2020-04-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Jag har aldrig påstått mig vara expert.

"Den enda användaren i hela tråden ingen orkar ta på allvar" kan jag direkt avfärda, min inkorg är fullsmetad av privata meddelanden från mer eller mindre upprörda domedagsepidemiologer som bland annat tycker att jag "förstör stämningen", men även delar ut skällsord och till och med rena hot.
Det har du visst. Du har till å med insjuknat och sitter i karantän. Du ändrar åsikt varje dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Siffrorna är uppblåsta.

Nja..snarare tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Leder mig till att tro att det ÄR cytotoxisk storm som dödar folk.

Säkert så. Om man räknar bort de svagaste, äldre stackarna som sossarna gärna offrar.
Citera
2020-04-10, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://samnytt.se/time-avslojar-vardpersonal-med-bekraftad-corona-beordras-fortsatta-jobba-i-sverige/

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Enligt läkaren kan den svenska hanteringen av corona ”sluta i en historisk massaker.” Läkaren vill inte framträda med namn i publiceringen – därför att det ”är ofördelaktigt att prata om epidemin eller motsätta sig den officiella synen på den”. Han känner dock ändå ett behov av att dela av med sig informationen på grund av etiska och medicinska överväganden.

"sluta i en historisk massaker". Suck.
Citera
2020-04-10, 17:44
Medlem
Det snackas bort i vissa kretsar. Men officiellt dog då i Sverige 77 fler personer och i Danmark, Norge och Finland tillsammans 16 personer det gångna dygnet. Då har vi totalt 870 döda i Sverige i corona medan D, N och F har 403 döda. Nu dör det inte dubbelt fler i Sverige längre utan snart är det 3 gånger fler. Hur "FAN" skall detta sluta? Kan man bara förklara bort det med att det kommer att öka i dom andra länderna när dom släpper efter medan det försvinner i Sverige?

Vad jag "tror" har kanske ingen betydelse men jag tvivlar på Folkhälsomyndigheten eller kanske är det regeringens fel och tidigare regeringar. "Djälva" soppa. Lägg märke till att Danmark, Norge och Finland har tillsammans 15 miljoner invånare medan Sverige har 10 miljoner.

Börjar också Folkhälsomyndigheten att tappa lite självförtroende nu?
Citera
2020-04-10, 17:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Vackert!
Glädjer mig åt att det finns fler som uppskattar både det ena och det andra och speciellt en GT, även dagen efter den stora dagen!

Vad var stort i går?
Har jag missat något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Kan du italienska. 1.2 % dödlighet med 0 bakomliggande sjukdomar. Jag sa att 1.4 var i Wuhan och då hånskrattade du åt mig och kallade mig alarmist.

Om 60 % blir smittade innan immunitet så komma alltså lite drygt 360 000 dö i Italien.. Det är en vanlig influensa.
Har du googlat på "mörkertal" ännu? Riskgrupper är äldre och sjuka, ofta i kombination. Det är alltså minst två riskgrupper.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Sverige drygt 900 döda, Finland drygt 50.

Det är med andra ord värt att offra liv för att få kasta in ungarna på skolan och kunna sitta på en uteservering o njuta av en kall, vill skicka ett stort tack till de som offrat sig.

Återkom om ett eller två år så kan vi jämföra på riktigt. För tidigt att jämföra nu då Finland ligger efter oss i kurvan.
Citera
Medlem
WHO med siste nytt om coronapandemien:
https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/195428?wide
Citera
2020-04-10, 17:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Du använder ordet "mist" ett par gånger i ditt inlägg. Skall detta tolkast som "mest" eller som "minst"?

Tack.. Ja hur kunde det bli så?? Hur som, nu är korrigerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Har du googlat på "mörkertal" ännu? Riskgrupper är äldre och sjuka, ofta i kombination. Det är alltså minst två riskgrupper.
Nu börjar du igen? När jag lägger fram fakta ifrån din berömda rapport så svamlar du iväg de och börjar med mörkertal. Du är full av skit.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det snackas bort i vissa kretsar. Men officiellt dog då i Sverige 77 fler personer och i Danmark, Norge och Finland tillsammans 16 personer det gångna dygnet. Då har vi totalt 870 döda i Sverige i corona medan D, N och F har 403 döda. Nu dör det inte dubbelt fler i Sverige längre utan snart är det 3 gånger fler. Hur "FAN" skall detta sluta? Kan man bara förklara bort det med att det kommer att öka i dom andra länderna när dom släpper efter medan det försvinner i Sverige?

Vad jag "tror" har kanske ingen betydelse men jag tvivlar på Folkhälsomyndigheten eller kanske är det regeringens fel och tidigare regeringar. "Djälva" soppa. Lägg märke till att Danmark, Norge och Finland har tillsammans 15 miljoner invånare medan Sverige har 10 miljoner.

Börjar också Folkhälsomyndigheten att tappa lite självförtroende nu?

Man får jämföra om nåt år. Omöjligt att veta hur mycket efter i kurvan Finland och Norge är, samt vad som kommer hända när dom släpper upp på samhället. Det vi sett i Asien är att nya fall ökar drastiskt igen direkt ett land släpper på lockdown...

Men som sagt. Man får jämföra om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in