2020-04-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Jag jobbar på smittskyddsavdelning på ett svenskt sjukhus. Det är inte nya rön utan så det fungerar med alla virus, inklusive alla coronavirus. Sluta förpesta tråden med din okunskap.

Ingen möjlighet till immunitet = inget vaccin. Lyckligtvis bildas antikroppar här, annars gade såklart INGEN överlevt smittan då det är antinroppar som bekämpar viruset i kroppen. Ett virus av denna typ som man inte kan bli immun emot är 100% dödligt.
Nej det gör du inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Medianåldern är 61, medelåldern 59,3.
källa?
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topofthemorning
Sa du tror att antalet avlidna går från runt 80 per dag snitt sista 10 dagarna, till 17 på en dag?
Ditt j-a troll

Japp, det är jag ganska säker på.
Citera
2020-04-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
ja jajajaja idiot.
Det handlar om bara 400 pers mer.
Danmark är dubbelt så liten som Sverige och helt nerstängd men ändå har 300 döda.
Gå och bunkra lite mat

Sett till per capita r läget ännu värre.

Sverige ligger TOPP 8 i världen över flest döda per capita

Sveriges strategi är vansinnig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Bara 19 nya dödsfall rapporterade idag?

Jag vet att det är helgfördröjning osv, men förra lördagen var det 33 dödsfall rapporterade. Är fördröjningen större nu?

Nya fall i Sthlm 144 mot 187 förra lördagen.

Olika anledningar skulle jag tro.
Bla nedan
Eftersläpning i rapporterna. (Påskhelg mm)
Färre sjukvård och intensivplatser främst i sthlm så fler måste stanna i hemmen och på sina boenden när de är smittade så de räknas inte in som nya smittfall.
De som dör på äldrehemmen kommer först efter helgen bli rapporterade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja man kan ju hoppas det, men ser man till den senaste slumpmässiga provtagningen så ser det ut som om vi bara är i början av eländet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7449802

Ja, men hela 7% av alla på förlossningen i Stockholm var positiva. Gravida lär väl åtminstone vara lite mer försiktiga än gemene man..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Finland: 49 döda
Island: 7 döda
Norge: 114 döda
Danmark: 247 döda
= 417 totalt

Sverige 899 döda

Sverige har mer än DUBBELT så många fler döda än Norden TILLSAMMANS.

Norge och Danmark börjar öppna upp nu. Vad tror du kommer hända då?
Så länge vi inte har ett vaccin eller folk blir immuna genom att ha varit sjuka, så kommer smittan att spridas. Vi och inga andra länder kan gå u det jorden tills vaccinet distrubuerats till hela landet tidigast om två år. Därför är dina jämförelser med andra länder fullständigt meningslösa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du vill verkligen att fler ska dö alltså? Va fan är det för fel på er egentligen era förbannade domedagsprofeter?
Nej. Jag bara säger sanningen. Ni förnekare är mer skyldiga t andras död genom att förneka viruset.
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har sån ångest. Vi lever isolerat och jobbar hemifrån. Har familjemedlemmar som är i riskgruppen. Men eftersom vi har små barn och har varit ”isolerade” länge nu (ja två månader i alla fall) så vill nu mormor och morfar och farmor och farfar och även andra släktingar komma och hälsa på! De bor i Stockholm och har andra barnbarn som inte lever isolerat och som de träffar varje dag. Deras andra barnbarns föräldrar är läkare och sjuksköterskor.

Jag blir tokig på att regeringen inte bara kan förbjuda resor! Eller sätta Stockholm i karantän! För nu tvingar sig barnens far och morföräldrar sig hit och vill träffas!

För mig som mamma är det så svårt att förvägra dem det när de hänvisar till Tegnell och min man tycker jag är elak som inte låter dem hälsa på sina barnbarn.

Snälla regeringen gör något.

Regeringen? Är du handlingsförlamad eller? Det är DINA barn. Ska regeringen behöva bestämma åt dig hur du skall sköta om dina barn? Fy fan vad dum du framstår.
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Haha så nu är allt över enligt vissa här inne? Nu kan vi återgå till våra normala liv.

Jag kan lova er att vi kommer få se siffror på 150+ döda efter helgen.

Corona är den vanligaste dödsorsaken i USA de senaste dagarna.
Citera
2020-04-11, 14:16
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Det är det visst. Vårt sjukhus & många andra mindre sjukhus rapporterar inte in våra dödsfall under helger då vi intd har de resurserna på plats helgtid.

Nej, det är inga markanta skillnader att tala om säger jag. 17 dödsfall har vi att spela med.
Citera
2020-04-11, 14:16
Medlem
Det är uppenbart över i Sverige, tom SVT har slutat sända dessa dagliga PKs.
Eller behöver dom ett par skattemiljarder till för att sända samhällsviktig information på en helg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in