2020-04-11, 10:01
Medlem
welcometorealitys avatar
Löfvén nu på SVT 1
Citera
2020-04-11, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Har du en källa med länk som bekräftar det fetstilta?

Den 31 januari, har kollat.
Stoppade Italien flyg från Kina.
Senast redigerad av pe11e 2020-04-11 kl. 10:03. Anledning: Tillägg
Citera
2020-04-11, 10:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Jag är ingen alarmist. Men du ville ha fakta på hur Sverige var värre. Jag siar inte. Tror som många andra att dödstalen per capita kommer vara ganska jämna i de flesta länder när det är över. Men just nu är det inte bra i Sverige. Men finns många faktorer bland det. Bland annat att vi är väldigt bra på siffror.... vi är nog för bra för vårt eget bästa att rapportera döda....

Dessutom så räknar alla länder olika hur gör man med de som dör utanför sjukhusen, hur gör man med multisjuka. Jag vet att man i flera länder haft problem med olika former av äldreboenden där har man haft dålig koll på döda i covid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Jag tror snarare du skall fråga hur och när hans "vänner" blev testade..Eftersom det är synnerligen ovanbligt att bli testad så kan man undra vilken riskgrupp dessa "bekräftat testade" är ur. Min fru som är aktiv sjuksköterska har ännu inte testats (arbetar på Akuten och röntgen på stlrre sjukhus) så man skall nog ta denne användares "Bekräftade testade vänner" med en god portion salt..
Konstigt att hon inte blivit testat. Flera vänner som jobbar på sjukhus i större stad som blivit testade flertalet gånger. Även inom äldreomsorgen. I Skåne.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Japp, jag är olydig och tänker själv istället för att var en jagsvag följare av politiska auktoriteter ( framför allt om dom är populister)

Det enda som tänker åt dig är Tegnells micropenis.

Vet att straffet för både dig och Tengele kommer bli helt horribelt. Karma kallas det och det kommer i expressfart mot ert håll. Det blir så när man massdödar oönskade och gamla, som ni hade kallat, ”element”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Till skillnad från diverse politiker i olika länder ?

De har sina intressen så du får inte sanningen av dem heller. Lyssna kritiskt på alla parter i vanlig ordning så lär du iaf hamna i närheten av sanningen.
Citera
2020-04-11, 10:04
Medlem
Leveranser med testkit från Kina...
De som bedömdes undermåliga i Finland?
(Enligt den svenska modellen: ”så billigt som möjligt”?)
Citera
2020-04-11, 10:06
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ge oss källa istället för dina ständiga påhitt.
Behövs ingen källa. Vet du då ingenting?
Och ändå yttrar dig. Alla andra vet men inte du alltså får du googla!
Citera
2020-04-11, 10:07
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
Antalet döda är 870 ?

Per dag menar jag
Citera
2020-04-11, 10:08
Medlem
Fy fan vad dålig han är svetsarn. Vi gör rätt. Väst världen ser oss med en nyfikenhet.
Citera
2020-04-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Kollade då och vad jag såg flög inte Iran Air på Kastrup. Luftfartsverket stoppade på rekommendation av FHM.
Ok, jag kan ha fel om Iran Air, men hur som helst fanns det något bolag som flög mellan Teheran och Kastrup,
efter att flygningen till Arlanda stoppats.
Citera
2020-04-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Orsaken är för sent agerande av S-regeringen och dess myndigheter.

Personalen på äldreboendena går runt i sina vanliga kläder och gör personlig hygien utan skyddsmask. Orsaken är att de inte fått någon skyddsutrustning för staten saknar sådan. Inga beredskapslager finns heller.

Ska de inte sprida smittan från rum till rum krävs samma noggranna hygienföreskrifter som på en IVA avdelning för Corona sjuka. En omöjlighet pga resursbrist och därför dör de äldre i drivor.
nu var det faktiskt så att borglig regering nedmonterat sjukvården och vi skall nog vara väldigt glada vi har S i regering just nu...

Och personal på äldreboende går inte alls omkring med "egna" kläder och patienter med misstänkt smitta andvänder man skydd visserligen långt ifrån samma som på sjukhus..
Skyddsvisir, handskar, plastförkläde, samt munskydd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in