2020-04-10, 13:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
VET vi det. jag har letat igenom hela fupen flera gånge för att hitta var LW eventuellt nämner detta, men jag hittar bara HDs ord på att det har hänt. Och eftersom uppgiften om blod vid samlag inte stämmer så kanske inte resten heller stämmer?

LW skriver och berättar ju till allt och alla om det mesta, men just det här samtalet till HD hittar åtminstone inte jag några andra belägg för än HDs.

Som sagt, HD antyder tydligen på ett ställe i förhör att de inte träffades (för HD inte ville), så trådinläggen om att så skett måste kanske räknas till bulken i tråden. Det är en aning kuriöst om inte det framgår kan man tycka men å andra sidan så går väl inte jorden under för det.

HD är ju inte heller under åtal.
Citera
2020-04-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag tycker du sammanfattar det ganska bra ovan. Och det är ju inte bara en sak som pekar på att de medvetet döljer fakta och annan relevant information. Det är många.

Detta uppförande i förhör och sen i rätten har jag knappast sett från de flesta våldsamma yrkeskriminella i Skåne, när jag varit på rättegångar och lyssnat.

Jag kan inte sett att man uppför sig så om man inte varit delaktig i gärningen (på ett eller annat sätt), eller om man inte medvetet hjälpt till att dölja i efterhand eller förstöra bevis (Golvbrunns-Hanna och Raderar-Jerry).

Jag utgår från att Polisen och åklagaren fortsätter att granska och utreda. De har nog fått en och annan infallsvinkel under rättegången med. Och då de självklart fortsätter att utreda SD (inför HR, bland annat), så blir ju de inblandade löpande granskade automatiskt, men förhoppningsvis även aktivt.

#TeamÅsaHiding
Jag får för mig att de nu helt enkelt lagt ner och fortsätter med de andra fall som de har på bordet. Rättegången är över - allt är utrett. De kan inte göra mer nu. Att något nytt framkommer inför ev HR-förhandling tvivlar jag på. De har hållit på i två år nu. Vad mer kan komma fram? Men det är ju bara vad JAG tror.
Citera
2020-04-10, 13:11
Medlem
Citat:
VET vi det. jag har letat igenom hela fupen flera gånge för att hitta var LW eventuellt nämner detta, men jag hittar bara HDs ord på att det har hänt. Och eftersom uppgiften om blod vid samlag inte stämmer så kanske inte resten heller stämmer?

LW skriver och berättar ju till allt och alla om det mesta, men just det här samtalet till HD hittar åtminstone inte jag några andra belägg för än HDs.
Och det borde hon väl velat skryta om, ifall hon var så hemsk och bara ville skada?
Citera
2020-04-10, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon har ju bombat.
AB, 168 sid 2880.

6april 2017.
10.13
10.36
10.47
12.45
12.56
13.01
Allt på samma tema, tycker det tyder på att det är skickat.

Är det till HD?
Citera
2020-04-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Verkar vara svårt manipulerad. Behövs tid och åter tid för att HD och JG ska få den distans de
behöver.

Du överdriver kraftfullt när du försvarar en sådan typ av person som JG, men det beror på att du inte vet så speciellt mycket om vederbörande.

Kak- och kaffe-monstret JG med halva ostfrallan hängande i skägget är en riktigt ful fisk.

JG är likt en skäggspretande márulk som döljer sig innanför sin huva och springer på mikrofoner lite varstans, framför allt inom rätts-salar dit vederbörande kommer.

JG:s absoluta bästa dödspolare och GeoCaching-kompis SD, är likt en djävuls-simpa som manipulativt lurar på sandbotten bakom en sten, och på land, bakom fönster för att smygfilma sitt offer.

JG och SD, två riktigt fula fiskar som polar bland tångruskorna och smider sina planer.

SD tillhör fisksläktena Pip-ulkar och Fnitter-simpor.

KammarÅklagaren Åsa Hiding har länge suttit i sin båt och fiskat och till slut fick hon napp, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa hade fastnat på kroken vilken hon sedan så småningom fick placerad inom ett häkte.

Backm*n:s Palme- och Quick-taktik lyckades inte så speciellt bra inom rätts-salen, nej ! sa domaren, en Pip-ulks-fnittrande dårsimpa vill man inte ha på fri fot.

