2020-04-10, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Läser du vad du själv länkar?

"Kim also said patients had likely “relapsed” rather than been re-infected.

"False test results could also be at fault, other experts said, or remnants of the virus could still be in patients’ systems but not be infectious or of danger to the host or others."

Klart han inte gör, då skulle ju hans argumentation inte hålla.
Citera
2020-04-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hm. Vissa bilkaravaner får mig att misstänka att det finns de som har missat det där.

Det finns rapporter från orust där stöckholmare körts bort från sina sommarstugor en skall ha bränts ner.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det där är sämre nyheter för de som ägnar sig åt lockdown. Om en smitta så smittsam som corona kan smitta samma personer om och om igen så kommer den aldrig att försvinna. Det är i så fall dödfött att försöka låsa in och isolera sig till det att den blåser ut.

Karantän eller isolering är för att sjukvården ska hänga med. Så inte du eller jag sorteras bort bland alla andra sjukdomar än covid19, tex hjärtinfarkt, stroke, organfailure osv.

Om tillräkligt många covid19, kommer in till ett redan belastat system så innebär det att fler dör, än om sjukvården få in en jämn ström av patienter, som de kan behandla löpande.

Alltså många verkar ha missuppfattat karantän och isolering? Jag fattar inte, verkar som att många tror man gör det för att det är skoj att sitta inne 1-2 månader?
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Har i 2 dagar varit snuvig med trötthet och torrhosta. Har antagligen covid19. Är det så här milt förstår jag inte varför vi i hela friden låser ned hela världen

För oss började det så..höll på i över 2veckor sedan blev det hög feber och ont i huvudet som bara fan. Hostan satte sig djupare i bröstet. Uppmot 39,6 i feber med frossa och ont i kroppen 3-4 dagar.

Nu har det avtagit men vi är fortfarande trötta och sover enhel del..sporadisk huvudvärk då och då.

Blev inte mycket matlagning då vi var som värst..åt macka och drack en massa juice och mjölk

Börjar få lite aptit igen..Både jag och frugan var väldigt utslagna samtidigt så vi sov mest och knaprade zink och klorokinfosfat 250mg varannan dag.
Citera
Avstängd
sherms avatar
33 gångers överskattning mot den förutsägelse om antal coronadöda som görs idag, nu i nivå med säsongsinfluensa.

We Want Names! President Trump Says "Two Very Smart People" Came into His Office and Urged Him to Lock Down Economy or 2.2 Million Americans Would Die (VIDEO)
https://www.thegatewaypundit.com/2020/04/want-names-president-trump-says-two-smart-people-came-office-urged-lock-economy-2-2-million-american s-die-video/
Citera
2020-04-10, 15:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Okej du är ju värre än JeffreyEpstein.
Hur kom du fram t denna magiska siffra?

Ni förnekare är ju värre än alarmisterns.

Eftersom du reagerar på det jag skriver antar jag att du själv har påhittade siffror som är högre än de officiella?

Jag kommer inte fram till någon siffra. Det är ett vedertaget sätt att gör en statistisk bedömning. Det är tillåtet att tro eller vill du förbjuda det?

Varför reagerar du så häftigt på min siffra om 5 % osäkerhet. Tycker du jag tog till för mycket? Tror du att det är mindre?

Vad tror du om de officiella siffrorna som presenteras?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Jag undrar om inte dom dödstalen kan hittas i SCB's preliminära siffror som kommer till veckan. Om det nu när en massa pensionärer som dör i hemmet och där dödsorsaken beskrivs som lunginflammation så skulle det kunna förklara en del av dom saknade Coronadödsfallen.

Jag tror tyvärr det är mycket sådant där, som slipar till dödssiffrorna för FHM.

För det låter ju helt orimligt att Sverige, som det enda land som nästan nonchalerar detta och inte vidtar några större åtgärder, skulle det gå bäst för med mildast utveckling, jämfört med andra länder som totalt stänger ner allt men ändå får skräcksiffror.

Något stämmer inte med denna bild

Visst är det skönt att fortfarande ha ett öppet samhälle, men när man tittar på hur det ser ut i andra länder och här i Sverige i rapporteringen, så skulle man nästan kunna tro att vi har två helt olika virus att göra med. Ett mycket farligare och mer smittsamt virus i andra länder, och en mildare och mindre smittsam i Sverige. Men så är det ju naturligtvis inte, utan det måste finnas andra förklaringar.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Exakt! Men de skyller sina "rekommendationer" på folket. Törs inte ha krav och vill nog inte heller eftersom Tegnell vill ha flockimmunitet.
Vad är då inte bättre än att säga. Ni hörsammade inte våra rekommendationer.
Allt är erat fel oavsett om ni vet om att ni bär på smittan eller inte.
Vi krävde inget och ni är skithögar.

Förstår mer och mer varför svensken går med böjd rygg. Media och politiker ger dagligen vinkar om att svensken skall skämmas, bör håna varandra, se upp till alla andra etniciteter än sin " egna skitetnicitet"

De har då också ryggen fri och kan skylla ifrån sig på folket.
Citera
2020-04-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det kommer ofta dubbla budskap från svensk media och från staten. Ibland är alla svenskar. Ibland inte.

En annan stor grupp som smittats och avlidit av corona är somalierna. För ett par veckor sedan var det minst 15 stycken:

Idag är det förmodligen fler. Säkert många fler.

Enligt denna artikel i SVD är ungefär hälften av dödsoffren i Stockholm invandrare:
Stämmer det att hälften av de som dör är babbar är jag ännu gladare över att man inte gjort en idiotstänging av samhället som många gapar om. Det verkar inte vara den närande delen av befolkningen som dör om man säger så. Synd bara att de måste belasta sjukvården in i det sista.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad är det som händer i Belgien egentligen? Har inte dom varit under lockdown i typ 4 veckor nu? Hur kan dom ha så katastrofalt många döda varje dag? Och ökande.

Ja, hemska siffror. Drygt 500 döda idag med en befolkning på 11 miljoner.

Mycket beror säkert på trångboddheten. Belgien är ju pyttelitet till ytan jämfört med Sverige. Plus att de har en stor andel muslimska invandrare av främst marockanskt ursprung, som i t.ex. det ökända gettot Molenbeek i Bryssel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jaså?

Underrubrik på Expressens framsida (går ej att kopiera, aktiverar länken):
Ön överfylld i påsk - trots reseavrådan

https://www.expressen.se/gt/folket-flockas-mitt-i-pandemin-olyckligt/

Sluta försöka gjuta olja på vågorna - du slänger bara mer bensin på brasan.

Vad tror du finns i Orust?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I alla fall smittkoppor. Vet inte om det finns något mer exempel. Men jag tänker, att efter den här världsomfattande skräcken över corona, så kommer människor över hela världen att vara upplysta och villiga att ta vaccinet. Samtidigt. Det är svårare att få till en sådan motivation när det gäller andra sjukdomar, som blossar upp än här än där - och glöms bort emellan.

Kommer inte att hända. Möjligen blir det ett riskgruppsvaccin varje år likt influensa om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in