2020-04-10, 19:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Mitt svar handlade inte om LW hade sådan utbildning - vilket jag vet att hon hade, utan om ALLA pastorer hade det så som trådskrivaren gjorde gällande. Vi har olika åsikter om det, vilket är okej för min del. Kan vi sluta diskutera detta nu? Tycker detta är utrett sedan länge och OT.

Jag har inte läst det ni pratade om, så jag kanske hamnade helt fel där.
Förlåt.
Försökt läsa ikapp ca två dygns inlägg och skummade igenom en hel del.

Och ligger efter ännu...
Citera
2020-04-10, 19:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan man ju verkligen säga.
Plus att en peson fick sätta livet till helt i onödan.

Man kan ju säga med rätt att det hade funnits väldigt enkla lösningar på det hela.

Istället för att mörda hade ju bara lagt upp korten på bordet, sågat relationen med L*ena helt och hållet.
Finns ju inga proportioner på att lösa problemet på det här sättet.

Hade inte L*ena släppt taget, finns ju alltid motåtgärder, som att polisanmäla.

Herregud, hur många otrohetsaffärer har det inte funnits på jorden, där den gifta partern inte vill att det ska komma fram till frun/mannen, men älskaren/älskarinnan inte accepterar att vara den andra? Kanske också blivit lovad något mer, att det ska bli skilsmässa, bara det blir ett bra tillfälle...

De flesta löser inte problemet med mord för det.

Nä. Men att det inte är utan följdverkningar borde ju kunna vara bekant. (Man kunde ju citera bibeln, dagen till ära. Skarven mellan den nya och den gamla. Men så roligt ska vi inte ha....)
Citera
2020-04-10, 19:19
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Kontot på Flashback registrerades 2018-mm-dd.

---

Del av förhör med D*vidsson, H*nna-Sofie; 2019-09-06 10:23 diarienr: 5000-K574218-18:

Ok, bra att du redde ut det!
Citera
2020-04-10, 19:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och du tror på henne? Har UW bekräftat detta? Jag har inte läst det - men jag har inte läst alla förhören.

"Sanningsvittnet" MH? Och så tror vi på Tomten med för säkerhets skull.

Det är väl bara att läsa i MH´s hatblogg, så ser man hur mycket man kan lita på det vittnesmålet. Ägnar man flera år åt att dagligen skriva hat mot LW, UW och barnen, så blir det sannerligen lite svårt att tro på det vittnesmålet hos Polisen. Personen ifråga är allt annat än stabil.

TACK OCH LOV att UW och barnen kom bort från det äktenskapet.

Vissa personer här har ägnat två år att sparka på en brutalt mördad 3-barnsmamma och samtidigt tala om att "de förstår MH". Sjukt, sjukare, sjukast.

Alla bör läsa bloggen.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Jag kanske kan klargöra en sak för er som inte är singlar eller som är singlar men inte lyckats hitta någo ligg/dejt. Det vanligaste är att man dejtar och testar sig fram för en eventuell framtida partner. Då kommer sex in i bilden. Inte konstigt för det är en självklarhet. De som klankar ner på att LW haft säg 7-8 olika ligg under ett par år kan ju fortsätta leva i sin insnöade värld.
Så är det. Som singel har man ibland nån kille i månaden eller varannan månad om man vill utan att behöva ursäkta sig. Man testar. Eller - gör man inte det när man är 40 plus? Är man gammal då? Intorkad? Spindelväv? Nej, det är man inte. Och Lena var en otroligt social människa med både känslomässigt behov och fysiskt. Dessa två kombinerade hon. Och p g a sin död så är det några som kastar skit på henne för att hon inte levde som en nunna. Va fan!
Citera
2020-04-10, 19:45
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det såg ut som en normal ensamstående kvinnas cv. Men hon verkade ibland ha sex utan att hon egentligen ville. Det är ju inte bra.

Det kan jag hålla med om. Jag får uppfattningen att hon sökte närhet utan att alltid vilja ha sex. Det missförstods nog ibland.
Citera
2020-04-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det ena utesluter inte det andra. Om jag vet att NN legat med majoriteten av min kompiskrets så är det inte för mig material till en blivande flickvän/fru.
Det blir alldeles för jobbiga högtider när man vet att frugan har haft allas balle mellan benen när man träffas.

Nu var det inte konsistensen. Men frågan är ju också hur många SD visste om att LW träffat?
Citera
2020-04-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det kan jag hålla med om. Jag får uppfattningen att hon sökte närhet utan att alltid vilja ha sex. Det missförstods nog ibland.
Det handlar om att söka närhet. Behöver man ligga för att få det så gör man det. Ibland är närhet/bekräftelse synonymt med sex för vissa människor. Jag tror Lena var svårt skadad av sin första barndom och att det satt i - även om det inte var en medveten känsla.
Citera
2020-04-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Såna här saker, samt JG:s bufflande, borde in i @honan6 sammanfattning, tycker jag! Kan du åta dig uppgiften att höra med honan6 ifall hon vill ha med ett avsnitt som handlar om rättegången, i sin i övrigt fantastiska sammanfattning?

NAs Christina Erikssons artikel var otroligt bra. Den sa det mesta.

Efter kritik från (bara?) oss om att direktrapporterna från rättegången var under all kritik, så blev det betydligt bättre.

Fattar precis varför CE skrev artikeln. All heder till henne för att hon såg och hörde vad HD sa. Eller kanske vad hon INTE sa.
Citera
2020-04-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Känns tragiskt.
Citera
2020-04-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
NAs Christina Erikssons artikel var otroligt bra. Den sa det mesta.

Efter kritik från (bara?) oss om att direktrapporterna från rättegången var under all kritik, så blev det betydligt bättre.

Fattar precis varför CE skrev artikeln. All heder till henne för att hon såg och hörde vad HD sa. Eller kanske vad hon INTE sa.

Aha.. Jag är prenumerant och du/någon kan ju inte klippa o klistra in de reportagen. Men kanske du kan Pm:a mej med texten?
Skulle vara mycket intressant att läsa den. Jag har nog missat den tidigare.
Citera
2020-04-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och du tror på henne? Har UW bekräftat detta? Jag har inte läst det - men jag har inte läst alla förhören.

Skulle gärna läsa förhören med MH men kan inte hitta dem någonstans. Vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in