2020-04-10, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du överdriver kraftfullt när du försvarar en sådan typ av person som JG, men det beror på att du inte vet så speciellt mycket om vederbörande.

Kak- och kaffe-monstret JG med halva ostfrallan hängande i skägget är en riktigt ful fisk.

JG är likt en skäggspretande márulk som döljer sig innanför sin huva och springer på mikrofoner lite varstans, framför allt inom rätts-salar dit vederbörande kommer.

JG:s absoluta bästa dödspolare och GeoCaching-kompis SD, är likt en djävuls-simpa som manipulativt lurar på sandbotten bakom en sten, och på land, bakom fönster för att smygfilma sitt offer.

JG och SD, två riktigt fula fiskar som polar bland tångruskorna och smider sina planer.

SD tillhör fisksläktena Pip-ulkar och Fnitter-simpor.

KammarÅklagaren Åsa Hiding har länge suttit i sin båt och fiskat och till slut fick hon napp, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa hade fastnat på kroken vilken hon sedan så småningom fick placerad inom ett häkte.

Backm*n:s Palme- och Quick-taktik lyckades inte så speciellt bra inom rätts-salen, nej ! sa domaren, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa vill man inte ha på fri fot.

Hade SD försatts på fri fot efter avslutad rättegång, så hade SD mycket troligen friats i slutänden, men nu sjönk Backm*n:s önskan till botten då vederbörande:s Pip-ulks-fnittrande klient återsattes inom häktet i väntan på domen, vilket betyder, att SD med största sannolikhet kommer att dömas till ett långt fängelsestraff.

Sedan därefter kan den mycket duktiga KammarÅklagaren Åsa Hiding utbringa en segerskål med sin lika duktiga kollega Tessan när den Pip-ulks-fnittrande dårsimpan SD burats in bakom gallren där vederbörande sedan kan sitta och tänka över sina begångna elakheter.

Draffe blir nog helt Paffe samt att Snoris och Gloris tappar hakorna i kakorna och sväljer kaffet på tvären när den slutliga domen faller över SD.

Sedan fortsätter KammarÅklagaren Åsa Hiding jakten på HD:s hemligher så och även JG.

Team/ Åsa Hiding.
Duktigt jobbat flickor

Jag bugar o bockar.!
Själv försöker jag skriva lite med glimten i ögat. Försöka få in lite humor i eländet. Både när hittar saker i en FUP eller när man refererar nån reporter på NA.
Många gånger uppskattas den typen av inlägg, just när man kombinerar det seriösa med lite enkel humor. Allt blir så mycket lättare då.

Tack.! För ett fantastiskt inlägg.
Citera
2020-04-10, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför ska SD bli misstänksam om han är avlyssnad och anser sig *oskyldig* att han var avlyssnad finns ju grunder för, då han hade en intim relation med LW.

Varför tror du han omnämner detta till sina *vänner*?

Ok, erkänner att jag nog felat i detta genom att utgå från mig själv; personligen skulle jag inte uppleva det som något alldeles oproblematiskt att vara konstant buggad/avlyssnad.
Menar att det nog i viss mån konkret skulle inverka på hur jag uttryckte mig etc i mina samtal med bekanta etc.
Men det är väl bara jag det.

Och att han omnämner detta för sina vänner kan ju bero på att de är hans vänner, att man inför sina vänner kanske skulle få lite dåligt samvete om man inte ger dem info om att allt de säger spelas in, skrivs ut och arkiveras hos polisen.
Citera
2020-04-10, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lenas sista månader i livet var fyllda med den bitterljuva njutningen att göra Hanna så illa som möjligt.

