kollade snabbt och trodde det var det han gjorde igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Definitivt att detta inte är över på länge, inga egentliga åtgärder att stoppa smittspridningen och på det kommer en viss procent döda, det börjar bli lite tjatigt nu.

Likt katten runt het gröt, inget jobbar för att vi ska överleva och stoppa krisen.
”Inga egentliga åtgärder”?

98% av svenskarna har ändrat sitt beteende. Gränsen är i praktiken stängd. Karensdagen slopad likaså sjukintygen efter 14 dagar. Folk är permitterade, varslade eller jobbar hemifrån. Evenemang inom idrott och kultur är inställda, hotell- och restaurangnäringen lider svårt på grund av avsaknat underlag och människor har inte träffat sina anhöriga i riskgrupper på månader.

Vad menar du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Detta håller jag med om, det visar att folket börjar lessna på denna hysteri. Vi måste leva som vanligt.

#LevSomVanligt

Vanligen så minskar folk beteenden som innebär risker. Så det är väl det många gör. Om du inte gör det, är din ensak, eller borde vara det, nu tillhör du dem som sprider och vill sprida smitta. Vilket är ganska äckligt av dig.
Citera
Medlem
Ni som tror att krisen är över tack till dagens väl friserade siffror: tänk om. Krisen är inte över, siffrorna har inte stämt en enda dag, varför skulle siffrorna stämma bättre under en av årets största ledighetshelg?

Sveriges strategi är tydlig: Förminska befolkningens oro.
I stort sett alla stora uttalanden som gjorts kring viruset har visat sig vara fel. Sverige säger en sak medans världen säger annat och så har det varit sen i början på Januari.

Jag försöker förstå agendan bakom Sveriges agerande, men det är faktiskt för mig ett så ologiskt agerande de håller på med att det går bortom allt mitt förstånd.

Kan någon hjälpa mig här?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du har uppenbarligen inte barn!
Den som haft en gravid tjej, vet precis hur orolig man är då.
Tror inte gravida är i majoritet vad det gäller människor som ser sig som odödliga..

Jo jag har barn men de är vuxna nu och utflyttade. Jag menade att gravida är väl i regel unga och friska. Ungdomar verkar ju leva sina liv som vanligt.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du har uppenbarligen inte barn!
Den som haft en gravid tjej, vet precis hur orolig man är då.
Tror inte gravida är i majoritet vad det gäller människor som ser sig som odödliga..

Frustration och desperation, det är vad som kommer snart.
Härligt när liken staplas på hög som ett empiriskt bevis på samhällets misslyckande.
Citera
2020-04-11, 14:29
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha alla förnekare firar på helgerna.
Alla alarmister firar mån och tis då alla eftersläpningar presenteras.

Att du inte lärt dig det än.
Följer du alls detta?

När firar vi andra då?
Gråsörjan är tradig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Frågan var: " hur länge i snitt en IVA-patient ligger inlagd på sjukhus.".

Boris är inte något medeltal för genomsnitt.

Han låg aldrig i respirator
Han va nog inte så farligt sjuk utan hade kunnat självvärdes sej men eftersom han trots allt är högt uppsatt tog man inga risker
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du glömmer att viruset muteras också. Då kan man kasta bort både vaccinet och Tegnells flockimmunitet.

Det kan man inte alls. Nu är du och skriver om saker du inte begriper. Sluta med det. Antikroppar bekämpar huvudsträngen OCH närbesläktade strängar av ett virus.

Vaccin & "Tegnells flockimmunitet" är samma sak. Obegripligt att domedagsprofeterna här inge fattat det ännu.

Ännu mer obegripligt att ni inte fattat att Tegnell är politiskt styrd och att hans strategi är framtagen p.g.a att våra politiker prioriterat fittkonst, massinvandring, genusflum & andra sjuka marxistiska företeelser istäklet för att satsa VÅRA skattepengar på VÅRA medborgare.

FHM bär inte någon skuld utan är bakbundna p.g.a våra politikers misskötsel av VÅRT land under minst två decennier.
Citera
2020-04-11, 14:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag föredrar mer att läsa media från övriga världen. De kör inte med skuldkänslor till folket.
De säger som det är. Blandar inte allt i en smörja av godet, ondska, alarmist, och skäms på dig din lille skit. Ut och ät, nej stanna hemma, nej ut och grilla med grannen,men sitt några meter från varandra, åk tåg, buss men inte när alla andra åker 😂

Du låter dig fortfarande påverkas av media ser jag. Hata dom så går dit mediaberoende fortare över. Dom blandar skit hit och dit för deras intresse är att sälja tidningen. Det måste locka, samtidigt måste de försöka påverka, krönikören murveln som vill sticka ut hens egna tankar. Någon rak tydlig linje blir det aldrig även om globalism, liberalism, goodhet är viktigt i all fall för DN. Aftonhoran ersätter liberalism med vänsterliberalism. Kritiken mot staten är måttlig, de ser aldrig det som är fel. Bara hos några få typ dem på uppdrag granskning. Men det får inte vara systemhotande.
Citera
2020-04-11, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Längre helg. Många flexade nog ut tidigt på skärtorsdagen.

Det är rätt konstigt ändå. Dom uppmanar folk att inte fira påsk. Dom borde rimligtvis ha en högre arbetsbörda än vad dom någonsin haft tidigare. Men långhelgen har dom själva inga planer på att rucka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in