2020-04-11, 04:29
Medlem
JahLoves avatar
Tja!
Har førsøkt hitta vilken av de 3 färgade kablarna som går till helljuset på passagerarsida som man kan ta styrström ifrån?
Det ær halogen (alltså inte xenon/bi-xenon).

Jag vågar inte chansa så frågar er. Men det jag læst lite om ær att den kabelen ær VIT som ær styrström. Någon som kan bekræfta, som har koll?

Bless
Citera
2020-04-11, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Tja!
Har førsøkt hitta vilken av de 3 färgade kablarna som går till helljuset på passagerarsida som man kan ta styrström ifrån?
Det ær halogen (alltså inte xenon/bi-xenon).

Jag vågar inte chansa så frågar er. Men det jag læst lite om ær att den kabelen ær VIT som ær styrström. Någon som kan bekræfta, som har koll?

Bless
Enklast att mäta upp eller kontrollera med en testmejsel.
Citera
2020-04-11, 14:33
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Enklast att mäta upp eller kontrollera med en testmejsel.

Mjaa, jag vet, dock så kommer jag inte till stiften utan att demontera hela lyktan =/ Så därför tänkte jag om någon kanskje gjort detta förut =).
Jag antar att det inte finns något mätinstrument som mäter utanpå kabelisoleringen? =P
Citera
2020-04-11, 14:34
Medlem
Citat:
Mjaa, jag vet, dock så kommer jag inte till stiften utan att demontera hela lyktan =/ Så därför tänkte jag om någon kanskje gjort detta förut =).
Jag antar att det inte finns något mätinstrument som mäter utanpå kabelisoleringen? =P
Har du inte en testmejsel med vass spets? Sådan stickes genom isoleringen vid kontroll.
Citera
2020-04-11, 14:36
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har du inte en testmejsel med vass spets? Sådan stickes genom isoleringen vid kontroll.

jaaha =) okej, det går att gjöra det alltså. Det var mer än jag viste =)). Men jo, jag tror nog bannemig att jag kan ha en sån liggandes. Vad ska jag mäta mot för motstånd? =)

Tack för snabb hjälp =)!
Citera
2020-04-11, 14:37
Medlem
Citat:
jaaha =) okej, det går att gjöra det alltså. Det var mer än jag viste =)). Men jo, jag tror nog bannemig att jag kan ha en sån liggandes. Vad ska jag mäta mot för motstånd? =)

Tack för snabb hjälp =)!
Det var väl spänningen du skulle kontrollera. MEd en dylik handlar det om att se lampan i skaftet tändas. Kabeln till testmejseln kopplas till 31.
Citera
2020-04-15, 03:01
Medlem
JahLoves avatar
Kan avsluta tråden, och ge tips till er som ska göra detsamma.
På passagerarsida, är det VIT kabel som styr helljus. Jag upptäckte att den GULA kabeln, går till dimljuset =)
Touran tdi "limousin" 2014mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in