Aktbilaga 168 Facebook Messenger del D sid 309-313. Obs läses nerifrån och upp..
Lena Wesström
sådär vidrigt får man inte tänka
14 feb 2018 23:26
Lena Wesström
för helvete, du får inte säga det, då dör jag av skam
Lena Wesström
vet du, det var första gången jag sa det där vidriga till nån
Lena Wesström
Phew
Lena Wesström
som säger det i smyg, i garderoben, som Lisabet (Madicken), nästan som att sticka nålar i en
voodoodocka
14 feb 2018 23:25
Lena Wesström
Jag är som en liten unge
Lena Wesström
Men, som sagt, det är otrligt skönt att tänka det
Lena Wesström
Jag kan ALDRIG säga det där
Lena Wesström
HAHAHAHA
Lena Wesström
att hon såklart blockar och förbjuder ännu hårdare nu när hon får höra detta, att hon bjuder till och
har sex och är rolig och att de såklart fortsätter vårda sitt yttre skal, men att de båda ALL TID
kommer veta att allt är genomruttet, att hon ALDRIG mer kan lita på honom, hur ska hon kunna ha
koll på honom som gav sina nya heliga löften och inte höll ett enda v dem på hela året?
Lena Wesström
att är hon verkligen så korkad att hon nånsin trott att han älskat ohc respekterat henne? TRODDE
hon verkligen att han skulle SLUTA vara med mig? FATTAR hon inte att vi chattar hela dagarna och
nätterna, att vi ses flera gånger i veckan, att vi har sex i princip va�e vecka, att han ljuger för henne
varenda jävla dag?
14 feb 2018 23:23
Lena Wesström
sånt som typ för alltid skulle sabba det lilla självförtroende hon försökt jobba upp nu det senaste året
14 feb 2018 23:22
Lena Wesström
fullständigt förnedrande saker har jag tänkt
Lena Wesström
gud, du skulle veta
Marie Strömblad
Nä hon tål nog att få höra en hel del
Lena Wesström
fan marie, jag ÄR störd
Lena Wesström
men samtidigt vill jag ju inte ta nån skit som inte år min
14 feb 2018 23:21
Lena Wesström
ska försöka behärska mig
Lena Wesström
vore så olustigt om det ble vöppet krig
Lena Wesström
det kanske räcker
Lena Wesström
bara att tänka tanken år så otroligt skön
Lena Wesström
och jag skrattar åt det
Lena Wesström
hahahaha
Lena Wesström
jag är så elak!
Lena Wesström
den onde skulle bl imörkrädd
Lena Wesström
du skulle bara veta vilka vidrigheter jag formulerar i min skalle när jag sätter igång
Marie Strömblad
Ja fy
14 feb 2018 23:20
Marie Strömblad
Ja
Marie Strömblad
Nä då jävlar
Lena Wesström
men straffar och fryser ut och är dum
Marie Strömblad
Slår
Lena Wesström
alltså inte slår såklart
Marie Strömblad
Vadå slår
Lena Wesström
jag kommer INTE vara lindrig mot henne om hon ger sig på mig
Marie Strömblad
Va
Lena Wesström
och det är inte okej
Lena Wesström
hon slår på mig det hon borde slagit på honom
Marie Strömblad
Hon är ju helt knäpp
14 feb 2018 23:19
Lena Wesström
det är hon med

Lena Wesström
för vet du, det ÄR inte bara han som är dum mot mig
Marie Strömblad
Nä det tror jag inte
Lena Wesström
HAHAHA, så fruktansvärt elaka!
Lena Wesström
idag har jag fantiserat om alla möjliga elaka saker jag skulle vilja säga till henne om hon frågar mig
Lena Wesström
vet du, jag ÄR kanske stördare än de
Marie Strömblad
Nä @konstigaste paret
14 feb 2018 23:18
Lena Wesström
men det är fan ingenting mot dem
14 feb 2018 23:17
Lena Wesström
jag VET att jag är störd
Lena Wesström
helt störda
Marie Strömblad
Hur orkar dom
Marie Strömblad
OMG
Lena Wesström
Hur har de det egentligen? Hon begärde att få hans telefon och har nu gått igenom den. igen
14 feb 2018 23:14
Lena Wesström
Lena Wesström
nu har Stefans fru granskat hans och mina inställningar i appen vi skriver i och konstaterat att vi
båda nyligen ändrat till att inte visa när vi senast var online. praktiskt taget bevis för att vi har
kontakt.
Lena Wesström

Jaha. Och.??
Tenor-Stefan hade ändå ingen rätt att döda Lena. Spelar ingen roll hur taskig hon var mot Hanna. Spelar ingen roll alls.
Pip-Steffe gjorde ett val när ha fortsatte knulla med Lena. Han kunde enkelt ha lämnat henne, men hans aktiva val att inte avsluta förhållandet gjorde att även Hanna blev drabbad. Det är helt och hållet Stefans val som har lett fram till hela denna historien.
Jag är så nyfiken på varför du tycker så illa om Lena. Din personliga vendetta mot henne lyser klart.
Undra vad hon har, eller inte har gjort mot dig.

