Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Nej, det är ingen kostnad. Ytterst trivial kunskap.
Och du kunde inte heller visa hur det var en kostnad.
Alla som grunnar kan begrunda följande lilla exempel:
* Jag har en skuld på 1.1 MSEK. Jag har 500 kSEK på bankkontot och fasta tillgångar på 1.5 MSEK. Mina nettotillgångar är är 1.5 + 0.5 -1.5 = 0.5 MSEK
* Jag amorterar 100 kSEK. Jag har därefter 400 kSEK på bankkontot och skulden har minskat till 1.4 MSEK. Mina nettotillgångar är är 1.5 + 0.4 -1.4 = 0.5 MSEK
Dvs mina nettotillgångar har inte minskat det minsta. Inga kostnader fanns.
Nej. De lever som alla andra kreditgivare på räntenetto. Inte på amortering. Du irrar runt på slagordsnivå.
Och alla som grunnar på om du är en fåntratt eller inte har beviset här.
Att svenska banker levt på 'räntenetto' som du så fint kallar det, dvs bostadslån, är väl ingen nyhet för någon. Nu menade jag inte privatpersoners kostnader utan kreditgivarnas. Om du tagit en liten paus innan du skrev sitt svavelosande inlägg hade du fattat det. Självklart är det inte kostnad för låntagaren ha ha. Jesus
Men hur mycket 'räntenetto', dvs bostadslån, vilket är det enda som kommer i fråga här, har någon annan än de tre största bankerna i Sverige?
Hur mycket 'räntenetto', dvs bostadslån, har Lendo? Känner du nån som har bostadslån, förlåt 'räntenetto', hos BankNorwegian? SverigeKredit? Kreditly?