2020-04-11, 00:20
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Så det är alltså Flond (19-åringen) som golat Bilal,
Här e bild på tjockisen Flond, någon påstod att Alex Ghara Jr hade blivit utfrågad om Flond i ett förhör och han sa typ "haha han liknar peter griffin", ser faktiskt likheten på denna bild
https://minfil.com/36Y1keo0of/50192529_787780624917889_297261055992659968_n_jpg
Citera
2020-04-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Här e bild på tjockisen Flond, någon påstod att Alex Ghara Jr hade blivit utfrågad om Flond i ett förhör och han sa typ "haha han liknar peter griffin", ser faktiskt likheten på denna bild
https://minfil.com/36Y1keo0of/50192529_787780624917889_297261055992659968_n_jpg

Det var jag som skrev det i en annan tråd hahah, finns bättre bilder där han liknar P.Griffin ännu mer.
Citera
2020-04-11, 15:47
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det var jag som skrev det i en annan tråd hahah, finns bättre bilder där han liknar P.Griffin ännu mer.

Haha, jag dör Minns du vilket mål/FUP det var förresten?
Citera
2020-04-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Haha, jag dör Minns du vilket mål/FUP det var förresten?

Det var i FUPen om mordet på Zaki i Von rosens väg sommaren 2018.
Citera
2020-04-11, 20:02
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det var i FUPen om mordet på Zaki i Von rosens väg sommaren 2018.

Tack
Citera
2020-04-14, 09:06
Medlem
Någon som har fått FUP:en och vill dela med sig?
Citera
2020-04-14, 10:02
Moderator
Mappings avatar
Sådärja, här är huvudprotokollet. Har inte hunnit läsa det ännu men det verkar inte vara något som är gallrat p.g.a. sekretess. Målsägare, alltså tilltänkta offret, är Mohamed Laid Zek*zk* (*=i), någon som hört talas om honom?

https://minfil.com/D2Qbkbp1oa/Malm_TR_B_7636-19_Aktbil_194_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf
Citera
2020-04-14, 10:07
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Sådärja, här är huvudprotokollet. Har inte hunnit läsa det ännu men det verkar inte vara något som är gallrat p.g.a. sekretess. Målsägare, alltså tilltänkta offret, är Mohamed Laid Zek*zk* (*=i), någon som hört talas om honom?

https://minfil.com/D2Qbkbp1oa/Malm_TR_B_7636-19_Aktbil_194_F_runders_kningsprotokoll_23_pdf

Får bara ”Bad Gateway” när jag försöker ladda ner. Du orkar inte slänga upp FUP på Docdroid? Låter onekligen intressant.
Citera
2020-04-14, 10:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venividivinci
Någon som har FUP till denna?
Var det Naief de skulle mörda?

Jag har bara börjat skumma FUPen, men det verkar inte som att Naief var måltavlan, dock är han vän med personen som verkar vara tilltänkta BO, de tränar tillsammans på Limhamns Crossfit och det var utanför det stället som mordet skulle ske.
Citera
2020-04-14, 14:32
Medlem
Citat:
Jag har bara börjat skumma FUPen, men det verkar inte som att Naief var måltavlan, dock är han vän med personen som verkar vara tilltänkta BO, de tränar tillsammans på Limhamns Crossfit och det var utanför det stället som mordet skulle ske.

Finns bilder i Fup när de spanat på tilltänkta BOs gäng 2017, han gymmar då med naief och Biggie en kille som enligt maysem i hans FUP sägs vara en del av mekkys organisation.

Stod något att det ett tag innan Bilal ska ha varit en dansk bmw och spanat utanför gymmet.

Fattar nt heller vad Bilals brud ser i honom, hon kommer från en rik familj och pluggar i lund enligt hennes insta. Om hon verkligen måste ha en kriminell kille så skulle hon väl kunna hitta någon med mer klass än Bilal

FUP var ganska rörig, förstod inte riktigt varför flond och mouomom (eller va fan han heter) blev åtalade.
Citera
2020-04-14, 14:56
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Finns bilder i Fup när de spanat på tilltänkta BOs gäng 2017, han gymmar då med naief och Biggie en kille som enligt maysem i hans FUP sägs vara en del av mekkys organisation.

Stod något att det ett tag innan Bilal ska ha varit en dansk bmw och spanat utanför gymmet.

Fattar nt heller vad Bilals brud ser i honom, hon kommer från en rik familj och pluggar i lund enligt hennes insta. Om hon verkligen måste ha en kriminell kille så skulle hon väl kunna hitta någon med mer klass än Bilal

FUP var ganska rörig, förstod inte riktigt varför flond och mouomom (eller va fan han heter) blev åtalade.

Angående det sista du skriver om Flond Och M så gissar jag att det är för att de ska ha varit på plats en gång vid gymmet med vapen och att det då bara var tur att snubben inte blev knäppt. Lite konstigt är det dock.
Citera
2020-04-14, 15:14
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Ska försöka sammanfatta den nu efter en första överflygning. Bilal verkar styra och ställa rätt bra med både F och M, de upplever honom som tjatig om att utföra kriminella uppdrag åt honom. De vet att han behärskar ett stort våldskapital i form av äldre, känt kriminella, bröder. Bilal har en BQ-mobil som alltså kör EnchroChat krypterat, denna verkar teknikerna inte kunna ta sig in i. Bilal har sagt till F och M att de ska vara med som backup, och bilförare, vid ett mord. Ingen av dem vill utföra detta, och de kommer inte på något bra sätt att ta sig ur situationen. När mordet väl ska ske ringer en av dem polisen, berättar om en bil det finns vapen i och så grips alla 4 (tjejen också) för grovt vapenbrott och förberedelse till mord.

Att F och M blev åtalade måste ju bero på att de bevisligen varit med i planeringsstadiet av ett mord. Visst, de drog sig ur i sista stund, men har ju själva erkänt att de hanterat vapen, utrustning osv.

Tilltänkta BO, jag förkortar med Z, säger sig inte ha en aning om varför någon är ute efter honom. F och M säger att de inte vet något om varför Z ska mördas. Det spekuleras löst i en skuld.

Intressant är: Z och Naief är precis som du skriver träningskompisar, tillsammans med Biggie. Tack för påminnelsen om vem han ser ut att ha kopplingar till. Intressant är också att Bilal och F är i London i slutet av sommaren 2019. Också intressant att polisen visar bilder på Karolins mördare (ni vet de där han hoppas in i en Mercedes) för F och undrar om han tycker att det är likt Bilal. Det tycker F, till viss del.

BQ-telefoner är ovanliga och Bilal säger i förhör att han betalat 16.000:- för sin. Jag tror att detta på något sätt hänger ihop med Karolin-mordet och mordet i London, det finns någon som är beredd att lägga mycket pengar på detta, jag tror ALDRIG Bilal skulle köpa en BQ helt utan anledning, men det är bar mina egna spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in