Hade SD försatts på fri fot efter avslutad rättegång, så hade SD mycket troligen friats i slutänden, men nu sjönk Backm*n:s önskan till botten då vederbörande:s Pip-ulks-fnittrande klient återsattes inom häktet i väntan på domen, vilket betyder, att SD med största sannolikhet kommer att dömas till ett långt fängelsestraff.

Sedan därefter kan den mycket duktiga KammarÅklagaren Åsa Hiding utbringa en segerskål med sin lika duktiga kollega Tessan när den Pip-ulks-fnittrande dårsimpan SD burats in bakom gallren där vederbörande sedan kan sitta och tänka över sina begångna elakheter.

Draffe blir nog helt Paffe samt att Snoris och Gloris tappar hakorna i kakorna och sväljer kaffet på tvären när den slutliga domen faller över SD.

Sedan fortsätter KammarÅklagaren Åsa Hiding jakten på HD:s hemligher så och även JG.

Team/ Åsa Hiding.
Duktigt jobbat flickor
Citera
2020-04-10, 13:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot:
Vore förstås trevligt om trådens ordningspersoner kunde bekräfta eller avkräfta om det där skickats av LW till HD...

Där ser vi ju att LW hade insikter men ändå inte förmådde avsluta sin del i en så sjuk relation.
Hon ville ha ett friskt avslut - med en psykopat.
Men det går ju inte.

Nä, det går ju inte... 😄
Citera
2020-04-10, 13:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det verkar helt klart vara skrivet till Hanna. Det kan man se av innehållet. Obehaglig läsning. Begriper inte hur hon tänkte när hon skrev det.

Lena avslutar med: Ledsen Hanna, vi älskar en psykopat som aldrig kommer vara trogen

Men, vi vet ju inte om det verkligen är skickat.

Visst är det en obehaglig läsning, sen om det skickats eller inte, så var det ju menat till HD uppenbarligen.

Frågan är när tänkte LW skicka detta?
Citera
2020-04-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Är det till HD?

Nog tycker jag att texten är till HD, vad tycker du?
Om det är skickat vet jag inte, men att hon skulle upprepa samma
text så många gånger utan att skicka den tycker jag är mindre troligt.

Men som sagt jag vet inte säkert att det postat.
Att det är med i FUP:et pekar väl också på att det är skickat.
Citera
2020-04-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Hur menar du att JGs vänner svikit? Genom att inte hålla tyst om olika händelser och beteenden mellan de inblandade?

Jag tycker det är JG som svikit, inte bara genom att skydda en mördare utan genom att vända Lena ryggen och vara med att mobba henne.
Hade JG tagit LW i försvar, hjälpt till att reda ut situationen och se till att hon och SD bröt sin destruktiva relation helt, ja då hade det aldrig skett något mord.
LW hade levt och hennes barn hade haft sin mamma hos sig.

Nej såhär går det när det ska ljugas, döljas och förtigas.
JG har mycket på sitt samvete, sannerligen.

I solen förvandlas trollen till sten. Sanningen borde hade fått komma fram och liksom solen efter regnet torka upp och göra rent.

Utifrån att även JG varit svårt manipulerad ... så ser jag ur den aspekten.
Han klarar väl inte att inse hur manipulerad hans själv varit och är.
Att det inte är lätt att ta sig ut en manipulerande psykopats grepp har vi sett från LW.
Minsann om inte HD och JG var och är lika manipulerade men har inte blivit mördade,
de har haft annat upplägg i sina beteenden gentemot SD.

Jag vinklar bara ur JG:s synvinkel, jag har vinklat ur LW:s tidigare.
Hur de kan tänkas uppleva tragedin.
HD återstår, klurigt där ...

Sedan vet jag ju ingenting om hans förhållanden till vänner tidigare. Som det står i texter
var han inte speciellt aktiv inom geocaching.
Har inte fått klart för mig hur hårt JG gått fram då det gäller övriga vänner.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 13:52.
Citera
2020-04-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Visst är det en obehaglig läsning, sen om det skickats eller inte, så var det ju menat till HD uppenbarligen.

