2020-04-10, 16:13
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja jag skall nog inte skylla allt på vänsterrevolutionen.
Är nog mest tidens anda. Politiker pratar om allt annat än politik. En kletig smörja utav ickepolitik, en hel smörja utav tjänstemän hit och dit.
Inte ens när covid-19 figurerar kan de vara mänskliga. Det är den ena tjänstemannen efter den andre som avlöser varandra. Stefan dyker upp i bland som gubben i lådan. Blir prisad som en " landsfader". För mig är han enbart gubben i lådan.

För mig känns det som att de lastat över allt på folket och de kommar att ta åt sig äran om det går bra men beskylla folket om det går åt helvetet.
Känns som vi får klara oss själva.
Det här är värre än själva farsoten i sig.

Årets bästa flashback-inlägg. Tack!

Jag önskar att de drygt 70 000 personer som är medlemmar i Facebook-gruppen "Vi stöttar Anders Tegnell och FoHM" också kunde läsa detta inlägg. Men vid närmare eftertanke så hade det inte spelat någon roll. Man kan inte lära en blind att se.
Citera
2020-04-10, 16:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Förnekarna sprider en del oroväckande information med.

Absolut, men de skriker inte sig hesa om fantasisiffror av döda kommer att ske i Stockholm inom de närmsta 1-8 månaderna.
Citera
2020-04-10, 16:14
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hmm, den första april 59 döda, den tionde april 77 döda, det borde varit många fler döda idag enligt din ”prognos”. Vart är halmgubben?

Nu vet inte jag vilka siffror han trodde men de var säkert överdrivna.
Att du dock fortfarande inte lärt dig att det inte går att kolla siffrorna under helgen förvånar mig.
Det har ju sett likadant ut varje helg utan undantag att dödstalen näranog halverats och sedan plötsligt EXPLODERAR på måndagen och då är det alarmisternas tur att säga "haha vad var det jag sa".
Det är lite komiskt att följa er utifrån.
Du gör ju samma sak själv, hur många som dog idag den tionde april vet vi först om några dagar eller veckor.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad gör dig till expert till att avgöra det?

Du är ju samma dåre som alla de andra som har suttit här i veckor och haft konstanta fel.

Bara gå igenom din posthistorik för att sedan jämföra händelseförloppet för att inse hur skrattretande det är när någon som med lägre intelligens säger till andra att skulle veta för lite.

Typiskt den efterblivna vänstern och deras argument.

Gå gärna igenom min posthistorik någon gång då du är i balans.

Kolla också vad du kommenterat på ovan och säg gärna lite mer specifikt var jag har fel? Tycker du det är specifikt? Tycker du postaren ifråga har visat på kvaliteter som gör denne till en lämplig epidemiolog?

Jag tycker det är högst ospecifikt. Jag tycker det tyder på att det är en amatör som tycker (vilket man får göra) och gissar (vilket man får göra) utan att ha varken erfarenhet eller översikt över tillgänglig fakta.

Vad har du med detta att göra, förutom att du gillar att göra enfaldiga personangrepp inklisive helt ogrundade (och i det här fallet helt felaktiga) uttalanden om folks politiska sympatier.

Jag har svårt att se vad du tillför i tråden förutom volym, men ditt enträgna postande gör säkert att det känns bättre för dig. Så kör på. Men försök att vara saklig. Enfaldigt trams a’la ”Men du då..?” istället för sakliga argument gör dig inte till den mest nyttiga bidragaren i tråden.

Ser fram emot din reaktion för att se om du återigen hemfaller till ”men du då” eller kanske lite ogrundade uttalanden om andras intelligens och total fortsatt brist på förmåga att lyssna, fundera och lära.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
När har jag hävdat det? Länk.
Jag länkade dig förut då du påstod att din italienska studie hävdade att 0.1 dog av Covid19 utanför riskgrupperna.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I USA är nu Covid-19 den vanligaste dödsorsaken. Anders Tegnell fick frågan om det kunde vara så i Sverige också.

Hans svar var han inte tyckte det var en bra fråga, det var helt ointressant tyckte han.

Skrattade mitt i allt elände åt det svaret.
Citera
2020-04-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Vems inlägg svarade du på? Om det var mitt inlägg så föreslår jag att du läser vad jag skrev igen, så att du förstår vad jag menar.

Det var absolut inte menat som en synpunkt på vad du skrev, utan snarare mina tankar om samma ämne.
Mer att det jag skrev hängde ihop med ditt inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Stämmer det att vi hade +107 dödsfall igår? Såg det på C19 men kan ha missförstått. Borde väl ha stått överallt i tidningarna i så fall?

Jorå det stämmer.
Ju högre dödstal desto mindre kommer du få höra om det från media
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu fick också Anders Tegnell frågan om viruset skulle kunna mutera. Nej det var helt otänkbart, var hans svar.

Sen fick han också frågan om hur han såg på att Danmarks folkhälsomyndighet har höjt risken för att icke sjuka kan smitta, till nivån "Betydlig". Hans svar var att han inte vill kommenetera detta, efterso han inte tror att Danmark har sagt så.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Hoppas inte för mycket på varmare väder i Påsk.

Warm weather probably won’t slow COVID-19 transmission much

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-warm-weather-will-not-slow-covid-19-transmission

Rapid Expert Consultation on SARS-CoV-2 Survival in Relation to Temperature and Humidity and Potential for Seasonality for the COVID-19 Pandemic (April 7, 2020)

https://www.nap.edu/read/25771/chapter/1#4

Stay Smart, Stay Safe, Stay alive

Vilket är något som vi har vetat om länge, hade varmt väder varit ett hinder så hade spridningen inte varit densamma i Afrika, Indonesien och Sydamerika, men till min vetskap så är det inget större stopp av spridningen trots olika klimatförhållanden.
Citera
2020-04-10, 16:16
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Fult av dem dessutom att tex skylla på de anställda i äldrevården som FHM menar troligtvis gått till jobbet fast de visste att de hade symptom, inte att asymptomatisk personal kanske smittat boende. Det säger mig att så kommer de köra hela vägen, lägg skulden på de som de inte på något sätt skyddat. Varför inte direkt lägga hela skulden på dödsoffren.
Stefan sa i Expressen igår. "Vi"har misslyckats med äldrevården . Vi i det fallet är folket.
Går man sedan längre ner i texten står det.
"Vi" förstår inte varför= politiker.
Ännu längre ner står det. Vi skall se över orsakerna= politiker "Det kan vara brister i personalens rutiner eller att besöksförbud inte följts som det skall" = folket.
Inga andra orsaker finns med
Inget om asymptomatisk personal som är mest troliga enligt mig.
Många kommunala inrättningat har inte råd att tillhandahålla arbetskläder tex, nödvändiga skydd mm. Endera ljuger de för att kommunalpampar stoppar det mesta i egen ficka eller också vet inte politiker något om vad tjänstemän gör i kommuner, eller också gör de det och skiter i det
.
Citera
2020-04-10, 16:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej inte jag.
Därför vill jag ha en nedstängning av Sverige.
Man får inte alltid vad man vill, framför allt inte när det gäller 10 miljoners frihet som du vill ta ifrån dem. Hur omogen är du egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in