Men dina "smutskasta Lena" inlägg funkar inte. Dom är totalt meningslösa.
Det är liksom lite försent nu.
Citera
2020-04-10, 15:29
Medlem
Lite kuriosa:
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18

De pratar om JG:

...
FL I: Jag läser inte Flashback nämligen så jag vet inte vad som står

MT: Det gör inte jag heller, det gör inte jag heller

FL 1: Men, men vad är det som han är orolig för?

MT: Folk skriver det, att dom ska ... nej, jag vet, jag vet inte vad som skrivs på Flashback, så ska jag säga utan det, det jag har fått förmedlat, eem ... är att han känner en oro att dom ska göra nånting över torpet.

Nähä? HD läser inte Flashback. Märkligt med tanke på att hon själv skrivit härinne.
Citera
2020-04-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Utifrån att även JG varit svårt manipulerad ... så ser jag ur den aspekten.
Han klarar väl inte att inse hur manipulerad hans själv varit och är.
Att det inte är lätt att ta sig ut en manipulerande psykopats grepp har vi sett från LW.
Minsann om inte HD och JG var och är lika manipulerade men har inte blivit mördade,
de har haft annat upplägg i sina beteenden gentemot SD.

Jag vinklar bara ur JG:s synvinkel, jag har vinklat ur LW:s tidigare.
Hur de kan tänkas uppleva tragedin.
HD återstår, klurigt där ...

Sedan vet jag ju ingenting om hans förhållanden till vänner tidigare. Som det står i texter
var han inte speciellt aktiv inom geocaching.
Har inte fått klart för mig hur hårt JG gått fram då det gäller övriga vänner.

I mina ögon är HD hal som en ål och tyst som en mus.
Obegriplig och ogreppbar.

JG är mer öppen. Hans uppträdande i rätten och hans försvar för SD berättar om en av SD bedragen man, med nerverna utanpå kroppen. Hans delaktighet i hela soppan är att han stöttade fel person = SD istf sin gamla vän Lena, som var ensam och mådde jättedåligt. Samt att han har tigit om det han vet kring mordet och fiskat i grumliga vatten på fb.

Men mer än så tror jag inte han är involverad, men det räcker med att han har svikit ett mordoffer och hennes barn genom att mer eller mindre öppet ha stöttat en slemmig typ som nu är på gång att dömas för mord..
Citera
2020-04-10, 15:31
Medlem
Lonnrots avatar
Man skulle kunna våga hypotesen att SD inte fullt ut förstår sig på sin egen framgång med LW, medan hon mer är ute efter ett tak över huvet för sig o sina ungar och lite status o bättre villkor. SD tycker LW är lättledd o korkad o inget att fästa mycket avseende vid... LW tycker ungefär samma sak tillbaka...

Tänk att folk inte kan vara helt uppriktiga ens när de är otrogna?

Eller så faller det ut när man ska kröka tillbaka det som var krokigt från början.
Citera
2020-04-10, 15:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Jag är inte imponerad av ditt sätt att försöka skuldbelägga LW för mordet. Du är desperat som försöker göra det. Mord är mord, tillika planerat och man skall dömas därefter.
Glöm inte att det är Lenas ord. Vad som står om Lena är en spinnoff från avsikten i FUP som är att binda MGM vad brottet. Var glad över att vi inte har tillgång till slasken ty vad som framkommit om Lena i FUP är toppen på isberget. -vet jag.

Nej den som berövade henne livet är till 100% ansvarig för det men att inte förstå motivet till morder är jäkligt korkat .
Dessutom är det att pinka på vad vi har att lära om Lena Wesströms tragiska öde..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 15:40.
Citera
2020-04-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du gömmer dig bakom mordet på en mördad trebarnsmamma för att få alibi att spy galla över och håna med 1000-tals invektiv...Du skiter fullständigt i mordet och njuter av jakten på onda män. Du har exakt samma problem som förstörde Lena Wesströms liv..