Frågan är när tänkte LW skicka detta?
I HDs förhör så säger hon till FL att eftersom hon inte ville träffa LW så skrev LW "grejer" till henne istället. Så det kan ha varit skickat. Att få en total överblick i alla konversationer är ju jättesvårt, om man nu inte tillbringar några veckor på heltid för att läsa. Vem har tid och ork till det? Det har ju varit en hel del folk som på heltid jobbat med utredningen och under två års tid kunnat läsa igenom allt efter hand. Vi har haft några veckor på oss.

Vi har alla fått en hint om hur huvudpersonerna i utredningen funkar och det har varit intressant. HD ljuger och skyddar SD. LG ljuger och skyddar SD - åtminstone inledningsvis. LWs eftermäle är inte vackert - men hon är död och har svårt att försvara sig.

Vilken jävla soppa.
Citera
2020-04-10, 13:29
Medlem
Citat:

Det är HD:s uppgift i förhör. En av ytterst få detaljer hon kommer ihåg. Enligt HD ska de även ätit smörgås och druckit te.
Alltså fikat samtidigt som LW berättade om hur fantastiskt sex hon haft med HD:s make och hur mycket SD älskade LW jämfört med HD. Och HD satt väl där då och smaskade i sig macka och sippade te medans hon fick höra detta.. Enligt HD då alltså..Drottningen av kognitiv dysfunktion.
Citera
2020-04-10, 13:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I vilken ab och vilka sidor kan man läsa detta?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var har du läst detta?
7 apr 2017 20:54
AB 168 facebook messenger del D sid 2673-3411 (pdf sid 208)
Lena Wesström
Förstår detta verkligen Inte kommer uppfattas som positivt. Vill ändå berätta, trots att jag förstår det
kommer slå tillbaka på mig, stenhårt, kanske med misshandel. Märker du litar på honom nu. Som
jag gjort. Och nu blir jag kastad på dynghögen som en använd trasa, utnyttjad så länge han hade
tråkigt hemma.
Innan du ger honom ditt liv igen måste du veta att han sviker dig även nu. Kanske ett ännu större
svek, eftersom han nu låtsas vara helt ärlig. Han har aldrig slutat ha kontakt med mig. Ljuger och
bedrar fortfarande. Chattar i smyg, hela tiden. Pratar i telefon. Träffas. Cyklat tillsammans några
gånger, mötte Putte härom dagen. Några kvällspromenader. Hållit i handen, pussats. När du ringde
häromkvällen var vi vid Greta Adrians väg. Jag gick bredvid när han sa att han var själv och frågade
om han skulle springa hem till dig. Det var den kvällen du kom tillbaka till er säng. Föreslagit mig att
registrera nytt, fejkat endomondokonto så vi kan vara endovänner i alla fall.
Berättar vad ni pratar om, vad ni gör, hur du mår. Att du först skulle köpa ny säng och måla om
sovrummet. Att du sedan nöjt dig med madrass och nu sover där igen. Att du är så ofattbart positiv.
Du skjuter det onda åt sidan, väljer att bortse och tro på honom nu, framåt. Eftersom allt verkar bli
bra nu. Siktar på att ta det som är kvar av Sverigemystarna, för att det är kul, men också som
upprättelse för dig. Men han är densamma som innan. Har inte svarat så sanningsenligt som han
ger sken av när du frågat saker.

Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen,
fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Han säger han verkligen ville vara med mig, att han var så nära att lämna dig. Stannade av lojalitet.
Antagligen också av bekvämlighet. Och för att slippa skämmas. Men att han nu, när du blivit
friskare, vill vara med dig, att han älskar dig. Vad är det för kärlek? Som gör så här mot dig? Nu
kommer han såklart straffa mig hårt och stänga av kontakten. Kanske utfärda nya hot. Kanske ge
film till Mats som han spelade in i smyg när han tog mig bakifrån. Den finns nånstans hemma hos
er. Säga till dig att jag tvingat honom, att allt är mitt fel. Hur skulle jag kunna tvinga honom? Nånsin?
Han äger makten och kontrollen! Finns säkert med att ge mig nån tröst på slutet, att inte stänga av
så plötsligt. Men han ljuger för dig, visar att ord om ärlighet Inte väger nånting. Han blir säkert trogen
nu ett tag. Bygger allt han kan på er relation. Men när bö�ar han ljuga och bedra igen? Med nån ny.
Eller kanske gammal. Han kanske har bedragit även mig under tiden.
Han är extremt manipulativ, taktisk. Har alltid en utväg i bakhuvudet, tar reda på fakta han vill ha, får
folk att samarbeta. Får folk att känna det han lägger på dem. Hissar när han vill stärka, då knyter
han dem till sig. Bryter ned när han vill härska. Försöker tala om för mig att jag är manipulativ och
destruktiv, att jag VILL vara offer, att jag skulle njuta av det. Han bryter ned tills man nästan tror han
har rätt. Han gör det också med dig, fast mera förfinat. Har inte gått lika hårt fram med dig, för han
vet ju han har dig, att du aldrig skulle gå. Du har inte bjudit så hårt motstånd att han tagit i dig med
fysiskt våld i dig (antar jag), du har fogat dig i 21 år (han skickade bilder och video när han
onanerade på er 20-årsresa). När du krävde förra sommaren att han skulle bryta med mig, annars
skulle du gå, då var han envis. Psykade dig med frånvaro av närhet, kramade mig extra varmt inför
dig, sa att han "måste fundera om han vill leva med en som hotar gå". Han visste han skulle vinna,
det gör han jämt. Inte varje småsak, men det viktigaste. Till slut var du så nedbruten att du backade
från ditt krav. Och han vann. Slapp lova dig, kunde fortsätta som innan.
Hans hot mot mig är total exkommunicering och att visa utåt (så jag ser) hur bra ni har det. Han har
sagt vad hans version till polisen ska vara. Håller verkligen inte. Att jag skulle snubblat på väg ur
bilen. Och att jag skulle gjort mig illa på handbromsen. Som om rättsväsendet vore dumma i huvet.
Allt hörs på ljudupptagningen. Bilderna matchar inte hans berättelse. Vet, han kanske aldrig kommer
dömas, det är långt ned på straffskalan och det finns sannolikt inga vittnen. Och svenska
rättsväsendet ger starkt skydd till misstänkta, allt måste vara extremt välbevisat, annars går man fri.
Men han kan aldrig komma undan att det är uppenbart han GJORT det. Finns sannolikt även en
glimt på Forex övervakningskamera från ett annat tillfälle. Den gången var extremt lindrig. Bara en
markering, en påminnelse om att han kan och vill göra mig fysiskt illa om jag inte lyder.
Att han upprepat ger sig på mig och demonstrerar sitt fysiska övertag och att han är beredd att
använda det om det behövs, uttrycker grova dödshot mot mig och barnen ... Det säger allt om hur
ruttet han förstår han betett sig, att det till varje pris inte får komma ut. Det handlar inte om sex, det
är minst sagt sekundärt. Det handlar om sveket, om hur han lämnat ut dig, hur han konsekvent och
utstuderat ljugit dig rakt i ansiktet och gått raka vägen från din sängkant hem till mig. Är han
verkligen värd ditt nya förtroende?
Nu ser det ut som om han följer minsta vink från dig. Unfriendar, blockar och utestänger mig.
Erkänner saker, så han ska verka trovärdig. Men så fort det stabiliserar sig - och det verkar gå fort -
då kontrollerar han dig igen. Fattar du att han sa att du är så svag, att han tänkte intala dig att du
inbillat dig om bilderna? Han utnyttjar dina svaga punkter! Det är så han gör, fintar och lurar. Googla
"makt och kontroll" och du får signalement på Stefan. Alla träffar på den sökningen handlar om
misshandel och psykopater. Ledsen Hanna, vi älskar någon som aldrig kommer vara trogen. Han kanske aldrig har älskat nån av oss, bara använt oss för att få ett snyggt skal och rolig förströelse. Det är så sorgligt.

Läste på annat ställe Lena försökte tillvinga sig en kram av HD.
Ryser över så sjuk hon var usch,, mysigt hon vrider om kniven i HD med att dom knullat i Theas rum. Vilken jävla pastor Fa fan!
Ni som inte förstått Lenas problem. Visa mod att ta er genom texten. Gärna 2 ggr så ondskan sjunker in..
Och ni grunnar på varför hon blev mördad?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-10 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in