2020-04-11, 10:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tycker att jag var ganska tydlig i mitt inlägg men jag ska försöka vara övertydlig då. Ja det satt poliser i rättegången och antecknade. Hiding har även kommenterat det i en intervju någon stans. Ja det blir säkert ett överklagande. Ja Hiding vill nog vara säker på att han forfarande blir dömd och inte frias. Nej jag är inte helt säker på att HD är inblandad i polisernas antecknande. Jag tror dock att blotta misstanken om att vara misstänkt för något brott och att inte veta OM man åker in - eller isåfall NÄR är ett straff i sig. Är jag tillräckligt tydlig nu?

Du menar att antecknande poliser "säkrar ett eventuellt överklagande"? Aldrig hört talas om innan.
Du svarade inte heller på vad du menade med att det kommer mer rättsliga påföljder för HD då det inte kommit några hittills.
Citera
2020-04-11, 10:47
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du menar att antecknande poliser "säkrar ett eventuellt överklagande"? Aldrig hört talas om innan.
Du svarade inte heller på vad du menade med att det kommer mer rättsliga påföljder för HD då det inte kommit några hittills.

Det har jag inte skrivit något alls om. Jag skrev att det går inte att veta huruvida polisernas antecknande är kopplat till SD eller HD.

Hon kan ju inte gå vidare med sitt liv. Hon har detta hängande över sig som en våt fuktig dimma. Hon kommer i allafall under SD straff att leva med vetskapen om att han kanske golar, eller att team Hiding jobbar på att få dit henne. Och DET är ett straff i sig.
Citera
2020-04-11, 10:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Antecknande poliser gör sitt jobb med vetskapen att bara för att de vunnit i tingsrätten betyder det inte att de vinner i hovrätten.
Citera
2020-04-11, 10:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den hatiska flocken jagar vidare.
Varenda människa som inte tyckte om
LW och som inte gav henne allt hon
pekade på måste straffas.

Så kränkande det måste ha varit för
narcissisten LW att HD inte lät henne få
SD utan strid. LW dagdrömde om hur det
skulle bli hon och SD så fort HD fick reda
på otroheten. Istället så valde HD och SD
att fortsätta tillsammans. En kränkning LW
inte kunde acceptera. Att någon man som
hon ville ha valde en annan kvinna.

LW manipulerade alla sina vänner att tro
att hon var ett offer i en destruktiv
relation som hon försökte lämna. Samtidigt
terroriserade hon SD med hot om vad hon
skulle göra om han inte fortsatte relationen
med henne.

En strid mellan två psykopater. Det kunde
bara sluta med en katastrof.

Offret är HD. Fortfarande två år efter
mordet så fortsätter LW att förstöra livet
för denna stackars kvinna.
Instämmer i vartenda ord. Mycket bra skrivet.
Går inte beskriva mer sanningsenligt.
Hade inte den smutsiga FUP delgivits tråden vore medvetenheten om vad som föregicks mordet legat på samma nivå som medvetenheten om omvärlden i Nord korea.
Citera
2020-04-11, 10:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det har jag inte skrivit något alls om. Jag skrev att det går inte att veta huruvida polisernas antecknande är kopplat till SD eller HD.

Hon kan ju inte gå vidare med sitt liv. Hon har detta hängande över sig som en våt fuktig dimma. Hon kommer i allafall under SD straff att leva med vetskapen om att han kanske golar, eller att team Hiding jobbar på att få dit henne. Och DET är ett straff i sig.

Om hon är oskyldig så har hon inget att
frukta.
Citera
2020-04-11, 10:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
frukta.

Det kan vi inte veta. Det enda vi vet är att det finns konstigheter i FUP som var så pass allvarliga att hon en kort period var häktad. Vi har också åklagarens formulering. Den pekar indirekt på HD. Om hon undanhållit bevis - eller de fakto varit inblandad i planläggningen det vet vi inte. Vi kan bara ana. Något luktar ruttet dock.
Citera
2020-04-11, 10:53
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
frukta.

Folkets spott och spe kan vara nog så jobbigt att bära.
Citera
2020-04-11, 10:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Att det finns poliser som sitter och antecknar under rättegången är fakta. Men detta är troligen enligt mig det faktum att det säkerligen blir en vända i hovrätten också. Hovrätten spelar upp vittnesmålen från tingsrätten och det är inte helt ovanligt att det blir lägre straff alternativt friande i hovrätten. Det handlar snarare om att Hiding gör sitt jobb och säkrar ett eventuellt överklagande. Jag måste säga att jag är djupt imponerad över hennes insats i hela detta fallet. Med den början - fadäser och att Springare fick gå - är det imponerande att det efter så här lång tid och så gott arbete komma till rättegång - och troligtvis då en dom (eftersom han sitter kvar i häkte). Hon skulle tagit sig an Palme fallet

Ingen vet huruvida det kommer mer rättsliga påföljder för HD. Och den vetskapen i sig är ett straff så gott som något. Tänk att leva med vetskapen att Hiding flåsar dig i nacken och bevakar dina steg. Nog för att orsaka psykisk ohälsa. Inte för att det verkar knäcka HD. Hon verkar på ett konstigt sätt starkare än nånsin. Trots att hon beskrivits som passiv och svag.

Här skriver du att ingen vet om det kommer mer rättsliga påföljder för HD.

Citat:

Ja hon blev indragen i ett helvete av dessa två dårar. Du verkar övertygad om att hon är skyldig till brott, allt talar emot det då hon är avskriven alla misstankar.
Citera
2020-04-11, 10:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja hon blev indragen i ett helvete av dessa två dårar. Du verkar övertygad om att hon är skyldig till brott, allt talar emot det då hon är avskriven alla misstankar.

Folkets straff kan många gånger vara värre än domstolens.
Citera
2020-04-11, 10:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Ja jag skrev INGEN VET. Det är ju så det är. Ingen av oss kan veta hur detta blir vi får bara vänta och se.

Det fanns inte tillräckligt bevis för att binda henne till det brottet och hon är avskriven ja. Men precis som du är övertygad om vad LW är för en kvinna så är jag övertygad om att HD vet betydligt mer än hon säger och att hon på ett eller annat sätt är inblandad.

Vi kommer inte längre i dessa diskussionerna du och jag. Så jag säger glad påsk till dig och lämnar vår diskussion.
Citera
2020-04-11, 11:00
Medlem
Citat:

Visst är hon det. Men det kan ändras fort. Får man bevis på att hon faktiskt vetat att SD är gärningsmannen här så kan hon återigen bli delgiven misstanke gällande skyddande av brottsling.
Citera
2020-04-11, 11:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det kan gå hur som helst i Hovrätten, dom kan höja straffet oxå. Vet inte vad du menar med säkrar ett eventuellt överklagande?
Det blir med 99% en överklagan dock.
Jag blir nyfiken på hur flera av er kan vara så säkra på att tingsrättens dom kommer att överklagas. Båda parterna har ju nu inför rätten fått lägga fram sina berättelser om vad SD gjorde kvällen den 14/5 2018, och lagmannen Björn Lindén fick säkert möjlighet att ställa frågor om han ansåg att något var oklart.

Vad är det som säger att han nu inte skulle kunna skriva en dom som på ett pedagogiskt sätt förklarar hur han har resonerat sig fram till sitt beslut, på ett så övertygande sätt att den part som beslutet går emot inser att det inte skulle löna sig att överklaga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in