Du satte fan igång dina hån, smutskastningskampanjer och förolämpningar innan Lenas lik kallnat.

2018-05-21, 23:50

Det här inlägget liksom de flesta från dig är utan sans. Ta och läs det igen och inse att dina resonemang har inte ett dugg att göra med vem som är skyldig till mordet. Hur många mord har inte skett mot kvinnor där mannen känner sig orättvist behandlad av olika skäl. Attackerar du dessa kvinnor också och har förståelse för mördaren? Har du själv blivit utsatt för svek?
Citera
2020-04-10, 15:34
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med dig om allt i princip!
Väldigt likt mina egna tankar.

Har bara en annan tro om HD än du. Tror inte att hon har varit delaktig i mordet.
Jag misstänker att hon vet betydligt mer än vad hon erkänner, och att hennes städning i SDs hus är en del av den delen. Kan hända att hon även godkänt att mordet ska ske, men mest är jag inne på att hon fått veta efteråt.

Ja, jag kanske är onödigt misstänksam mot HD men det är isåfall mest pga tråden och min upplevelse därav att HD inte är så passiv eller skör som hon vill framstå (eller andra vill att hon ska framstå som).

Jag kan köpa att HD, baserat på delar av vad som framkommit, ska ha känt agg och hat mot LW. Men kan inte komma från att det finns något manipulativt i hur hon beskrivs kontra med hur LW beskrivs. Här alltså i tråd. Vad som lyfts fram och vad som däremot tonas ner eller oftare pratas förbi.
Man märker det om man ser bortom trollbruset ibland fastän det dånar högt.

Jag känner gång på gång att vi ibland skymtar en annan sida av HD men som delar av tråden försöker få oss att missa med hjälp av att demonisera LW, använda fula ord så att vi stör oss på dem istället för att fokusera på fallet osv. Ser man bara bortom dessa ridåer så finns det saker som kanske inte säger allt om HD men som iaf visar upp andra sidor av henne. Liksom att LW inte var perfekt så är ju HD inte heller någon duvunge utan en vuxen kvinna som har egen tankeförmåga och kanske t o m större sådan än vad vi ska tro. En sjuksyrra är en högutbildad och smart person med goda kognitiva förmågor, annars skulle hon inte klara av sitt arbete. Kollegor till HD har ju vittnat i tråden om just detta. HDs egen chef har angett saker som delvis kunnat kasta nytt ljus på HD och hennes reaktioner för att inte tala om kognitiva förmågor. Men sådant hamnar lätt i skuggan av allt käbbel om hur förfärlig LW var.

Det skapas hela tiden motpoler mellan passiva, rädda, godtrogna och styrda HD versus agerande, aggressiva, dumdristiga LW som borde vetat bättre men som bröt mot allt förnuft och därför ska ta hela skulden. Madonnan och horan utan kontext, eller låt säga med väldigt skev vald kontext åt ett håll. Som om SD inte fanns där och triggade dem utan att allt bara var en från skyarna-attack av LW på HD.

HD och SD lever sitt genommysiga fridfulla liv i perfekt tvåsamhet och helt plötsligt stövlar LW in och bara är horribel...

Jag tror inte att HD är en lika stor förövare som SD men jag tror att hon manipulerats av honom och att hon vid något tillfälle beslutat sig för att det är värt att ljuga för honom. Att hon tror att de sedan kan leva lyckliga i alla sina dagar nu då LW är ur vägen. Jag tror att HD intalar sig själv och sina närmaste stenhårt att allt bara är LWs fel och att SD i princip var nära på en blyg liten oskuld då han träffade och förfördes av LW som är roten till allt elände. Det är nog en enklare lögn att förhålla sig till än sanningen att SD lurat både HD och LW. Jag spekulerar i att om HD skulle måsta inse faktum så skulle hennes världsbild och identitet rasa. Därför blir det viktigt att till varje pris intala andra och sig själv att allt är LWs fel. Så viktigt att hon drabbas av selektiv minnesförlust då utredningen går för nära något som kan hota den bubbla hon befinner sig inom. Att HD är feg och flyr in i en bubbla vore inte så hemskt om det inte vore för att med skyddandet av sig själv så skyddar hon en mördare med största sannolikhet, och därmed så gör hon valet att låta terrorn fortgå både för barnen W och barnen D.

