Citat:
Ursprungligen postat av
rojjjen
Gör du dig till? Hävdar att du har covid-19.
Sen så påstår du att dödligheten är 0.1 %.efter att ja läst en artikel på expressen där de står att dödligheten är 2.8%
Lägg ner bara.
Hävdar att jag covid-19, det låter nästan som om du misstror mig? Det finns 9141 bekräftat smittade i landet, och den allmänna uppfattningen oavsett om man är Tegnell eller foliehatt är att det dessutom finns fler som bär på smittan än just bekräftade fall. Det kallas för mörkertal, eftersom de inte syns i statistiken. Då måste det väl finnas just folk som är smittade, eller misstänker du en stor konspiration?
Jag har aldrig påstått att dödligheten är 0,1%, jag har däremot sagt att dödligheten baserat på bland annat den italienska datan med den allmänna uppfattningen om mörkertal är 0,1%
utanför riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination). Riskgrupper som jag och många andra i Sverige, Europa och världen genomgår stora uppoffringar för att skydda i allra möjligaste mån. Är inte det en ganska avgörande skillnad i uttalande?
Dödligheten i de italienska siffrorna är baserat på
registrerade fall, och sedan en tid tillbaka testas med några undantag riskgrupper och de som blir så pass dåliga att de tvingas uppsöka sjukhus.
Du kommer alltså både med falska anklagelser och källförvanskningar.