Citat:
Ursprungligen postat av
svensknorrman
Menar du på allvar att vi som inte målar upp en katastrofbild och ifrågasätter de som skapar denna katastrof ils försöker få andra att framstå som idioter? De enda jag försöker få att framstå som idioter är de som läser en rubrik och utifrån denna försöker skapa en sanning, eller de som fått för sig att det är tegnell som fattar alla besluten, eller de som kallar tegnell för folkmördare, eller de som tror att bara för att en läkare säger något blir det per automatik sanningen.
Jag tillhör den skaran som många anser vara synisk och kallblodig. Men tyvärr är det nog så att det enda sättet att stoppa framfarten av viruset är att skapa immunitet hos så många som möjligt och samtidigt skydda de utsatta. Men det är knappast tegnell som skapat situationen på äldreboende det är de som inte tänker sig förr och tvunget ska besöka hemmet trots faran. Visst finns det smitta som spridits av personal men denna siffra är det ingen som vet hur stor den är.
App app app
Där kom den, direkt i svarets första mening:
”Vi som inte målar upp en katastrofbild”
På så sätt sätter du dig på jävligt höga hästar, sänker alla andra som ser verklighetens risker - nu och framåt. Du totalt ignorerar vad som hänt och sagts sedan det första fallet bekräftades fram till nu, alla underdrifter och nonchalans från Tegnell om pandemins genomslag, och det faktum att varenda land i väst agerar hårdare och mer resolut.
Dessutom spelar ni ett högt spel. Om jag och såna som jag som kallas allt från populister till nazister får fel, så är jag jävligt tacksam.
Om såna som du får fel, vad gör du då?
Läst Time än?
https://time.com/5817412/sweden-coronavirus/