Tror sedan att tråden som den sett ut länge är ett resultat av detta som spridit sig som ringar på vattnet. Gång på gång matas tråden med att vi ska glömma av all bevisning av hur SD påverkat LW, hotat henne, ljugit för henne, lovat henne saker och manipulerat henne. Tråden säger oss att vi gång på gång ska tro att allt är LWs fel då hon angrep ett perfekt par helt utan vidare. Illusionen om paret Davidsson ska bara inte rämna. Det verkar vara viktigt. Och därför måste HD bli madonnan och LW bli horan. Det finns liksom inga nyanser i tråden från vissa håll. Vi ska snart tro att hela mordet, de sjutton slagen indirekt var BOs eget verk. En mer gräslig skuldförskjutning kan man nog inte hitta.

Jag kan ha fel om HD och egentligen hoppas jag det. För barnens skull. Det vore ju bäst om de hade åtminstone en vettig förälder. Skulle HD vara inblandad så börjar man ju även undra vad HD-pappa SOA vet också. Det är synd om alla barn i detta fall. Både barnen W och barnen D. Undrar hur utbrända familjeterapeuterna är i Nya Hjärsta? Måste kännas som ett sisyfosarbete att vara verksam där. Om HD är oskyldig så får man hoppas att hon får ett enormt psykologstöd så att hon kan ta sig i kragen och finnas där för barnen. Hur man än vänder och vrider på det så har fem barn råkat ut för tre ovuxna vuxnas oförmåga att hantera sina liv. Vilken eländig soppa...
Citera
2020-04-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag bugar o bockar.!
Själv försöker jag skriva lite med glimten i ögat. Försöka få in lite humor i eländet. Både när hittar saker i en FUP eller när man refererar nån reporter på NA.
Många gånger uppskattas den typen av inlägg, just när man kombinerar det seriösa med lite enkel humor. Allt blir så mycket lättare då.

Tack.! För ett fantastiskt inlägg.

Det finns inte plats för humor i denna tragik.
Citera
2020-04-10, 15:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man skulle kunna våga hypotesen att SD inte fullt ut förstår sig på sin egen framgång med LW, medan hon mer är ute efter ett tak över huvet för sig o sina ungar och lite status o bättre villkor. SD tycker LW är lättledd o korkad o inget att fästa mycket avseende vid... LW tycker ungefär samma sak tillbaka...

Tänk att folk inte kan vara helt uppriktiga ens när de är otrogna?

Eller så faller det ut när man ska kröka tillbaka det som var krokigt från början.

Socialt tondöv sa väl Panzer? Kändes som ett passande epitet eller snarare beskrivning som faller in i din hypotes. Hon var ett tidsfördriv för honom, en kul och hurtig leksak när den egna frun var för trist och låg. Men för henne var han allt i många, långa år. Både i det nu de delade och i den framtid som han talade om och hon drömde om. Tänker på Krmkrs beskrivning av det klassiska mönstret äkta män, fruar och älskarinnor... Egentligen under all dramatisk fernissa så är kanske detta fall inte så udda ändå. Sedan försökte väl LW hitta vägar ut emellanåt driven av sina egna bekymmer och sitt mående men hon verkar ju inte klarat av att sluta kretsa runt SD ändå förrän mot slutet då hon insåg att hon behövde hjälp.
Citera
2020-04-10, 15:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite kuriosa:
Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18

De pratar om JG:

...
FL I: Jag läser inte Flashback nämligen så jag vet inte vad som står

MT: Det gör inte jag heller, det gör inte jag heller

FL 1: Men, men vad är det som han är orolig för?

MT: Folk skriver det, att dom ska ... nej, jag vet, jag vet inte vad som skrivs på Flashback, så ska jag säga utan det, det jag har fått förmedlat, eem ... är att han känner en oro att dom ska göra nånting över torpet.

Nähä? HD läser inte Flashback. Märkligt med tanke på att hon själv skrivit härinne.

Hon ville ju få tråden raderad det kanske hon glömde i all hast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in