2020-04-10, 13:55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Blir det någon Tegnell show idag? Det är ju långfredag eller? Kommer man att fuska lite med siffrorna tror Ni eller det går inte längre? Vid sidan om detta, det stod någonstans att assyrier eller syrier (what the fuck) är hårt drabbade, det fattar jag inte alls. Kan det bero på att man har tjocka släkten eller vad.

Idag fattar jag att jag inte förstår tillräckligt. Lika bra att erkänna.
Tegnell har nog inte tid idag. Eller också blir det tal om bättre siffror och att folket missköter sig. Skämmas hela långfredagen fast vi smittar utan att vi vet om det så är allt vårt fel.

Det är Jesus långsamma död som är på ropet idag.
Är väl vårat fel det med antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur kommer du fram till 25 000?

CFR*65%*10,3m
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/covid-19-wuhan-death-rate-lower-than-prior-estimates/1775864

https://www.covid.is/data

Islänsk data visar samma som tysk data, ungefär 1 dödsfall på 300. (6 döda på 1648 positiva test). Island har testat störst del av befolkningen i hela världen.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Är någon insatt vad USA har för policy's/lagar nu i coronatider? Är någon stad/stat helt i lockdown? Är allt som vanligt i hela USA förutom New york/new york state?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
https://www.svd.se/foretag-vill-stalla-om--men-saknar-signaler

Men oj, det var hemskt vad det var svårt, är det socialstyrelsen eller MSB som sover?

Annars kan man ju säkert kontakta 10 representativa regioner/landsting och fråga,

fast det lär väl va hemlighetsstämplad information, så inte omvärlden får nys om att Sverige har brist på sjukvårdsmaterial ... (obs ironi)

... för egen del gissar jag på munskydd/ansiktsmasker, testkit/pinnar, visir, förkläden, utrustning för att kunna ge/producera syrgas, desinficeringutrustning som t ex tvättar för materiel ellerr lokaler, tält/fysiska sängar kanske... eller fråga närmsta hemtjänst?
Citera
Medlem
Citat:
Nej de kmr ej att hända.

Jo det kommer att hända.
Citera
2020-04-10, 13:56
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Den äldre generationen har byggt Sverige och gett dig välstånd - tillgång till dator och Internet och fritiden - som du fyller med att näthata.
Påpekar bara fakta, eller sk "hatfakta" för dig.
Citera
Medlem
Citat:
Dödligheten 0.1.
Detta är ett forum där jag vet inte hur många inlägg av en användare sparas lättillgängligt via dennes profil. Ta fram när jag har fastslagit dödligheten till 0,1% så skriver jag inte en rad till.

Ta gärna fram Tegnell-hyllningarna och baissandet av alla världens länder med hårdare restriktioner än Sverige som du också anklagat mig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Immunitet verkar bekräftat nu!

Henrik har testats vid flera tillfällen efter tillfrisknande och har inga spår av sjukdomen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPkbP8/henrik-ar-immun-mot-corona--utforskar-friheten-i-sverige

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
San Marinos dödsiffror ligger just nu på 0.1% av hela befolkningen. Det vore naivt att tro att alla ska ha fått det där, de har för tillfället ungefär 500 registrerade fall. Princess skeppet hade någonstans runt 1.5% döda eller något. Sydkorea som testat väldigt brett visar siffror runt 0.78% senast jag kollade.
Det gäller att ha respekt för sjukdomen, inte gå runt och underskatta dess farlighet. Samtidigt är det ohälsosamt att överskatta dess farlighet. Lagom är bäst som man säger.

South Korea has a 1.9% CFR so far. I think people overestimate the spread on this and underestimate its dangers. People overestimated infections during H1N1 Swine Flu, too.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tyskland uppskattar det till 0,37% nu när dom gjort en undersökning över hur många som faktiskt varit smittade och utvecklat antikroppar. Diamond Princess var den bästa jämförelsen vi hade tidigt men med tanke på att urvalet är väldigt skevt med en övervikt av äldre smittade så var ju den siffran för hög för att vara applicerbar på hela samhällen.

CFR på 0,37 procent, skrev du i alla fall tidigare. Det är alltså antalet döda per diagnostiserad. I princip omöjligt att föra över det till något annat land, då testandet skiljer sig så pass mycket åt. Tyskland testar väldigt mycket, vilket ju ger en låg CFR.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tack. Men då ska man komma ihåg att Tyskland testar väldigt brett.

Precis, och på många sätt så är ju det positivt för oss sett till att vi förmodligen har en högre siffra med smittade/friskförklarade då Tyskland säkerligen saktat ned spridningstakten mycket mer än vad vi gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Immunitet verkar bekräftat nu!

Henrik har testats vid flera tillfällen efter tillfrisknande och har inga spår av sjukdomen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xPkbP8/henrik-ar-immun-mot-corona--utforskar-friheten-i-sverige

Vi vet inte hur länge dock.

"I tisdags fick jag svaret: Ja du är immun, för tillfället. Det kan vara i några månader, ett halvår eller ett år, säger Henrik Tidefjärd."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in