2020-04-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaha diktatorn har talat och vill tysta alla som inte instämmer i hatet och katastrofstämningen.
Ja jag hittar ej på siffror i alla dal.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jaha du har förväntat dig nu också att ca 800 skulle dö.
Hur många till " förväntar " du dig att skall dö?
Du har ju hånat dem med högre siffror menar jag.
Det finns människor till allt.

Jag är glad att siffrorna inte är högre än de är men det är också tillräckligt högt tycker jag.
Vill inte se siffror likt 800 om dagen.
Då blir det riktigt otäckt och hemskt både för dig och dem du hånfullt kallar alarmister.

Glad påsk för den delen.

Nej, jag förväntade mig inaget vad gäller löpande siffror. Jag förvöntade mig att sjukvården med sin låga kapacitet skulle bli utmanand och att världens oduglingar till världsledare skulle råka i panik.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det är ju inte säkert att man sprider smita. En nylig undersökning kom fram till att vara 2,5 % av stockholmarna testade positivt för viruset, och då ska man komma ihåg att Stockholm är värst drabbat. Minst 97,5 % är i så fall smittfria, de flesta håller distansen och håller sig inne om de är sjuka.

Det är så fel att den stora massan ska måsta styras av en liten klick smittfobiker, särskilt när mild smittspridning utanför riskgrupper samtidigt för något gott med sig i det att det bygger upp folkimmuniteten, vilket i slutändan kommer även dig till godo.

Den stora massan styrs ständigt av en liten klick. Det krävs också, i synnerhet i en situation som denna.
Citera
2020-04-10, 15:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-southkorea/south-korea-reports-recovered-coronavirus-patients-testing-positive-again-idUSKCN21S15X?il=0&fbclid=IwAR2AyuAkaled9_5oLkug8G xt8qCNSGY6BNQ2IjNGMTyfvy2QBNxZiu8XCAI

Lycka till med flockimmuniteten!

Läser du vad du själv länkar?

"Kim also said patients had likely “relapsed” rather than been re-infected.

"False test results could also be at fault, other experts said, or remnants of the virus could still be in patients’ systems but not be infectious or of danger to the host or others."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad är det som händer i Belgien egentligen? Har inte dom varit under lockdown i typ 4 veckor nu? Hur kan dom ha så katastrofalt många döda varje dag? Och ökande.
Så länge vanligt folk går till jobbet så är utegångsförbud och max 2 pers i sammankomster att sila mygg och svälja kameler.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det verkar ju löna sig. Sedan som Danmark de ligger ju inte långt efter oss i dödsfall. Fastän de har infört mycket mer extrema åtgärder.

Det här kommer ju bli något som man kommer diskutera i åratal. Vilken metod som var bäst. I Danmark kanske det är fler just nu som tar livet av sig än brukligt t.ex. Fler företag går under osv.

Karantänen får dock färre att dö i trafiken
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Hur många virus har världen lyckats utrota med vaccinering?
Ett, smittkoppor. Det tog typ 200 år.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Hur många virus har världen lyckats utrota med vaccinering?

I alla fall smittkoppor. Vet inte om det finns något mer exempel. Men jag tänker, att efter den här världsomfattande skräcken över corona, så kommer människor över hela världen att vara upplysta och villiga att ta vaccinet. Samtidigt. Det är svårare att få till en sådan motivation när det gäller andra sjukdomar, som blossar upp än här än där - och glöms bort emellan.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Eftersom vi konstant tillför nya fall upp till en vecka senare är det väldigt vilseledande att som Tegnell prata om 40 eller 45 döda per dag som han gjorde för några dagar sedan. Nu, med de senaste bokförda fallen på dessa dagar ligger det på 60-70 döda per dag dessa dagar.

- Dom senaste 7 dagarna (2:a april - 9:e april) har det rapporterats 72 dödsfall per dygn. Det är en katastrofal siffra.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Cecilia Naucler som är läkare och professor vid Karolinska Institutet och forskar om virus och immunförsvar, skriver alltså så här på Twitter alleles nyss:

Som sagt var, jag säger här att det nog börjar bli för sent för Stockholm, men även om "game over" för Stockholm kan vi fortfarande göra rätt i andra delar av Sverige. Lockdown är nödvändigt för att återupprätta kontroll.

"Game over" för Stockholm? Stämmer ju inte riktigt med Anders Tegnells bild att allt är så bra, det planar ut och vi har kommit igenom det.

- Är Anders Tegnell nöjd ifall det planar ut på den här nivån? Är det acceptabelt att över 70 svenskar stupar varje dygn? Hur länge är det tänkt att massdöden ska pågå i den här takten?

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Cecilia är en kollega till mig. Klok kvinna! Hon har sedan tidigt i februari varnat för just den utveckling vi nu ser.

Den svenska strategin är fullständigt misslyckad.

- Ja. Nu har vi facit. Anders Tegnell har misslyckats. 870 döda svenskar är tillräckligt många för att inse att Anders Tegnell har valt fel strategi.

Citat:
Ursprungligen postat av grodafet
Din kollega är en idiot.

Den svenska strategin fungerar utmärkt; nämligen att mörda alla pensionärer och stoppa skattepengarna i egna fickor.

- Och utnyttja dödsoffrens bostäder till att fylla på med ny befolkning utifrån. Enligt den ideologi som dominerar i samhället, så är svarta människor är mer värdefulla än vita människor. Samhällets ledare försvarar gärna svarta människors rätt att styra sina egna hemländer. Samma ledare försvarar även svarta människors rätt att göra anspråk på vita människors hemländer.
Citera
2020-04-10, 15:30
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Herregud, försök inte med halmgubbar mot mig din tönt.

Vi friskar upp ditt minne:

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Antalet döda dubblas var tredje dag i Sverige just nu. You do the math.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Hmm, den första april 59 döda, den tionde april 77 döda, det borde varit många fler döda idag enligt din ”prognos”. Vart är halmgubben?

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Ja, det var inte korrekt, men varför inte bemöta det direkt istället för efterblivet raljerande?

Det är inte lätt att bemöta personer med ett självspelande piano i skallen alarmisterna saknar ofta självkritisk hållning och/eller någon vidare analytisk förmåga, de går in i kaklet för prognoserna, fast de egentligen är de profetior för en morbidare värld.
Senast redigerad av Drullknull 2020-04-10 kl. 15:38.
Citera
2020-04-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-southkorea/south-korea-reports-recovered-coronavirus-patients-testing-positive-again-idUSKCN21S15X?il=0&fbclid=IwAR2AyuAkaled9_5oLkug8G xt8qCNSGY6BNQ2IjNGMTyfvy2QBNxZiu8XCAI

Lycka till med flockimmuniteten!

Det där är sämre nyheter för de som ägnar sig åt lockdown. Om en smitta så smittsam som corona kan smitta samma personer om och om igen så kommer den aldrig att försvinna. Det är i så fall dödfött att försöka låsa in och isolera sig till det att den blåser ut.
Citera
2020-04-10, 15:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Nja, stugan får man fortfarande åka till. Bara den inte ligger utanför Region Stockholm.

Hm. Vissa bilkaravaner får mig att misstänka att det finns de som har missat det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in